smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»
powerball

Un jucător la loteria Powerball a câştigat un jackpot de...

Citeste mai mult»
Sacha Baron Cohen si Isla Fisher

Sacha Baron Cohen şi Isla Fisher divorţează după 13 ani...

Citeste mai mult»

Negociază ca un profesionist cu acest TRUC lingvistic

De în Cariera 20 aug 2015

Fie că vorbim de negocierea salariului sau obţinerea unui preţ bun la cumpărarea unei maşini sau a unui apartament, modul în care formulezi propunerea este la fel de importantă ca şi serviciile sau produsele oferite.

truc_negociere

O cercetare recentă arată că ar trebui să subliniezi ceea ce oferi interlocutorului în loc să evidenţiezi ceea ce va pierde acesta în urma negocierilor. Astfel, partenerul va fi tentat să cedeze.

Studiul, condus de cercetătorii de la Leuphana University şi Saarland University din Germania, a testat acest fenomen într-o serie de contexte ipotetice, precum vânzarea şi cumpărarea de obiecte folosite sau negocierea preţului unor fructe.

Într-unul dintre experimente, 87 de participanţi au fost împărţiţi în "cumpărători" şi "vânzători", după care au fost rugaţi să evalueze propunerile primite de la presupuşi parteneri de negociere.

În unele cazuri, au primit oferte (e.g. "Vânzătorul oferă frigiderul la preţul de 160 de euro." sau "Cumpărătorul oferă un preţ de 160 de euro pentru frigider."). În alte cazuri, au primit cereri (e.g. "Vânzătorul cere un preţ de 160 de euro pentru frigider." sau "Cumpărătorul vrea frigiderul la preţul de 160 de euro.").

Rezultatele arată că atât cumpărătorii, cât şi vânzătorii, erau mai tentaţi să cedeze atunci când se concentrau asupra a ceea ce urmau să câştige în urma negocierii (oferte), comparativ cu ceea ce urmau să piardă (cereri).

Coautorul studiului, Roman Trotschel, a oferit sfaturi celor care lucrează în domeniul vânzărilor şi nu numai, în baza rezultatelor cercetării:

"Dacă spui: "Îţi dau maşina mea pentru 9.000 de euro", atragi atenţia interlocutorului asupra maşinii tale - adică asupra a ceea ce au de câştigat. Pe de altă parte, dacă spui "Vreau 9.000 de euro pentru această maşină", subliniezi resursele pe care le va pierde dacă bateţi palma, adică banii pe care trebuie să îi investească pentru a avea maşina."

Aceeaşi idee se aplică şi în cazul negocierilor în care nu sunt implicaţi bani. Într-un alt experiment, cercetătorii au rugat câţiva copii să simuleze schimbul de cărţi colecţionate. În mod evident, copiii erau mai tentaţi să cedeze atunci când partenerul de negocieri punea accentul pe cărţile pe care aceştia urmau să le primească şi nu pe cele la care urmau să renunţe.

Poţi folosi această strategie atunci când ceri şefului o mărire de salariu. În loc să începi cu o cerere, explicând ce are compania de pierdut dacă nu primeşti acea mărire, mai bine începi prin a sublinia ce are de câştigat dacă o primeşti (randament sporit la locul de muncă).

Practic, fie că vrei să primeşti mai mulţi bani sau să vinzi o bicicletă uzată, nu trebuie să îţi păcăleşti interlocutorul, ci doar să îl ajuţi să vadă situaţia dintr-o altă perspectivă.

Tag-uri: , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
25 apr