zodii

Horoscop 29 septembrie 2021: Berbecii cheltuie prea mulți...

Citeste mai mult»
femei

Lucruri pe care femeile inteligente nu le spun niciodată

Citeste mai mult»
snitel

Nutriționistul Mihaela Bilic, despre șnițel: ”Este...

Citeste mai mult»
pastila

Pfizer a început un studiu clinic privind utilizarea...

Citeste mai mult»
Lena Dunham

Actriţa şi scenarista Lena Dunham, creatoarea serialului...

Citeste mai mult»
cartofi picanti

Cum faci cei mai buni cartofi picanți la cuptor

Citeste mai mult»
Michael K. Williams

S-a aflat cauza decesului actorului Michael K. Williams....

Citeste mai mult»
Lidia Buble

Lidia Buble, primele declarații despre relația cu actorul...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 28 septembrie 2021: Taurii câștigă bani,...

Citeste mai mult»
Sophie Ellis-Bextor

Cântăreață celebră, abuzată de un muzician când avea 17...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 25 septembrie 2021: Berbecii au probleme la...

Citeste mai mult»
prajitura cu rom

Desertul pe care nu trebuie să-l ratezi. Cum faci cea mai...

Citeste mai mult»
cancer

Oamenii de știință, victorie în fața unei forme de cancer...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 24 septembrie 2021. Berbecii nu sunt în formă,...

Citeste mai mult»
dorian popa

Dorian Popa, reacție dură după ce i s-a cerut...

Citeste mai mult»
Linda

Linda Evangelista, de nerecunoscut în urma unei proceduri...

Citeste mai mult»

Kim Kardashian, succes total. Ce se va întâmpla cu vedeta...

Citeste mai mult»
zodie pesti

Horoscop 23 septembrie 2021: Racii trec prin momente...

Citeste mai mult»
ciocolata

De ce este bine să mănânci ciocolată. Ce spune...

Citeste mai mult»
Loredana Groza

Loredana Groza, prima reacție după postarea din...

Citeste mai mult»
Willie

Actorul Willie Garson, cunoscut pentru rolurile din „Sex...

Citeste mai mult»
zeta jones

Catherine Zeta-Jones, primele declarații despre serialul...

Citeste mai mult»
zodie pesti

Horoscop 22 septembrie 2021: Berbecii nu trebuie să...

Citeste mai mult»
prajitura dulce

Cum faci cea mai simplă prăjitură cu brânză dulce

Citeste mai mult»
cuplu

Motivele pentru care o femeie nu respectă un bărbat....

Citeste mai mult»
britney spears

Britney Spears a revenit pe Instagram după ce şi-a...

Citeste mai mult»
dieta cu apa calda

Dieta cu apă caldă, cea mai eficientă. Cum slăbești ușor...

Citeste mai mult»
caderea parului

Cum să stopezi căderea părului. Măști pe care trebuie să...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 21 septembrie 2021: Taurii au probleme în...

Citeste mai mult»
ardei umpluti cu orez

Cum faci cei mai buni ardei umpluți cu orez

Citeste mai mult»
beatrice

Prinţesa Beatrice a Marii Britanii a născut

Citeste mai mult»
horoscop

Horoscop 18 septembrie 2021: Taurii au o zi dificilă,...

Citeste mai mult»
simona halep

Halep, felicitată pentru căsătorie şi de site-ul Billie...

Citeste mai mult»
zodie pesti

Horoscop 17 septembrie 2021: Gemenii au discuții în...

Citeste mai mult»
suc de grapefruit

Pericolul din spatele sucului de grapefruit. Când nu...

Citeste mai mult»
Jennifer Aniston

Jennifer Aniston, absentă la gala Primetime Emmy. Motivul...

Citeste mai mult»
britney spears

Motivul pentru care Britney Spears și-a închis conturile...

Citeste mai mult»
harry

Harry şi Meghan, între cele mai influente 100 de persoane...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 16 septembrie 2021: O zodie are probleme cu...

Citeste mai mult»
printul harry

Prințul Harry a împlinit 37 de ani. Mesajul transmis de...

Citeste mai mult»

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare, din capitala

De în Casa & Gradina 3 aug 2010
Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in capitala, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), care au inregistrat aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune ca structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).

Caracteristici demografice:

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).

In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.

Venituri:

In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON. In contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri. In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% au deja o casa de vacanta.

IT&Internet:

Utilizatorul roman prefera in continuare desktopul/PC-ul intr-o proportie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% si smartphone-urile de o patrime dintre acestia (4%).

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul roman intra cel putin o data pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasa (90%) ori de la serviciu (34%). Cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca 43% si site-uri auto 31%.

Social:

In offline, utilizatorul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate, alimentatie (46%); urmate de evenimente/ stiri despre Romania (45%); familie si viata de cuplu (37%), turism, calatorii (40%) si teste, jocuri, cuvinte incrucisate (32%). "Putem, astfel, corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In timpul liber, majoritatea prefera activitatile din cadrul locuintei: 70% navigheaza pe Internet, iar 60% se uita la televizor, in detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) si a iesirii cu prietenii (54%). Cand aleg televizorul, prefera sa se uite la stiri (72%), filme (70%), si emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflati in perioada de viata de dinainte de intemeierea familiei, perioada in care s-au desprins de familia parintilor si nu si-au intemeiat inca familia proprie. Se afla practic intr-un stadiu de viata in care-si petrec timpul mai degraba singuri.", a adaugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In continuare, un procent important din respondenti consuma tablete de ciocolata (39%), bauturi racoritoare acidulate (39%) si neacidulate - suc, nectar, juice - (37 %). In randul consumului de bauturi alcoolice, berea si vinul sunt preferate in proportie de 46%, respectiv 38%.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.

Studiul a fost derulat in perioada 25 mai - 20 iunie, pe 2058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.

Tag-uri: , , , , ,
loading...
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
29 sep