Eminem

Eminem anunţă noul album "The Death of Slim Shady (Coup...

Citeste mai mult»
Pierce Brosnan

Pierce Brosnan revine în rolul de spion, într-un film...

Citeste mai mult»
Malala Yousafzai

Malala, criticată pentru un musical produs împreună cu...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Curtea de Apel din New York a anulat condamnarea pentru...

Citeste mai mult»
Laurent Cantet

Regizorul Laurent Cantet, premiat cu Palme d'Or pentru...

Citeste mai mult»
smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»

Cum sa afli raspunsul la o intrebare

Vi s-a intamplat vreodata sa va aflati in fata unui ghiseu oarecare, pentru a obtine o simpla informatie, si sa plecati de acolo confuzi si needificati? Sau sa vreti sa cumparati ceva si sa cereti relatii despre produs, iar vanzatoarea sa va ignore sau sa va repeada?

Desi tindem sa dam vina pe celalalt, ca nu ne-a inteles, ca a fost rau intentionat, n-a avut rabdare cu noi sau pur si simplu nu a avut chef sa se ocupe de ce l-am rugat, exista si posibilitatea ca noi sa nu fi stiut cum sa ne adresam, cum sa formulam intrebari la care sa primim raspunsul dorit.

In primul rand, atitudinea noastra este nepotrivita. Atata timp cat ne prezentam in fata unui functionar public sau a unui vanzator, cu o atitudine umila, sovaitoare, nu facem altceva decat sa ii transmitem celui de la care asteptam un raspuns, cam acelasi lucru. Cu totii suntem complesiti de caldura, de stresul zilnic, de problemele care ne preseaza. Faptul ca ne aflam de o parte sau de alta a tejghelei/ghiseului, nu ne face mai deosebiti. Da, asteptam ca ei, cei care sunt platiti din banii nostri, ai contrinuabililor, sa ne fie de folos, sa ne raspunda la intrebari si sa ne serveasca. Si se poate ca ei sa stie face asta insa, prin atitudinea noastra gresita, ii influentam negativ si nu obtinem de la ei ce dorim.

Una e sa te adresezi unei persoane, ferm, prinvind-o drept in ochi (fara a te zgaiesti la ea, asa incat sa o sperii!), sa o saluti, daca e nevoie sa i te prezinti, si sa formulezi o intrebare clara si la obiect, si alta e sa te arati indecis, nesigur nici pe ce vrei sa afli de fapt. Cand lucrezi cu oameni si ii “rezolvi ca pe banda”,stand ore in sir in picioare, e firesc sa iti pierzi rabdarea cu cei care nu stiu exact ce vor. Da, ma refer la cei de la care asteptam sa ne ajute, sa ne informeze.

Asa incat, pentru a evita pierderea de timp (a noastra in primul rand!), este indicat sa ne informam inainte referitor la ce acte sau informatii avem nevoie si, sa cerem relatii doar pentru ce nu suntem edificati.

Inca o greseala comuna, destul de des intalnita, este formula de adresare, cuvintele de inceput. Auzim adesea prin magazine, la diferite ghisee, ceva de genul: “Nu va suparati…”. De ce respectiva persoana ar trebui sa se supere ca este solicitata sa isi faca datoria?? In definitiv, de aia se alfa acolo. Si, chiar din contra, cel care vinde ar trebuie sa fie multumit ca i-am intrat in magazin, gata sa ii cumparam produsele. Mai ales in ziua de astazi!

Si de ce este nevoie sa ii tratam de jos in sus, pe cei pe care ii apelam, ca si cum ar ocupa o pozitie autoritara fata de noi? In definitiv, ei sunt platiti exact pentru asta – pentru a ne servi pe noi, cu diverse produse sau informatii.

Si o alta greseala folosita in astfel de conversatii: “Nu-i asa ca…?”, “N-aveti, nu-i asa…?”, “Nu stiti, nu-i asa…?”. Pai daca noi le spunem dinainte ca NU, atunci ei nici nu se vor mai sinchisi sa ne fie de folos. Sau, daca lucrurile stau pe dos, vor simti ca fac un efort sa ne serveasca. Procedand astfel, nu facem decat sa ne ingreunam inutil situatia, sa ne facem un deserviciu. Cel mai simplu e sa intrebam direct ce avem nevoie sa aflam, fara sa “ajutam” sau sa sugeram un raspuns, pe care de altfel ne temem sa-l primim.

Cand vom reusi sa schimbam aceasta atitudine, ne vom dezobisnui de acest stil umil de abordare, ceilalti vor incepe sa ne respecte ceva mai mult si sa ne trateze asa cum meritam. Iar atunci, nu vom mai pleca nemultumiti dintr-un magazin, sau din fata unui functionar oarecare. Depinde numai de noi; de atitudinea noastra.

Tag-uri:
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 5

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Cristina Marioglou (29.06.2009, 21:14)
Barbie, sunt de acord cu tine; e de dorit sa ii respecti pe cei din spatele tejghelei, mai ales atunci cand doresti sa fii si tu respectata.
Răspunde-i
Elena B (29.06.2009, 12:39)
Interesant articolul si foarte adevarat de altfel tot ce ai scris,dar sa ne gandim putin si la partea cealalta a barierei,aveti ideea prin ce trece un om care lucreaza in spatele ghiseului,a tejghelei ....?Cred ca de fapt bunul simt al fiecaruia isi spune cuvantul si de-o parte si de alta.Lucrez cu oameni de 13 ani si nu cred ca vreti sa stiti cum am fost tratata de-a lungul anilor,carpa de sters pe jos e putin spus si asta de ce? Doar pentru faptul ca unii cred ca atata timp cat cumpara un produs sau orice altceva au dreptul pt asta sa le faci plecaciuni si eventual sa le stergi si pantofii la iesire.Nu am de gand sa fac asta vreodata!Aud de lumte ori tampita replica "Clientul nostru ,stapanul nostru",iar daca vrea sa fie stapanul cuiva sa isi ia un animal de casa ca numai ala ii suporta caracterul mizer pe care il are.
Răspunde-i
ca_ni (27.06.2009, 00:11)
Sigur ca modul in care suntem tratati de catre ceilalti oameni depinde INTOTDEAUNA NUMAI de felul in care ii abordam MAI INTAI noi pe ei. Incat intr-adevar atitudinea noastra este DECISIVA!

Acum, detasat privind, gandesc ca functionarii publici, in functie de institutia careia ii servesc, se impart si ei in categorii, sunt de o anumita factura: tipica institutiei respective.
Incat la politie, de exemplu, vom intalni functionari publici gata sa ne faca sa ne simtim ca niste infractori, desi nu suntem! De ce? Caci aceea e o institutie care se confrunta zilnic in primul rand exact cu aceasta categorie de oameni (infractorii, raufacatorii), iar stilul de abordare fata de om este exact acesta: suntem bagati cu totii in aceeasi oala, fara discernamant: suntem tratati toti ca si cum am fi toti niste infractori. Adica de "sus in jos". Tipic politist adica.

In magazine numai vorbesc: am renuntat de multa vreme sa ma mai las informata de "bunavointa" vreunei vanzatoare in legatura cu vreun produs. Refuz sa ma las manipulata in vreun fel sau fortata sa cumpar vreun produs sub presiunea "amabila" a vanzatorilor. Raspund intotdeauna zambind amabil: "ma descurc singura" si cu asta basta. Daca ma hotarasc totusi sa cumpar ceva, ei sunt acolo DECAT ca sa imi incaseze banii si atat. Nu sa ma hartuiasca psihic. Iar de informatiile "pretioase" care mi le-ar putea ei oferi ma lipsesc. INTOTDEAUNA! SINGURUL lor interes este ca sa isi vanda marfa, nu sa fiu eu multumita. Ei au "politica" lor de vanzare, iar eu le-o refuz impunandu-mi (fata de mine!!!) "politica" mea de cumparare sau de simplu privitor: testez marfa, magazinele, ma plimb, ma simt EU bine si atat. Am si eu cap sa judec, ochi sa vad, putere de discernamant si decizie daca imi place, daca vreau, daca imi este necesar ceva din magazinul lor.

Pe mine functionarii publici m-au suparat intotdeauna prin atitudinea lor agresiva verbal si necuviincioasa (sarcasmele si ironiile lor). Mereu am avut sentimentul ca oamenii acestia nu isi cunosc rolul lor exact din spatele tejghelei si ca fac cu totul altceva acolo decat scopul pentru care sunt pusi acolo si platiti, inclusiv duc o politica de umilire publica a clientului.

Cata vreme insasi politica generala (mondiala) a vremurilor pe care le traim este de a demoraliza, descuraja, prosti, intimida, teroriza, umili, injosi, dezumaniza omul cat mai mult, nu trebuie sa ne mire toate aceste comportamente sociale "normale", insa nici sa cadem victime lor.
Tuturor acestor atitudini sociale necuviincioase suntem datori sa le raspundem~rezolvam mereu prompt, pe loc, imediat, adoptand noi insine atitudinile potrivite fiecarei situatii in parte.

Ce fel de atitudine ma intrebati?...una pozitiva, in orice caz! Si foarte puternica!
NUMAI o atitudine puternic pozitiva poate avea INTOTDEAUNA efectul bun si sigur!
Răspunde-i
Spune-ţi părerea
Alte articole din Tu si copilul tau

Doua mame si un tata

7 iun 2015 0

Barbatul...ACELA...

19 feb 2015 8

Dragoste de mama

21 iul 2014 2

Iar se cearta

17 mar 2014 3

Drepturile mamei

21 aug 2013 8

Adolescenta

2 mai 2012 5

Prima greseala

2 apr 2011 4
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
27 apr