met

Gala Met, o întâlnire de neratat a vedetelor, la New York

Citeste mai mult»
Jamala

Câştigătoarea Eurovision Jamala spune că Ucraina "nu-şi...

Citeste mai mult»
Eden Golan

Eden Golan, concurenta israeliană la Eurovision, speră să...

Citeste mai mult»
Meryl streep 2

Meryl Streep va primi un Palme d'Or onorific la ceremonia...

Citeste mai mult»
Billie Eilish

Billie Eilish anunţă turneul mondial „Hit Me Hard and Soft”

Citeste mai mult»
Kevin Spacey

Kevin Spacey ripostează faţă de un documentar în care...

Citeste mai mult»
charlotte

Prinţul William şi Kate au dat publicităţii o fotografie...

Citeste mai mult»
Robert de Niro

Un videoclip viral cu Robert de Niro în care actorul...

Citeste mai mult»
Carli Lloyd

Carli Lloyd, fost star al naţionalei SUA, a anunţat că...

Citeste mai mult»
sport

Câte ore pe zi ar trebui să stai în picioare, să faci...

Citeste mai mult»
Paul Auster

Romancierul american Paul Auster, autorul ''Trilogiei New...

Citeste mai mult»
yumi

Japoneza Yumi Katsura, o renumită creatoare de rochii de...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu a fost eliberat după opt ore de...

Citeste mai mult»
Raluca Turcan

Raluca Turcan, despre cineaşti la gala Premiilor Gopo:...

Citeste mai mult»
Salma Hayek

Salma Hayek s-a alăturat Madonnei pe scena din Mexic,...

Citeste mai mult»
shakira

Blackstone oferă aproape 1,6 miliarde de dolari pentru...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gérard Depardieu a fost reţinut de poliţie pentru...

Citeste mai mult»
Eminem

Eminem anunţă noul album "The Death of Slim Shady (Coup...

Citeste mai mult»
Pierce Brosnan

Pierce Brosnan revine în rolul de spion, într-un film...

Citeste mai mult»
Malala Yousafzai

Malala, criticată pentru un musical produs împreună cu...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Curtea de Apel din New York a anulat condamnarea pentru...

Citeste mai mult»
Laurent Cantet

Regizorul Laurent Cantet, premiat cu Palme d'Or pentru...

Citeste mai mult»
smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare, din capitala

De în Casa & Gradina 3 aug 2010
Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in capitala, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), care au inregistrat aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune ca structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).

Caracteristici demografice:

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).

In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.

Venituri:

In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON. In contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri. In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% au deja o casa de vacanta.

IT&Internet:

Utilizatorul roman prefera in continuare desktopul/PC-ul intr-o proportie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% si smartphone-urile de o patrime dintre acestia (4%).

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul roman intra cel putin o data pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasa (90%) ori de la serviciu (34%). Cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca 43% si site-uri auto 31%.

Social:

In offline, utilizatorul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate, alimentatie (46%); urmate de evenimente/ stiri despre Romania (45%); familie si viata de cuplu (37%), turism, calatorii (40%) si teste, jocuri, cuvinte incrucisate (32%). "Putem, astfel, corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In timpul liber, majoritatea prefera activitatile din cadrul locuintei: 70% navigheaza pe Internet, iar 60% se uita la televizor, in detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) si a iesirii cu prietenii (54%). Cand aleg televizorul, prefera sa se uite la stiri (72%), filme (70%), si emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflati in perioada de viata de dinainte de intemeierea familiei, perioada in care s-au desprins de familia parintilor si nu si-au intemeiat inca familia proprie. Se afla practic intr-un stadiu de viata in care-si petrec timpul mai degraba singuri.", a adaugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In continuare, un procent important din respondenti consuma tablete de ciocolata (39%), bauturi racoritoare acidulate (39%) si neacidulate - suc, nectar, juice - (37 %). In randul consumului de bauturi alcoolice, berea si vinul sunt preferate in proportie de 46%, respectiv 38%.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.

Studiul a fost derulat in perioada 25 mai - 20 iunie, pe 2058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
08 mai