Harvey Weinstein

Curtea de Apel din New York a anulat condamnarea pentru...

Citeste mai mult»
Laurent Cantet

Regizorul Laurent Cantet, premiat cu Palme d'Or pentru...

Citeste mai mult»
smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»

Cum sa te "vinzi" in fata angajatorului

În Cariera 18 iun 2008
"Am aplicat la zeci de locuri de munca si am fost la multe interviuri. Cum as putea sa ma fac remarcat?", "Ce ar trebui sa zic la un interviu pentru a obtine job-ul respectiv?" Sunt cateva din intrebarile pe care fiecare le are in minte atunci cand cauta un job. Le-am intalnit pe forum-uri, in activitatea de consiliere in cariera, in interviuri sau chiar din partea celor apropiati. Indiferent de cum au fost formulate, acestea intrebari pot fi usor reduse la una si aceeasi: "Cum sa te 'vinzi' in fata angajatorului?"
Fie ca ne plac sau nu vanzarile, fie ca lucram sau nu in acest domeniu, este o activitate pe care macar la un moment dat in viata trebuie sa o facem.

Pornind strict de la cateva reguli de baza care se aplica in acest domeniu, ca sa vinzi cu succes trebuie:

1. Sa cunosti ceea ce vinzi: care sunt caracteristicile produsului sau serviciului respectiv sau in cazul de fata "Cine/Cum sunt eu ca persoana?".

Atat intr-o scrisoare de intentie, cat si in timpul interviului este necesar sa transmiti informatii despre tine. Ele trebuie sa te reflecte intr-un mod cat mai sincer si original. Mai ales in timpul discutiilor cu angajatorul, este momentul sa dublezi cele 2-3 calitati enumerate, prin exemple concrete de situatii care sa reflecte ceea ce ai afirmat despre tine.
Exemplu: "Sunt o persoana comunicativa. In proiectele de care m-am ocupat, mi-a fost usor sa aflu de la ceilalti informatiile de care aveam nevoie si am observat ca si ei au apreciat de fiecare data ideile si feedback-ul meu." Atuurile pe care le punem pe masa ajung sa capete o consistenta prin aceste exemple, care pot fi si mai concrete: "In relatia cu clientul X am discutat prin telefon, mail si mai apoi intr-o intalnire, despre nemultumirea sa; dupa cateva zile de discutii, am gasit impreuna o solutie".

2. Sa stii la ce foloseste ceea ce vinzi: ce valoare aduci tu ca angajat in companie, ce stii sa faci. Din experienta ta anterioara, trebuie amintite atat in CV cat si in interviu responsabilitatile pe care le-ai avut, abilitatile dovedite in diferite situatii, certificari, premii, reusite si esecuri depasite cu bine.

Exemplu: "Am lucrat in compania x cu programele Excel, SPSS; cunosc limba franceza – am avut ocazia sa o exersez in relatia cu furnizorii; lucrez bine in echipa – in proiectul x am fost implicate 5 persoane si..." Pe langa informatiile despre experienta, este bine sa subliniezi (daca e cazul) cateva efecte pozitive pe care le-ai generat in organizatie: "Faptul ca am organizat baza de date folosind programul Excel, le-a oferit colegilor si superiorului meu posibilitatea sa fie la curent si sa gaseasca mai usor datele necesare ".

3. Sa cunosti bineinteles nevoile "cumparatorului". Vei sti daca ceea ce ii oferi il intereseaza intr-adevar, dar si cum oferi pentru a-l interesa.

Trebuie evident selectate informatiile despre noi, pentru a nu plictisi sau a nu genera confuzii. Daca postul pe care il soliciti este in vanzari, nu va avea sens sa insisti prea mult pe experienta de inginer de exemplu, decat daca te ajuta sa iti subliniezi calitati cerute in fisa postului.

In descrierea job-ului poti urmari in primul rand care este profilul de angajat pe care il cauta compania – sectiunea "cerinte" sau "candidatul ideal" din anunturi ofera posibilitatea de a-ti aproxima sansele de reusita dinaintea interviului: "Care sunt criteriile pe care le indeplinesc si in ce masura?", "Ce imi lipseste?". Iata un exemplu din anuntul pentru un post de Client Service Director:

Cerinte:

Experienta in field marketing (BTL);
Experienta manageriala min 2-3 ani, de preferat intr-o pozitie similara sau senoriala;
Experienta cu clienti fmcg-multinationale;
Persoana activa, foarte organizata, capabila sa coordoneze, sa motiveze si sa indrume;
Responsabilitate, dedicare, comunicare;
Pasiune pentru acest domeniu;
Dorinta de dezvoltare si orientarea catre rezultate;
Cunoasterea limbii engleze.

De aici pornind, te poti gandi dinainte cum anume sa compensezi criteriile pe care nu le indeplinesti (cel mai adesea vorbim aici de lipsa unor cunostinte; la alte capitole daca potrivirea nu exista, incercarea de a compensa este inutila si are efecte negative – ex. diferente de valori, de abilitati si interese).

Diferenta intre a vinde un produs/serviciu si a "ne vinde" este ca noi avem propriile dorinte, expectante de care trebuie sa tinem cont pentru a nu ajunge intr-un post in care sa apara nemultumire, neimplinire, frustrare. Poate ar fi trebuit sa incep cu aceasta idee, pentru ca ceea ce noi ne dorim este mai important decat toate. Va fi insa argumentarea mea de final, pentru ca uneori, o motivatie sincera si puternica va compensa lipsa de cunostinte sau experienta pentru ca daca exista interes, acestea se pot dezvolta.

Cum ne sustinem motivatia si cat de bine se potriveste cu ceea ce cauta angajatorul aceasta este de fapt cheia. O motivatie puternica te va ajuta sa te pui in valoare in mod natural, cand vorbesti cu pasiune despre ceea ce iti place sa faci, cuvintele vin usor si sunt exact ceea ce trebuie. Restul ne permite sa ne adaptam la realitate. Prin urmare, "Ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa se intample"!

Ioana Moholea
Project Manager
Perspective Group
Tel: (+40) 21 2119322
www.perspectivegroup.ro
Tag-uri: , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
26 apr