10 trucuri pentru a face o prezentare impresionantă

De în Dezvoltare personala 11 mar 2019

Charlie Corbett, jurnalist, public speaker și autorul cărții „The Art of Plain Speaking: how to write and speak in a way that will impress the people that matter” îți împărtășește trucurile sale pentru a face o prezentare impresionantă.

Dacă urmează să ții un discurs când primești un premiu sau să faci o prezentare la muncă, atunci acest articol este pentru tine.

1. Mai puțin înseamnă mai mult

Păstrează-ți prezentarea scurtă, pentru că cercetările au demonstrat că publicul își poate concentra atenția pentru maxim 18 minute. Dacă în acest timp nu-ți poți convinge audiența că ideea ta este una genială, atunci înseamnă că nu merită osteneala.

2. Fii tu însăți

Evită tentația de a prezenta într-un stil prea rigid, relaxează-te și adu-ți aminte că greșeala este omenească! Vorbește ca și când ai avea o discuție cu un prieten, evită bâlbâielile și limbajul specializat, iar scopul tău ar trebui să fie ca ideea ta să atingă sufletele și mințile majoritatea celor prezenți. Prezintă totul cât mai clar și la obiect, folosind cuvinte simple și un stil colocvial, deoarece discursurile pompoase ascund, de obicei câte ceva.

3. Spune o poveste

Prezentarea ta trebuie să aibă o introducere, un cuprins și o încheiere. Nu spune doar statistici și citate, ca să nu-ți pierzi publicul, care se va gândi imediat la lucruri mai importante, cum ar fi ce să pună pe masă în ziua respectivă. Dacă vrei să captezi atenția cuiva, trebuie să spui o poveste, pe care dacă o umpli cu fapte memorabile și anecdote scurte va fi mult mai bine.

4. Evită PowerPoint-ul

Oamenii reacționează la alți oameni, nu la calculatoare, drept pentru care este mult mai eficient să stai în fața cuiva și să vorbești chiar tu, fără a te pierde în slide-uri. Poți avea o schiță în PowerPoint, care să-ți susțină ideile și să te ajute să-ți aduci aminte ce voiai să spui când îți uiți ideile, dar nu te baza doar pe informația scrisă și dacă ai nevoie de câteva slide-uri, folosește cel mult cinci, pe care să le faci cât de simple poți și în care să folosești imagini edificatoare.

5. Rezolvă probleme

Dacă este o prezentare pentru o companie, atunci asigură-te că înțelegi nevoile firmei respective mai bine decât o fac proprii angajați. Află care sunt problemele în acea companie, apoi arată oamenilor cărora le ții prezentare cum poți rezolva tu acele probleme și fă-o într-un mod cât mai clar și convingător.

6. Nu te grăbi

Nu te grăbi și vorbește în mod normal, deoarece oamenii grăbiți ajung să se bâlbâie și nu mai conving pe nimeni, dar cei care au încredere în sine vorbesc calculat și au mereu în minte un scop. Ei știu ce, când și cât să vorbească, așa cum știu și să se bucure de liniște. O scurtă pauză poate fi un mod excelent de a lăsa lumea să rumege ideile pe care le-a auzit. În plus, bucură-te cât timp ești în față, deoarece se va vedea dacă ești crispată sau dacă te simți bine, tu fiind în centrul atenției.

7. Nu-ți irosi ideile prea devreme

Oamenii nu țin minte începutul unui discurs, deci evită să spui tot ce este important de cum urci pe scenă. Mai degrabă folosește primele minute pentru a crea o conexiune cu publicul tău.

8. Recapitulează

Întotdeauna la sfârșitul unei prezentări recapitulează ceea ce ai zis și scoate în evidență cele mai importante 3 până la 5 puncte avute, deoarece oamenii au tendința să rețină foarte bine finalul unui discurs sau a unei prezentări, deci fă ca sfârșitul să fie memorabil.

9. Eliberează tensiunea

Toți oamenii se emoționează înainte de a ține o prezentare, de la cei mai renumiți oratori până la prim-miniștri și speakeri motivaționali. De fapt, oricine îți spune că nu simte absolut nimic înainte să vorbească în public ori minte ori nu este un orator foarte bun, deoarece emoțiile sunt oglinda sufletului și dovada că ai respect față de cei cărora le vorbești. Dacă nu te emoționezi câtuși de puțin, nu vei avea succes.

10. Învață de la cineva experimentat

Dacă punctele anterioare ți se par deja prea mult, atunci poți ține cont de sfatul președintelui american Franklin D. Roosevelt: „când vorbești în public fii sincer, scurt și calm.

Tag-uri: , , , ,
loading...
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Dezvoltare personala
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
19 mai