armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»
powerball

Un jucător la loteria Powerball a câştigat un jackpot de...

Citeste mai mult»
Sacha Baron Cohen si Isla Fisher

Sacha Baron Cohen şi Isla Fisher divorţează după 13 ani...

Citeste mai mult»
Reese Witherspoon

Compania actriţei Reese Witherspoon va produce un serial...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon a fost plasat sub 'tutelă consolidată'

Citeste mai mult»
gineco

Menopauza: Ce este, când apare și care sunt simptomele

Citeste mai mult»
Lenny Kravitz

Lenny Kravitz va concerta pe scena principală de la...

Citeste mai mult»
aldi

Celebrul chitarist american Al Di Meola revine în...

Citeste mai mult»
Baba Ramdevv

Cel mai important guru yoga din India, avertizat de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift este miliardară, potrivit clasamentului...

Citeste mai mult»
Billie Eilish

Billie Eilish, Nicki Minaj, Stevie Wonder, REM şi alţi...

Citeste mai mult»
canabis

Canabisul în scop recreaţional, legalizat în Germania, în...

Citeste mai mult»
scortisoara

Metoda cu scorţişoară care te ajută să slăbeşti mai repede

Citeste mai mult»

De ce sa faci un training pe timp de criza!

De în Cariera 5 ian 2009
Acum cateva zile am rememorat lucrurile pe care le "luam" cu noi din 2008: criza economica si efectele ei numeroase, concedierile si scaderea bugetului tuturor companiilor. Mi-am dat seama ca prea multe atuu-uri nu avem, pentru a trece cu bine si de criza si de acest an dificil. Ni se alatura, in incercarea de a ne descoperi punctele forte ale acestui an, Dana Burghel, director executiv la Learning About.
"Ori de cate ori ne confruntam cu o criza, fie ea una de timp sau una financiara, cel mai bun lucru pe care il putem face este sa ne concentram pe ceea ce stim noi sa facem cel mai bine, si sa utilizam in acest fel cel mai mare atu al nostru pentru a iesi din criza," arata Dana Burghel.

Cu alte cuvinte, daca mizam pe lucruri noi, care nu sunt atuul nostru, pentru a-i depasi pe ceilalti in acest an de criza financiara, riscam sa ne trezim ca restul competitorilor au luat o decizie mai lucida si au hotarat sa aprofundeze si mai mult cunostintele pe care deja le detineau. Algoritmul este simplu: masurandu-ne cu ei, noi, cu toata hotararea de a "spulbera concurenta", toata mentalitatea de invingatori si training-ul nou-nout de transcris in CV, nu avem nici o sansa.

Nu spune nimeni ca nu poti folosi ideile noi pentru a-ti cauta si a-ti alege un training pentru a-ti dezvolta asa-numitele "soft skills" (ansamblu de calitati personale, atitudini si competente sociale; ele iti asigura un nivel ridicat de integrare si eficienta personala a individului, indiferent de contextul in care se desfasoara munca acestuia) si ca ar trebui sa te concentrezi numai pe lucrurile deja stiute. Dar sfatul Danei Burghel este ca in 2009 sa ramai focusat pe lucrurile pe care le stii cel mai bine.

Avem o echipa. Cum procedam?

Sunt cateva curente si cativa "piloni" pe care se bazeaza tendintele pentru 2009, in viziunea directorului executiv al Learning About, companie de executive coaching. Cel mai important dintre acestea este dezvoltarea leadership-ului, ne confirma Dana Burghel. "Chiar daca in ultima vreme exista foarte multe training-uri care dezvolta leadership-ul si acesta inseamna o usoara demonetizare a acestor programe, nu trebuie sa uitam faptul ca orice echipa e reflectia liderului sau. Daca, de exemplu, avem o echipa formata din cinci oameni si ne hotaram sa o schimbam si sa aducem alti cinci, in cateva luni vom obtine o echipa dupa chipul si asemanarea managerului."

Cea de-a doua tendinta importanta in acest an va fi, in viziunea Danei Burghel, rolul important pe care il vor juca resursele umane in acest an. Ea spune: "In acest an, tocmai pentru ca piata locurilor de munca este relativ stabila - pentru ca oamenii nu mai risca sa piarda un loc stabil de munca pentru a incerca 'marea cu degetul' - cei de la resurse umane vor fi foarte importanti pentru ca ei vor trebui sa motiveze echipa."

Team-building-ul este al treilea pas major pentru tendintele anului 2009 in materie de training-uri. "Eu cred foarte tare in zicala: 'Nimeni nu e motivat daca nu se motiveaza singur' si in importanta team-building-urilor, facute nu pentru a ne distra cu echipa la munte, ci chiar pentru a evidentia felul in care o persoana invata ca e importanta pentru echipa si pentru companie," spune directorul executiv al Learning About.
 
Ca sa vezi ca nu e obligatoriu ca in team-building-uri sa te distrezi si atat, iti dam exemplul unui exercitiu pe care Dana Burghel il propune participantilor la team-building-uri. Cu ajutorul unui cuvant (o valoare reprezentativa pentru companie) o echipa formata din angajati discuta pe marginea acelei valori, de exemplu Integritate, si despre ce inseamna ea pentru fiecare dintre ei si pun apoi in scena o mica piesa de teatru care sa exemplifice acea valoare. Astfel, conchide Dana Burghel, si managerul vede ce simt angajatii sai despre valorile companiei.

"Toate insuccesele vin din neidentificarea cu valorile companiei," spune specialistul in dezvoltare personala si ne incurajeaza sa luam in calcul aceasta posibilitate.
Nu uita de reguli

Iata cateva reguli pe care Dana Burghel le socoteste importante in alegerea unui nou training:

- descopera ce iti place! Ai observat si tu ca atunci cand vrem, lucrurile ne ies minunat. Din pacate, se intampla cel mai des atunci cand ne ocupam de un hobby sau facem ceva care nu are legatura cu munca.

- nu te multumi la nesfarsit cu un job care nu iti place. Descopera pasiunea pentru acel job, iar daca nu vei reusi, sfatul specialistului spune sa renunti la el.

- reaminteste-ti constant de atu-urile tale si de triumfurile tale de-a lungul anilor. Dana Burghel spune ca acest lucru te va ajuta in momentele tale grele. De exemplu, sa presupunem ca ai o problema la serviciu. Daca iti reamintesti ca te caracterizeaza perseverenta si ca ai reusit sa treci peste momente dificile si in trecut, te vei mobiliza si vei trece mai repede peste problema de azi.

„In conditiile economice actuale, nici expertii nu pot prezice ce se va intampla. Cu toate acestea, cele mai bune scoli de afaceri au observat, in trecut, ca atunci cand este o criza economica, oamenii se intorc la scoala", declara, pentru revista „Capital", Denise Kirkpatrick, Pro Vice-Chancellor, The Open University.

3 cursuri „castigatoare" in 2009

"Best Year Yet"

Unul din programele cele mai inovatoare ale Learning About se numeste "Best Year Yet" si scoate la iveala acele abilitati acumulate de noi toti in timp si experienta pe care fiecare dintre noi o poarta cu el, pentru a reusi, cu ajutorul intrebarilor mestesugit puse de traineri, sa te conduca pe ceea ce va deveni, spun ei, cel mai bun an din viata ta.
 
 "Comunicare Asertiva"
 
Este oferit de compania Develor, una din cele mai mari companii de training europene, cu sediul central la Budapesta si birouri in principalele tari est-europene. Acest program te poate ajuta sa iti cunosti si dezvolti calitatile de comunicare. Metoda asertivitatii este o maniera de influentare care ia in considerare obiectivele si conceptele partenerului si asigura luarea in calcul, intr-o maniera empatica, a opiniilor diferite si chiar a potentialelor obiectii pe care partenerul le poate avea. Cu ajutorul asertivitatii, comunicarea devine eficienta si autentica, iar relatia care se stabileste intre parteneri devine una pozitiva, bazata pe avantaje reciproce (win-win). Comunicarea asertiva este parte integranta a unui mediu de lucru sanatos, aflam de pe site-ul Develor.
 
"BrandYou"
 
Un concept care ii apartine lui Tom Peters si care este dezvoltat de compania Human Invest. Dar daca branding-ul n-ar fi limitat doar la produsele si serviciile pe care compania ta le ofera clientilor? Daca am aduce intregul concept de branding in interiorul companiei si l-am asocia angajatilor si departamentelor?" au fost intrebarile de la care a plecat Tom Peters, autorul conceptului. Programul sprijina excelent orice initiativa a top managementului de a conecta cat mai multi angajati la brandul organizatiei, cu scopul de a creste loialitatea acestora si a-i transforma in "ambasadori" activi ai companiei.
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
20 apr