arnold

Ce alimente a exclus Arnold Schwarzenegger din meniul...

Citeste mai mult»
justin

Justin Timberlake a anunțat că suferă de boala Lyme

Citeste mai mult»
Hulk Hogan

Hulk Hogan a murit din cauza unui „infarct miocardic...

Citeste mai mult»
suc

Cât de mult îi afectează pe copii timpul petrecut în fața...

Citeste mai mult»
Michael Jackson

O șosetă a cântărețului Michael Jackson, considerată...

Citeste mai mult»
Katy și Justin

Justin Trudeau şi Katy Perry au fost văzuţi luând masa...

Citeste mai mult»
Andi Moisescu

Andi Moisescu, declarații rare despre tatăl său care l-a...

Citeste mai mult»
P. Diddy

Rapperul P. Diddy cere să fie eliberat contra unei...

Citeste mai mult»
Cheloo

Cheloo, prins de poliţişti după ce ar fi făcut scandal în...

Citeste mai mult»
lopez

Dieta minune care o ajută pe Jennifer Lopez să arate atât...

Citeste mai mult»
Beyonce

Donald Trump o acuză pe Beyoncé că a primit din partea...

Citeste mai mult»
Ozzy Osbourne

Fanii lui Ozzy Osbourne îi vor putea aduce un ultim...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Dana Budeanu, despre apariția lui Jennifer Lopez la...

Citeste mai mult»
helen

Helen Mirren, care a împlinit 80 de ani, spune că...

Citeste mai mult»
be

Produse farmaceutice fabricate în România, disponibile...

Citeste mai mult»
calc

Calculează-ți ușor greutatea ideală: folosește...

Citeste mai mult»
Hulk Hogan

Actorul și starul de wrestling Hulk Hogan a murit la...

Citeste mai mult»
adelina pestrițu

Adelina Pestrițu a rămas fără permis de conducere: „...

Citeste mai mult»
Mădălina Ghenea

Mădălina Ghenea, intervenție chirurgicală complicată la...

Citeste mai mult»
Jeff Daniels

Actorul Jeff Daniels, extrem de critic la adresa celui...

Citeste mai mult»
Venus Williams

Surpriză la Washington: Venus Williams a anunţat că este...

Citeste mai mult»
tripleti

Tripleți identici, un caz medical extrem de rar, născuți...

Citeste mai mult»
godzi

Artistul italian DJ Godzi a murit la 35 de ani, după o...

Citeste mai mult»
Ozzy Osbourne

Brian May, după decesul lui Ozzy Osbourne - Ultima sa...

Citeste mai mult»
george

O nouă fotografie cu Prince George a fost publicată cu...

Citeste mai mult»
oasis

Oasis transmite fanilor că sunt în siguranţă la...

Citeste mai mult»
rochii

Ținute chic pentru nunți de zi, de seară sau în aer liber

Citeste mai mult»
cuplu

Directorul general al unei companii americane din...

Citeste mai mult»
ada

Ada Galeș, diagnosticată cu o formă rară de cancer....

Citeste mai mult»
ellen degeneres

Ellen DeGeneres a dezvăluit adevăratul motiv pentru care...

Citeste mai mult»
cuplu

Patronul unei firme americane, surprins cu amanta la un...

Citeste mai mult»
Stephen Colbert

CBS anulează emisiunea ''The Late Show with Stephen...

Citeste mai mult»
Mihaela Radulescu

Mihaela Rădulescu, mesaj după moartea lui Felix...

Citeste mai mult»
Oana Sîrbu

Secretul sănătății Oanei Sîrbu, la 57 de ani: „Ceaiul de...

Citeste mai mult»
Felix Baumgartner

Primul om care a sărit din stratosferă, Felix...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla marchează împlinirea vârstei de 78 de ani...

Citeste mai mult»
Miley Cyrus

Miley Cyrus nu mai pleacă în turnee din cauza 'lipsei...

Citeste mai mult»
Albert NBN

Trapperul Albert NBN, care a înjurat România pe scena...

Citeste mai mult»
Labubu

Nebunia păpuşilor Labubu. Firma chineză care le produce...

Citeste mai mult»
Thierry

Prezentatorul de televiziune și producătorul Thierry...

Citeste mai mult»

Zen-guru la birou

De în Cariera 3 mar 2009
Am nevoie de o oaza personala de liniste in mijlocul mailurilor si a task-urilor care nu inceteaza sa vina, a telefoanelor care iti intrerup de multe ori si mersul la...tigara, sa spunem. In mijlocul agitatiei pe care munca celor mai multi dintre noi o presupune, armonia este lucrul care ne poate face orele petrecute la birou mai usoare, ne poate mari energia si pofta de munca si ne poate prelungi viata.
Cu toate ca mi-ar placea cateodata o slujba in care evenimentele neasteptate sa nu existe si lucrurile sa se desfasoare conform planului, sunt nevoita sa imi descopar, in fiecare zi, veleitati cameleonice pentru a putea face fata fiecarei schimbari.

Cred ca ai observat si tu cat de mult te irita sau, mai rau, iti scad productivitatea lucrurile marunte care ne intrerup sau care ne scot din ritmul obisnuit. Aerul conditionat care ne irita, lumina artificiala puternica care ne inroseste ochii, calculatorul si orele lungi petrecute in fata monitorului…toate aceste si multe altele isi pun amprenta asupra noastra si amprenta asupra stilului nostru de a lucra.

Imi dau seama ca exista multe birouri in care se lucreaza in schimburi sau in care angajatii nu au un loc permanent al lor, asa ca in acele cazuri nu iti poti transforma mediul inconjurator intr-unul care sa te faca sa te simti bine. In acele cazuri trebuie sa iti asumi faptul ca schimbarile vor fi foarte putine, dar eficiente.

Pentru a-ti putea face biroul sau spatiul de lucru un loc care sa inspire armonie, sa inspire la creativitate si la munca cu cat mai putin stres, ai putea urma aceste principii:

- Incepe cu hartiile! In primul si in primul rand, aduna toate dosarele si toate hartiile de pe biroul tau si pune-le deoparte, fara a le sorta. Pentru a le depozita mai bine, poti folosi o cutie de carton. Acum urmeaza cea mai plictisitoare activitate: ia fiecare foaie, uita-te pe ea, uita-te la numeroasele adnotari pe care ti le-ai facut (eu am prostul obicei de a scrie numere importante de telefon pe orice foaie sau revista, daca sunt grabita) si pastreaza ce ti se pare important. Ai putea imparti foile sau documentele in patru categorii, in functie de dosarul in care le asezi sau de importanta lor: De aruncat, De pastrat/arhivat, De facut si Urmeaza. Astfel, iti vei putea organiza nu numai biroul, ci si munca viitoarelor saptamani.

- Arunca tot! Arunca hartiile pe care le-ai pus in maldarul "De aruncat" si incepe sa iti faci ordine pe birou. Arunca bombonelele de ciocolata (daca nu vrei sa faci risipa, pentru ca e criza, iti poti ingadui cinci minute de pauza timp in care sa imparti bomboanele cu colegii!), sticla de apa plata care zace acolo de cateva zile, cartile de vizita si post-it-urile care ti-au impanzit documentele si monitorul. Sorteaza-le inainte de a le arunca, dar arunca-le pe cele care nu iti mai folosesc!

- Totul in sertar! Pune-ti toate agrafele de birou (sa fim sinceri, de cate ori le-ai folosit in ultima luna?), capsatoarele, creioanele si agendele in sertarele biroului. Pastreaza doar pixurile care mai au pasta si pe acelea pune-le in suportul lor.
- Cutia To-do! Pune-ti toate documentele la care lucrezi intr-o singura cutie. In felul acesta, nu vei mai avea niciodata hartii imprastiate pe birou.

- Simplifica-ti viata! Acum urmeaza organizarea calculatorului. Sterge sau transfera intr-un folder special creat toate documentele sau aplicatiile de pa desktop care nu iti mai folosesc. In felul acesta vei ramane doar cu shortcut-urile programelor pe care le folosesti frecvent si nu iti vei mai obosi ochii, cautand un anumit document sau poza. Invata sa iti pui toate lucrurile personale (link-uri, poze, melodii, documente) intr-un folder special, de care sa nu te "lovesti" toata ziua. Foloseste o imagine relaxanta (senina, spun specialistii) ca background-ul monitorului tau si deschide numai documentul la care lucrezi.

- Mail in doze mici! Pentru a putea munci cu spor si cu o atitudine Zen, este recomandat sa iti inchizi mailul si comunicarea prin Yahoo Messenger si sa te limitezi la a-ti verifica mailul o data sau de doua ori pe zi. Eu recunosc ca acest ultim punct, care ar presupune sa nu imi verific mailul (pe cel de serviciu, desigur) nu l-as putea indeplini niciodata, mai ales ca mi-ar ingreuna munca neputinta de a-l utiliza.

- Renunta la tot ce ti se pare inutil: la poze vechi, la mici obiecte decorative. Intreba-te daca iti sunt necesare cu adevarat si alege care dintre ele iti imprima o atmosfera linistita. Si mai simplu, incearca sa te detasezi si sa iti privesti biroul asa cum ar face-o un necunoscut si alege cu ochii lui!

Poti aduce armonia la birou si intretinand relatii cat mai colegiale cu cei cu care lucrezi. Oamenii din jurul nostru au o mare influenta asupra starii noastre de spirit, asa ca nu uita ca poti avea un birou randuit, dar te poti simti neconfortabil daca in aer "pluteste" un aer de cearta sau de neintelegeri.

Un birou cu cat mai putine surse de stres inseamna armonie. Cat de Zen este biroul tau?
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
03 aug