shakira

Shakira a lansat videoclipul oficial pentru 'Zoo',...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga a vorbit deschis despre problemele psihice...

Citeste mai mult»
Adele

Adele îşi face debutul în cinema, într-un film de Tom Ford

Citeste mai mult»
halep

Simona Halep, la concertul Andre Rieu de la Cluj,...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a lansat videoclipul oficial pentru 'Zoo',...

Citeste mai mult»
Adele

Adele îşi face debutul în cinema, într-un film de Tom Ford

Citeste mai mult»
jane

Geanta originală creată pentru actrița Jane Birkin,...

Citeste mai mult»
Novak Djokovici

Novak Djokovici, despre începuturile relaţiei cu soţia sa...

Citeste mai mult»
mirabela

Mirabela Dauer, despre Horia Moculescu: Ai fost și vei...

Citeste mai mult»
Jeremy Renner

Actorul Jeremy Renner este acuzat de hărţuire sexuală de...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

„With Love, Meghan”, serialul ducesei de Sussex revine pe...

Citeste mai mult»
ghenea

Trucul secret al Mădălinei Ghenea pentru un ten...

Citeste mai mult»
oli

Olivia Rodrigo atacă Casa Albă pentru propaganda „rasistă...

Citeste mai mult»
pastile

Dovezile existente ''nu arată o legătură clară'' între...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Kim Kardashian, care vrea să devină avocată, acuză...

Citeste mai mult»
monede

Un francez a găsit în grădina casei lingouri și monede de...

Citeste mai mult»
robert

Robert De Niro a primit cea mai înaltă distincție civilă...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului...

Citeste mai mult»
scandal

Dispută aprinsă între un organizator și una dintre...

Citeste mai mult»
cvintu

O femeie germană a născut cvintupleți într-un spital din...

Citeste mai mult»
viziru

De ce a dispărut Lucian Viziru din lumina reflectoarelor

Citeste mai mult»
regina elisabeta

Stilul vestimentar inimitabil al reginei Elisabeta a...

Citeste mai mult»
diane ladd

Diane Ladd, actriţă în „Wild at Heart” şi „Alice Doesn’t...

Citeste mai mult»
Jonathan Bailey

Actorul Jonathan Bailey, desemnat de revista People „cel...

Citeste mai mult»
david

David Beckham a fost înnobilat pentru serviciile aduse...

Citeste mai mult»
jd vance

JD Vance spune că ar vrea ca soţia sa, Usha, care provine...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney spune că a fost o „greşeală” ca Harris...

Citeste mai mult»
leclerc

”Tati vrea să se căsătorească cu tine”. Cererea în...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prințul William câștigă un proces privind încălcarea...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp donează 65.000 de dolari pentru un centru...

Citeste mai mult»
andrew

Retragerea titlurilor deținute de prințul Andrew nu le va...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

NASA reacționează după ce Kim Kardashian a susținut că...

Citeste mai mult»
muzica

Muzica poate contribui la reducerea riscului de demență...

Citeste mai mult»
emma

Emma Thompson vorbeşte despre „iritarea intensă” pe care...

Citeste mai mult»
Paul McCartney

Un documentar despre cariera lui Paul McCartney după...

Citeste mai mult»
maxima

Regina Țărilor de Jos s-a vopsit pe față în culori de...

Citeste mai mult»
Nelly Furtado

Cântăreaţa Nelly Furtado a anunţat că îşi va întrerupe...

Citeste mai mult»
diddy

Fostul star hip-hop P. Diddy va putea fi eliberat din...

Citeste mai mult»
Prunella Scales

Actrița britanică Prunella Scales, cunoscută din serialul...

Citeste mai mult»
Katy Perry și Justin Trudeau

E oficial. Katy Perry şi Justin Trudeau şi-au făcut...

Citeste mai mult»

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare, din capitala

De în Casa & Gradina 3 aug 2010
Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in capitala, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), care au inregistrat aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune ca structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).

Caracteristici demografice:

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).

In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.

Venituri:

In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON. In contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri. In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% au deja o casa de vacanta.

IT&Internet:

Utilizatorul roman prefera in continuare desktopul/PC-ul intr-o proportie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% si smartphone-urile de o patrime dintre acestia (4%).

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul roman intra cel putin o data pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasa (90%) ori de la serviciu (34%). Cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca 43% si site-uri auto 31%.

Social:

In offline, utilizatorul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate, alimentatie (46%); urmate de evenimente/ stiri despre Romania (45%); familie si viata de cuplu (37%), turism, calatorii (40%) si teste, jocuri, cuvinte incrucisate (32%). "Putem, astfel, corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In timpul liber, majoritatea prefera activitatile din cadrul locuintei: 70% navigheaza pe Internet, iar 60% se uita la televizor, in detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) si a iesirii cu prietenii (54%). Cand aleg televizorul, prefera sa se uite la stiri (72%), filme (70%), si emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflati in perioada de viata de dinainte de intemeierea familiei, perioada in care s-au desprins de familia parintilor si nu si-au intemeiat inca familia proprie. Se afla practic intr-un stadiu de viata in care-si petrec timpul mai degraba singuri.", a adaugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In continuare, un procent important din respondenti consuma tablete de ciocolata (39%), bauturi racoritoare acidulate (39%) si neacidulate - suc, nectar, juice - (37 %). In randul consumului de bauturi alcoolice, berea si vinul sunt preferate in proportie de 46%, respectiv 38%.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.

Studiul a fost derulat in perioada 25 mai - 20 iunie, pe 2058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 noi