Prințesa Mette-Marit

Prințesa Mette-Marit va fi probabil supusă unui...

Citeste mai mult»
cerere

Un jurnalist îşi cere în căsătorie partenera în...

Citeste mai mult»
cadouri

Sfaturi de cadouri cosmetice de Crăciun pentru ea

Citeste mai mult»
wiz

Rapperul Wiz Khalifa, condamnat la nouă luni de...

Citeste mai mult»
rob

Rob şi Michele Reiner au murit din cauza „multor leziuni...

Citeste mai mult»
rob

Fiul cineastului Rob Reiner, acuzat de uciderea...

Citeste mai mult»
Matthew Perry

Un medic implicat în moartea starului din 'Friends'...

Citeste mai mult»
Michelle Obama

Michelle Obama spune că ea şi Barack trebuiau să se...

Citeste mai mult»
Angelina Jolie

Angelina Jolie îşi dezvăluie cicatricile mastectomiei în...

Citeste mai mult»
Brigitte Macron

Brigitte Macron îşi cere scuze dacă a rănit femeile...

Citeste mai mult»
Mariah Carey

Mariah Carey va cânta la ceremonia de deschidere a...

Citeste mai mult»
rob

Actorul și regizorul Rob Reiner și soția sa, găsiți...

Citeste mai mult»
Cliff Richard

Cântărețul britanic Cliff Richard dezvăluie că a fost...

Citeste mai mult»
liam

Liam Neeson neagă opiniile anti-vaccinare după ce a narat...

Citeste mai mult»
nemo

Nemo, câştigătorul Eurovisionului din 2024, returnează...

Citeste mai mult»
meno

Menopauza activă: cum îți recapeți energia și starea de...

Citeste mai mult»
eurovision

Islanda va boicota Eurovision 2026 în semn de protest...

Citeste mai mult»
Beyonce

Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

''All Too Well'' este melodia preferată a lui Taylor...

Citeste mai mult»
theo

Theo Rose, mustrări de conștiință în ziua serbării fiului...

Citeste mai mult»
Brigitte Macron

Prima-doamnă a Franţei, sub tirul criticilor după ce a...

Citeste mai mult»

Hainele realizate din pliester reciclat poluează mai mult...

Citeste mai mult»
Oana Roman

Oana Roman spune că s-a vindecat de rănile trecutului:...

Citeste mai mult»
Judi Dench

Judi Dench poate încă recita Shakespeare, în ciuda...

Citeste mai mult»
cher

Cher, pregătită să ajungă în fața Altarului cu iubitul ei...

Citeste mai mult»
ceas

Un ceas din colecția regizorului Francis Ford Coppola,...

Citeste mai mult»
Jane Fonda

Jane Fonda declară că achiziția Warner de către Netflix...

Citeste mai mult»
cloud dancer

Culoarea anului 2026 este Cloud Dancer, „un alb vaporos,...

Citeste mai mult»
Margot Robbie

Margot Robbie apără distribuţia din „Wuthering Heights”,...

Citeste mai mult»
Michael Jackson

Jermaine Jackson a anunțat proiectul unui muzeu dedicat...

Citeste mai mult»
Matthew Perry

Moartea vedetei din 'Friends' Matthew Perry. Un medic,...

Citeste mai mult»
harry

Prințul Harry face glume referitoare la Trump într-un...

Citeste mai mult»
artan

Adrian Pleşca 'Artan' va fi înmormântat vineri în...

Citeste mai mult»
ou

Un bărbat a fost acuzat de furt după ce a înghiţit un ou...

Citeste mai mult»
medlife

Simptome vagi, dar periculoase: cum depistează MedLife...

Citeste mai mult»
Prințesa Kate

Mai multe vedete vor asista alături de familia regală...

Citeste mai mult»
Stella McCartney

Gigantul de modă H&M a anunțat o colaborare cu creatoarea...

Citeste mai mult»
Brigitte Bardot

Noi detalii despre starea de sănătate a lui Brigitte...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

O pensionară din Elveţia susţine că a fost jefuită de...

Citeste mai mult»
danny

Danny Seagren, primul interpret al personajului...

Citeste mai mult»

De ce sa faci un training pe timp de criza!

De în Cariera 5 ian 2009
Acum cateva zile am rememorat lucrurile pe care le "luam" cu noi din 2008: criza economica si efectele ei numeroase, concedierile si scaderea bugetului tuturor companiilor. Mi-am dat seama ca prea multe atuu-uri nu avem, pentru a trece cu bine si de criza si de acest an dificil. Ni se alatura, in incercarea de a ne descoperi punctele forte ale acestui an, Dana Burghel, director executiv la Learning About.
"Ori de cate ori ne confruntam cu o criza, fie ea una de timp sau una financiara, cel mai bun lucru pe care il putem face este sa ne concentram pe ceea ce stim noi sa facem cel mai bine, si sa utilizam in acest fel cel mai mare atu al nostru pentru a iesi din criza," arata Dana Burghel.

Cu alte cuvinte, daca mizam pe lucruri noi, care nu sunt atuul nostru, pentru a-i depasi pe ceilalti in acest an de criza financiara, riscam sa ne trezim ca restul competitorilor au luat o decizie mai lucida si au hotarat sa aprofundeze si mai mult cunostintele pe care deja le detineau. Algoritmul este simplu: masurandu-ne cu ei, noi, cu toata hotararea de a "spulbera concurenta", toata mentalitatea de invingatori si training-ul nou-nout de transcris in CV, nu avem nici o sansa.

Nu spune nimeni ca nu poti folosi ideile noi pentru a-ti cauta si a-ti alege un training pentru a-ti dezvolta asa-numitele "soft skills" (ansamblu de calitati personale, atitudini si competente sociale; ele iti asigura un nivel ridicat de integrare si eficienta personala a individului, indiferent de contextul in care se desfasoara munca acestuia) si ca ar trebui sa te concentrezi numai pe lucrurile deja stiute. Dar sfatul Danei Burghel este ca in 2009 sa ramai focusat pe lucrurile pe care le stii cel mai bine.

Avem o echipa. Cum procedam?

Sunt cateva curente si cativa "piloni" pe care se bazeaza tendintele pentru 2009, in viziunea directorului executiv al Learning About, companie de executive coaching. Cel mai important dintre acestea este dezvoltarea leadership-ului, ne confirma Dana Burghel. "Chiar daca in ultima vreme exista foarte multe training-uri care dezvolta leadership-ul si acesta inseamna o usoara demonetizare a acestor programe, nu trebuie sa uitam faptul ca orice echipa e reflectia liderului sau. Daca, de exemplu, avem o echipa formata din cinci oameni si ne hotaram sa o schimbam si sa aducem alti cinci, in cateva luni vom obtine o echipa dupa chipul si asemanarea managerului."

Cea de-a doua tendinta importanta in acest an va fi, in viziunea Danei Burghel, rolul important pe care il vor juca resursele umane in acest an. Ea spune: "In acest an, tocmai pentru ca piata locurilor de munca este relativ stabila - pentru ca oamenii nu mai risca sa piarda un loc stabil de munca pentru a incerca 'marea cu degetul' - cei de la resurse umane vor fi foarte importanti pentru ca ei vor trebui sa motiveze echipa."

Team-building-ul este al treilea pas major pentru tendintele anului 2009 in materie de training-uri. "Eu cred foarte tare in zicala: 'Nimeni nu e motivat daca nu se motiveaza singur' si in importanta team-building-urilor, facute nu pentru a ne distra cu echipa la munte, ci chiar pentru a evidentia felul in care o persoana invata ca e importanta pentru echipa si pentru companie," spune directorul executiv al Learning About.
 
Ca sa vezi ca nu e obligatoriu ca in team-building-uri sa te distrezi si atat, iti dam exemplul unui exercitiu pe care Dana Burghel il propune participantilor la team-building-uri. Cu ajutorul unui cuvant (o valoare reprezentativa pentru companie) o echipa formata din angajati discuta pe marginea acelei valori, de exemplu Integritate, si despre ce inseamna ea pentru fiecare dintre ei si pun apoi in scena o mica piesa de teatru care sa exemplifice acea valoare. Astfel, conchide Dana Burghel, si managerul vede ce simt angajatii sai despre valorile companiei.

"Toate insuccesele vin din neidentificarea cu valorile companiei," spune specialistul in dezvoltare personala si ne incurajeaza sa luam in calcul aceasta posibilitate.
Nu uita de reguli

Iata cateva reguli pe care Dana Burghel le socoteste importante in alegerea unui nou training:

- descopera ce iti place! Ai observat si tu ca atunci cand vrem, lucrurile ne ies minunat. Din pacate, se intampla cel mai des atunci cand ne ocupam de un hobby sau facem ceva care nu are legatura cu munca.

- nu te multumi la nesfarsit cu un job care nu iti place. Descopera pasiunea pentru acel job, iar daca nu vei reusi, sfatul specialistului spune sa renunti la el.

- reaminteste-ti constant de atu-urile tale si de triumfurile tale de-a lungul anilor. Dana Burghel spune ca acest lucru te va ajuta in momentele tale grele. De exemplu, sa presupunem ca ai o problema la serviciu. Daca iti reamintesti ca te caracterizeaza perseverenta si ca ai reusit sa treci peste momente dificile si in trecut, te vei mobiliza si vei trece mai repede peste problema de azi.

„In conditiile economice actuale, nici expertii nu pot prezice ce se va intampla. Cu toate acestea, cele mai bune scoli de afaceri au observat, in trecut, ca atunci cand este o criza economica, oamenii se intorc la scoala", declara, pentru revista „Capital", Denise Kirkpatrick, Pro Vice-Chancellor, The Open University.

3 cursuri „castigatoare" in 2009

"Best Year Yet"

Unul din programele cele mai inovatoare ale Learning About se numeste "Best Year Yet" si scoate la iveala acele abilitati acumulate de noi toti in timp si experienta pe care fiecare dintre noi o poarta cu el, pentru a reusi, cu ajutorul intrebarilor mestesugit puse de traineri, sa te conduca pe ceea ce va deveni, spun ei, cel mai bun an din viata ta.
 
 "Comunicare Asertiva"
 
Este oferit de compania Develor, una din cele mai mari companii de training europene, cu sediul central la Budapesta si birouri in principalele tari est-europene. Acest program te poate ajuta sa iti cunosti si dezvolti calitatile de comunicare. Metoda asertivitatii este o maniera de influentare care ia in considerare obiectivele si conceptele partenerului si asigura luarea in calcul, intr-o maniera empatica, a opiniilor diferite si chiar a potentialelor obiectii pe care partenerul le poate avea. Cu ajutorul asertivitatii, comunicarea devine eficienta si autentica, iar relatia care se stabileste intre parteneri devine una pozitiva, bazata pe avantaje reciproce (win-win). Comunicarea asertiva este parte integranta a unui mediu de lucru sanatos, aflam de pe site-ul Develor.
 
"BrandYou"
 
Un concept care ii apartine lui Tom Peters si care este dezvoltat de compania Human Invest. Dar daca branding-ul n-ar fi limitat doar la produsele si serviciile pe care compania ta le ofera clientilor? Daca am aduce intregul concept de branding in interiorul companiei si l-am asocia angajatilor si departamentelor?" au fost intrebarile de la care a plecat Tom Peters, autorul conceptului. Programul sprijina excelent orice initiativa a top managementului de a conecta cat mai multi angajati la brandul organizatiei, cu scopul de a creste loialitatea acestora si a-i transforma in "ambasadori" activi ai companiei.
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
20 dec