cioran

Cristina Cioran a slăbit zece kilograme în doar 45 de...

Citeste mai mult»
Daciana

Daciana Sârbu, detalii despre noul iubit tatuat și înalt:...

Citeste mai mult»
diabet

Consumul de canabis este corelat cu un risc de diabet de...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry, declarații despre autobiografia sa: 'Am...

Citeste mai mult»
redford

Robert Redford, un idol al marelui ecran devenit regizor...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a renunțat să participe la funeraliile...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift va depune mărturie în cazul Lively-Baldoni...

Citeste mai mult»
martin

Solistul Coldplay a îndemnat publicul să „trimită iubire”...

Citeste mai mult»
Stephen Colbert

Stephen Colbert, la gala Emmy, după ce show-ul său a fost...

Citeste mai mult»
udrea

Cât plăteşte Elena Udrea pentru educaţia fiicei sale, la...

Citeste mai mult»
labubu

O tânără din Moscova și-a vândut sufletul pentru a...

Citeste mai mult»
armani

Testamentul lui Giorgio Armani - Casa de modă va fi...

Citeste mai mult»
omega

Cât Omega-3 trebuie să consumi zilnic pentru creier ager...

Citeste mai mult»
alina

Ce spune Alina Sorescu despre căsătorie, după divorțul de...

Citeste mai mult»
Giorgio Armani

Testamentul lui Giorgio Armani a fost deschis

Citeste mai mult»
Ben și Matt

Ben Affleck şi Matt Damon revin pe ecrane în 2026

Citeste mai mult»
bad

Cântăreţul de reggaeton Bad Bunny s-a accidentat la...

Citeste mai mult»
oana roman

Oana Roman, revoltată după ce a văzut cât costă o sticlă...

Citeste mai mult»

Alimentul care poate reduce riscul apariției demenței

Citeste mai mult»
sergene

Rutina de seară „low effort”: serul pentru gene,...

Citeste mai mult»
diabet

Trei obiceiuri care țin glicemia sub control în diabet

Citeste mai mult»
Harry

Prinţul Harry a venit la Windsor pentru a depune flori la...

Citeste mai mult»
Ariana Grande

Ariana Grande şi Lady Gaga au câştigat cele mai...

Citeste mai mult»
Emma si Bruce

Soția lui Bruce Willis, dezvăluiri despre lupta cu...

Citeste mai mult»
Ducesa de Kent

Ducesa de Kent a Marii Britanii a murit, anunță Palatul...

Citeste mai mult»
Giorgio Armani

Giorgio Armani, care a revoluționat moda masculină, a...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gerard Depardieu va face apel la decizia de a fi judecat...

Citeste mai mult»
matthew perry

''Regina ketaminei'' pledează vinovată în procesul legat...

Citeste mai mult»
eclipsa

Eclipsa lunară totală și 'Luna Sângerie' de duminică,...

Citeste mai mult»
chloe

Chloe Malle o înlocuiește pe Anna Wintour la conducerea...

Citeste mai mult»
cardi b

Cântăreața rap Cardi B, achitată în procesul în care era...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a avut prima sa apariție publică după ce a...

Citeste mai mult»
Laurent Freixe

Nestle și-a concediat directorul general din cauza unei...

Citeste mai mult»
Dwayne Johnson

Dwayne Johnson sparge tiparele Hollywoodului într-un film...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu trimis în faţa curţii penale...

Citeste mai mult»
jude

Jude Law spune la Mostra că nu i-a fost frică să se...

Citeste mai mult»
Julia Roberts

Julia Roberts a spus, în apărarea noului film cu temă...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a repins în trecut un atacator într-un...

Citeste mai mult»
Ariana Grande

Ariana Grande anunță un nou turneu, cu spectacole...

Citeste mai mult»
Enrique Iglesias

Enrique Iglesias și Anna Kournikova așteaptă al patrulea...

Citeste mai mult»

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare, din capitala

De în Casa & Gradina 3 aug 2010
Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in capitala, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), care au inregistrat aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune ca structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).

Caracteristici demografice:

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).

In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.

Venituri:

In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON. In contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri. In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% au deja o casa de vacanta.

IT&Internet:

Utilizatorul roman prefera in continuare desktopul/PC-ul intr-o proportie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% si smartphone-urile de o patrime dintre acestia (4%).

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul roman intra cel putin o data pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasa (90%) ori de la serviciu (34%). Cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca 43% si site-uri auto 31%.

Social:

In offline, utilizatorul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate, alimentatie (46%); urmate de evenimente/ stiri despre Romania (45%); familie si viata de cuplu (37%), turism, calatorii (40%) si teste, jocuri, cuvinte incrucisate (32%). "Putem, astfel, corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In timpul liber, majoritatea prefera activitatile din cadrul locuintei: 70% navigheaza pe Internet, iar 60% se uita la televizor, in detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) si a iesirii cu prietenii (54%). Cand aleg televizorul, prefera sa se uite la stiri (72%), filme (70%), si emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflati in perioada de viata de dinainte de intemeierea familiei, perioada in care s-au desprins de familia parintilor si nu si-au intemeiat inca familia proprie. Se afla practic intr-un stadiu de viata in care-si petrec timpul mai degraba singuri.", a adaugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In continuare, un procent important din respondenti consuma tablete de ciocolata (39%), bauturi racoritoare acidulate (39%) si neacidulate - suc, nectar, juice - (37 %). In randul consumului de bauturi alcoolice, berea si vinul sunt preferate in proportie de 46%, respectiv 38%.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.

Studiul a fost derulat in perioada 25 mai - 20 iunie, pe 2058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
18 sep