vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»
powerball

Un jucător la loteria Powerball a câştigat un jackpot de...

Citeste mai mult»
Sacha Baron Cohen si Isla Fisher

Sacha Baron Cohen şi Isla Fisher divorţează după 13 ani...

Citeste mai mult»
Reese Witherspoon

Compania actriţei Reese Witherspoon va produce un serial...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon a fost plasat sub 'tutelă consolidată'

Citeste mai mult»
gineco

Menopauza: Ce este, când apare și care sunt simptomele

Citeste mai mult»
Lenny Kravitz

Lenny Kravitz va concerta pe scena principală de la...

Citeste mai mult»
aldi

Celebrul chitarist american Al Di Meola revine în...

Citeste mai mult»
Baba Ramdevv

Cel mai important guru yoga din India, avertizat de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift este miliardară, potrivit clasamentului...

Citeste mai mult»
Billie Eilish

Billie Eilish, Nicki Minaj, Stevie Wonder, REM şi alţi...

Citeste mai mult»
canabis

Canabisul în scop recreaţional, legalizat în Germania, în...

Citeste mai mult»
scortisoara

Metoda cu scorţişoară care te ajută să slăbeşti mai repede

Citeste mai mult»
Dan Bittman

De ce preferă Dan Bittman transportul în comun față de...

Citeste mai mult»
ibacka

Andreea Ibacka, adevărul despre silueta ei. Cum se...

Citeste mai mult»
fasting

Legătura dintre „fasting“ și anxietate. Ce au descoperit...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Problemele de sănătate, scandalurile şi neînţelegerile...

Citeste mai mult»
alla

Alla Pugaciova, 'regina muzicii pop sovietice', ar putea...

Citeste mai mult»
Alessandro Michele

Designerul Alessandro Michele, ex-Gucci, va crea...

Citeste mai mult»
nolan

Regizorul Christopher Nolan va fi făcut cavaler de regele...

Citeste mai mult»
chef florin dumitrescu

Chef Florin Dumitrescu, adevărul despre motivul pentru...

Citeste mai mult»
dus

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a face duș

Citeste mai mult»

Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează...

Citeste mai mult»
Timothée Chalamet

Timothée Chalamet îl va interpreta pe legendarul muzician...

Citeste mai mult»

Cand tacerea iti salveaza cariera - Subiecte tabu la locul de munca

De în Cariera 24 mar 2012
Vorba dulce, mult aduce. Dar oare poti scapa basma curata in orice situatie? La locul de munca, trebuie sa iti alegi cu grija cuvintele si mai ales, sa stii cand este momentul sa mentii tacerea. Feminis iti prezinta o serie de situatii intalnite frecvent in cariera si modalitati de a actiona in mod diplomat.

Seful e un cosmar

Ai nevoie sa te racoresti pentru ca seful te scoate din sarite prin cerintele exagerate si refuzul de a-ti recunoaste meritele.

Vrei sa stii daca si ceilalti se confrunta cu aceeasi problema si eventual sa-i convingi sa faceti ceva in privinta asta.

De ce e riscant?

Evident, pentru ca vaicareala ta ar putea ajunge la urechile sefului.

Cum actionezi?

Testeaza terenul. Daca doar tu ai impresia ca seful e pretentios si enervant, tine-ti parerile acasa.Incearca sa te bazezi pe chestiuni legate de metodele de lucru ale sefului tau atunci cand aduci subiectul in discutia cu alti colegi si alege-ti cuvintele cu grija. Evita sa dai impresia ca il barfesti. Specifica exact ce anume din comportamentul sefului iti influenteaza in mod negativ activitatea zilnica. Odata identificate problemele, le poti aduce in discutie, dar fara sa il ataci concret pe sef. 

Diplomatia este cheia, daca vrei sa iti pastrezi postul si sa ameliorezi situatia.

Ai avut o aventura cu seful

Este singurul lucru la care te poti gandi in timpul programului? Nu alegem de cine ne indragostim, iar faptul ca trebuie sa pastrezi secretul in ceea ce priveste relatia voastra te macina.

De ce este riscant?

Stii doar ca se spune sa nu amesteci munca si placerea. Cu toate acestea, aproape 40% din cupluri se formeaza la locul de munca, asa ca nu este nimic iesit din comun. Daca faci publica relatia, vei deveni probabil cel mai fierbinte subiect de barfa la birou. In plus, s-ar putea sa scazi in ochii celorlalti, riscand sa fiti suspectati de favoritism ori de cate ori primesti o avansare sau o marire de salariu.

Cum procedezi?

Asteapta sa vezi daca relatia devine serioasa. Nu trebuie sa spui nimanui daca nu esti sigura ca va dura. Cu toate acestea, odata ce s-a inchegat o relatie serioasa, este de preferat sa o faceti cunoscuta decat sa lasati loc de barfe si supozitii. Incepe prin a mentiona in cercul de colegi apropiati. Ai grija sa alegi cuvinte clare, care sa nu lase loc de interpretari si traseaza o limita clara intre viata privata si viata profesionala. Atata timp cat nu iti afecteaza activitatea zilnica, nu ar trebui sa deranjeze pe nimeni.

Te-ai pricopsit cu un intern incompetent

Ai cerut un ajutor si ai primit unul, numai ca in loc sa iti faca viata mai usoara, ai ajuns sa muncesti de trei ori mai mult, explicand, urmarind si corectand greselile altcuiva.

De ce e riscant?

Pentru ca poti parea neintelegatoare si pretentioasa. Imagineaza-ti ca si tu erai candva la inceput. Cu toate acestea, nu iti permiti sa pierzi timpul inutil.

Ce e de facut?

Nu va fi nici prima nici ultima data cand te intalnesti cu astfel de discrepante la locul de munca. Nu suntem toti la fel si nu poti avea aceleasi pretentia ca toata lumea sa tina pasul cu tine. Primul pas este sa iti analizezi comportamentul. Ai fost clara in explicatii? Ai avut destula rabdare? Daca esti convinsa ca problema nu vine de la tine, incearca sa vezi daca nu este o lipsa de comunicare. Cere-i persoanei in cauza parerea si compara punctele de vedere, pentru a vedea cum puteti remedia situatia. In niciun caz nu fugi imediat la sef pentru a te plange. Pana la urma, tu ai fost cea care avea nevoie de un ajutor, iar el ti-a facilitat acest lucru.

Ai obtinut avansarea dorita

Ai reusit sa il convingi pe seful tau ca esti cea mai potrivita alegere pentru postul respectiv si ti-ai dori sa le impartasesti vestea cea mare si colegilor cu care te intelegi bine.

De ce e riscant?

Pentru ca poate nu erai singura care vana postul respectiv. In timp ce unii colegi te vor felicita sincer pentru realizare, altii s-ar putea sa fie gelosi, mai ales daca postul pe care l-ai obtinut era dorit de mai multi. In cariera, competitivitatea este pe primul loc, asa ca avansarea este un subiect sensibil intre colegi. 

Cum actionezi?

Daca vrei sa nu strici relatiile de colegialitate, evalueaza bine situatia. Succesul tau ii poate deranja pe ceilalti, chiar daca meritai avansarea, asa ca nu te lauda, asteptand aplauze si ovatii din partea colegilor. Actioneaza cu tact si nu te apuca sa ii agasezi cu detalii despre noul tau salariu. Poti sa le povestesti despre noile responsabilitati, dar fara a parea ca te lauzi.

Colegul are probleme cu igiena personala

Este evident ca trebuie sa faci ceva pentru a remedia situatia, dar cum subiectul este delicat, nu stii daca este tocmai bine sa il aduci in discutie

De ce e riscant?

Chiar si intre prieteni buni este dificil sa discuti despre astfel de probleme. Cu toate acestea, o buna cooperare la locul de munca presupune confortul ambelor parti si prin urmare trebuie sa actionezi.

Cum procedezi?

Evita mesaje cu un mesaj ascuns. Spre exemplu, nu e tocmai indicat sa ii plasezi un deodorant pe birou, sa te indepartezi de el sau sa deschizi fereastra cand afara este frig de ingheata pietrele. 
In schimb, ia-l deoparte, in pauza de cafea si asigura-l ca iti este dificil sa aduci in discutie subiectul, dar ca tu consideri ca veti avea amandoi de castigat din discutia respectiva. Ulterior, spune-i ca este de inteles ca in situatii stresante sa te confrunti cu transpiratie excesiva. In cel mai fericit caz, nu va mai trebui sa adaugi si alte explicatii. 

Iti cauti un alt loc de munca

Ai vrea sa impartasesti si celorlalti faptul ca vrei sa pleci, sa afli ce parere au. In plus, daca ajunge la urechile sefului, ar putea functiona in favoarea ta, facandu-l sa te vada ca pe o piesa valoroasa in compania lui, determinandu-l astfel sa vrea sa te pastreze.

De ce este riscant?

Acest lucru ar putea foarte bine sa actioneze si in defavoarea ta. Vorbind despre o potentiala plecare nu vei face decat sa iti arati lipsa de interes fata de companie si problemele ei si o lipsa de implicare pe viitor.

Cum procedezi?

Aici e simplu. Nu spui nimanui! Poti vorbi despre vreme, despre criza financiara sau orice altceva, dar nu divulga planurile de evadare pana nu ai stabilit ceva sigur. Imagineaza-ti ca lucrurile merg prost si nu se concretizeaza nicio colaborare cu o alta companie. Iti vei pierde credibilitatea. Este aproape imposibil sa restabilesti legaturile puternice si sa recastigi increderea echipei daca decizi sa ramai dupa ce ai lansat bomba plecarii. 
Daca esti chiar pe punctul de plecare, anunta-i din timp si ofera-le posibilitatea de a se adapta inainte sa pleci. Nu faci o impresie buna lasand totul balta si lucrurile vraiste, in ideea ca peste o saptamana nu vei mai lucra acolo. Ultima impresie este la fel de puternica precum prima pe care o faci la locul de munca. Ai grija sa actionezi cu tact.

Tu te-ai aflat vreodata intr-o situatie in care nu stiai de e mai bine sa vorbesti sau sa taci? Cum ai actionat si care a fost rezultatul?

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 apr