horoscop

Horoscop 6 martie 2021. Taurii sunt stresați, iar...

Citeste mai mult»
clatite americane

Cum faci cele mai bune clătite americane cu afine

Citeste mai mult»

Cum să-ți faci partenerul fericit. Sfaturi eficiente...

Citeste mai mult»
obezitate

Obezitatea, factor important în decesele Covid-19. Ce...

Citeste mai mult»
Pamela Anderson

Pamela Anderson vinde pentru 15 milioane de dolari casa...

Citeste mai mult»
Vica Blochina

Cum se menține în formă Vica Blochina. Vedeta a dezvăluit...

Citeste mai mult»
prajitura cu mere

Cum faci cea mai bună prăjitură cu mere de post....

Citeste mai mult»
horoscop 5 martie 2021

Horoscop 5 martie 2021. Berbecii sunt într-o dispoziție...

Citeste mai mult»
coronavirus

Variante ale SARS-CoV-2, mult mai periculoase decât s-a...

Citeste mai mult»
Roxen

Ce melodie va interpreta Roxen, reprezentanta României la...

Citeste mai mult»
Mariah Carey

Mariah Carey, dată în judecată de fratele ei. Ce acuzații...

Citeste mai mult»
coronavirus

Cum îți dai seama că ai avut Covid-19. Simptomele pe care...

Citeste mai mult»
cuplu

Cum îți dai seama că trebuie să pui punct unei relații

Citeste mai mult»

Horoscop 4 martie 2021: Gemenii au probleme în plan...

Citeste mai mult»
dolly parton

Ce a făcut Dolly Parton după ce a primit prima doză a...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Alec Baldwin, tată pentru a şaptea oară la vârsta de 62...

Citeste mai mult»
Irina Shayk

Irina Shayk, adevărul despre relația cu Bradley Cooper:...

Citeste mai mult»
miere si usturoi

Cum ții bolile la distanță. Remediul naturist pe care...

Citeste mai mult»
supa crema de conopida

Supa cremă de conopidă, întotdeauna o idee excelentă...

Citeste mai mult»
Adela Popescu

Adela Popescu a dezvăluit la ce nume s-a gândit pentru al...

Citeste mai mult»
horoscop

Horoscop 3 martie 2021. O zodie câștigă bani, o alta ar...

Citeste mai mult»
Miss Germania

O femeie de 33 de ani, mama a doi copii, încoronată Miss...

Citeste mai mult»
Gal Gadot

Gal Gadot, însărcinată cu al treilea copil. Actrița și-a...

Citeste mai mult»
Giulia și Vlad Huidu

Giulia, adevărul despre relația de 14 ani cu Vlad Huidu:...

Citeste mai mult»
abdomen

O nouă descoperire despre organismul uman. Ce au...

Citeste mai mult»
detoxifiere colon

Cum să-ți detoxifiezi colonul. Băutura magică pe care...

Citeste mai mult»
Gina Pistol

Gina Pistol a dezvăluit cu ce probleme se confruntă în...

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Prinţul Harry, mărturisiri neașteptate în fața...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 2 martie 2021. Leii vor profit rapid, Gemenii...

Citeste mai mult»
par frizzy

Păr uscat, păr deteriorat, păr frizzy? Readu-l la viață!

Citeste mai mult»
bruschete cu pui

Bruschete cu pui, rețeta ideală pentru un brunch sănătos

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 27 februarie 2021. Gemenii au probleme,...

Citeste mai mult»
Cristina Ciobanasu

Vlad Gherman, mărturisiri dureroase după despărțirea de...

Citeste mai mult»

Ce se întâmplă dacă este administrată o singură doză a...

Citeste mai mult»
Meghan Markle și Prințul Harry

Adevăratul motiv pentru care Prințul Harry a părăsit...

Citeste mai mult»
Cori Gramescu

Cheia unui plan de slăbire de succes: consilierea...

Citeste mai mult»
cuplu

Cum păstrezi aprinsă flacăra iubirii. Sfaturi pentru a...

Citeste mai mult»
pui pe sticla

Cum faci cel mai bun pui pe sticlă la cuptor

Citeste mai mult»

O versiune modificată a vaccinului Moderna, testată...

Citeste mai mult»
zodii

Horoscop 26 februarie 2021. Gemenii vor intra într-o nouă...

Citeste mai mult»

Marea ta provocare la birou: angajatii dificili

În Cariera 4 iun 2008
Prin ceea ce facem generam reactii - fie ele pozitive sau negative. In acelasi timp suntem nevoiti sa reactionam si in functie de ceilalti, mai ales cand lucram in echipa si rezultatul final nu mai depinde doar de noi. Uneori ne este mai greu sa colaboram cu anumite persoane si rezolvarea eventualelor diferente, neintelegeri sau conflicte ne revine atunci cand suntem coordonatori.
Ce putem face cand angajatii ne pun in dificultate?

Cand cineva din echipa este gata mereu sa evidentieze doar minusurile proiectului sau este permanent nemultumit si critica direct fiecare persoana implicata, toata echipa are de suferit. Se poate intampla iarasi ca in echipa, un angajat foarte bun sa devina extrem de competitiv, sa ii descurajeze sau sa-i defavorizeze pe ceilalti si chiar sa distruga spiritul de echipa. Randamentul oamenilor va fi de asemenea influentat negativ, cu atat mai mult cu cat situatia va persista. Iata doua exemple care ne arata ca trebuie actionat rapid, pentru ca viata la serviciu sa nu devina un chin.

In astfel situatii, ce putem face mai concret este in primul rand sa inlesnim comunicarea cu persoanele respective, pentru a cunoaste mai bine cauza comportamentului lor.

Sa invatam din realitate

Cristi este un tanar care a absolvit o facultate tehnica; experienta sa in munca a fost dezvoltata mai mult din intamplare in domeniul vanzarilor de echipamente. A schimbat deja doua locuri de munca in mai putin de doi ani si marturiseste ca isi cauta alt job. El da vina pe mai toti ceilalti (clienti, companie, superior direct, colegi din diferite departamente) si este clar nemultumit de rezultatele obtinute.

Cristi este de fapt un om politicos si cu bune cunostinte tehnice. El stie cel mai bine produsele. Ii place sa afle mai multe si sa explice despre echipamentele respective, in schimb interactiunea cu oamenii il face sa se simta inconfortabil. Nu stie cum sa promoveze produsele altfel decat prin a explica in detaliu cum sunt alcatuite si cum functioneaza. Este un om calculat, analitic si corect, de aceea intra in detaliu mult si are nevoie de timp pentru a decide si a oferi raspunsuri.

Primele lucruri pe care ar trebui sa le afle managerul sau sunt ce anume il nemultumeste, care sunt problemele cu care se confrunta si ce si-ar dori sa faca de fapt. Daca este o persoana mai mult inclinata catre analiza spre exemplu, ea poate fi transferata int-un post in care activitatile sa presupuna mai mult lucrul cu idei si procese (ex. productie, managementul calitatii, departamentul de service) decat interactiunea frecventa cu oameni noi (ex. client service, inginer vanzari).

Daca interesul si ambitia sa sunt de a se dezvolta in continuare in departamentul de vanzari, ar trebui ca superiorul sau sa evalueze pe langa abilitatile sale de a opera cu notiuni tehnice si pe cele care tin de interactiune si promovare, negociere si flexibilitate. In urma unei astfel de evaluari, poate sustine angajatul in dezvoltare prin cursuri specializate si feedback permanent in activitate.

Cel mai adesea tocmai aceasta lipsa de abilitati, cunostinte teoretice si cunostinte procedurale genereaza frustrari, demotivare si performanta scazuta in randul angajatilor. Canalizarea si dezvoltarea potentialului catre zone care sa aduca beneficii este de fapt adevarata arta in a conduce.

Nu trebuie ignorat faptul ca aceste nevoi sunt permanente! Multora nu le place rutina, ei pot si vor sa se dezvolte in continuare si sa primeasca sarcini noi. Acestea sunt momentele in care noi ca leaderi trebuie sa stim cu ce pornesc ei si ce anume le trebuie in plus pentru a reusi sa obtina rezultatele. Cand au mai multa nevoie de incurajari? Cand vor pasi exacti sau doar posibilitatea de a se consulta? Cand prefera si sunt capabili sa aiba libertate mai mare de decizie? Daca nu dezvoltam o comunicare eficienta si daca nu ne cunoastem angajatii, riscam sa revenim frecvent la situatii-criza sau sa rezolvam probleme izolate si nu cauzele reale.Nepricepere sau nepotrivire?

Indiferent care este reactia acestor angajati – ca nu par sa se concentreze pe ceea ce au de facut, ca sunt lenti in activitate, ca sunt rebeli sau carcotasi, negativisti sau dezinteresati – comportamentul vine intotdeauna dintr-o nepotrivire: nivelul lor de motivatie si nevoia de informatie variaza de la o activitate la alta, iar stilul de management solicitat este un altul in functie de combinatia acestor doi factori. Un leader trebuie sa constientizeze permanent ca oamenii din echipa sa sunt diferiti si trec prin momente diferite, iar practicarea aceluiasi stil de conducere in masa nu poate da rezultate excelente in relatia cu toti.

Cu siguranta pentru a reusi sa ne concentram pe nevoile angajatilor, trebuie ca mai inainte sa ne asiguram ca valorile de baza ale lor corespund cu cele pe care noi le incurajam in companie. Daca noul angajat este o persoana mai mult individualista, va lucra foarte bine pe proiecte independente, dar in nici un caz acolo unde lucrul in echipa sta la baza reusitei! Corectitudinea, respectul si alte astfel de concepte ne pot ghida catre o baza comuna. Iarasi interesul, pasiunea angajatului pentru un domeniu sau o activitate anume face ca lucrurile sa se poata dezvolta in armonie. Fara acestea doua (valori si pasiune) eforul nostru de a adapta comunicarea si relationarea este in van. Iar pentru ca eficienta noastra ca manageri sa creasca, angajatii trebuie invatati si incurajati sa semnaleze care sunt momentele in care au nevoie de sustinere, cum sa comunice cat mai clar nevoile lor si cum sa reactioneze proactiv si sa propuna variante de solutionare.

Ca manager, cel mai bine este sa reactionezi din timp la comportamentele dificile – iar femeile au simturile poate ceva mai ascutite in acest sens. Putem simti modificari de dispozitie si atitudine si le putem identifica mai usor cauzele. Asta si pentru ca suntem firi inclinate catre empatie si inzestrate cu mai multa rabdare in a observa si analiza comportamentele si efectele lor. Acestea sunt cateva atuuri utile in rezolvarea situatiilor dificile. Cu toate acestea, nu ne nastem leaderi si putem permanent imbunatati si dezvolta abilitatile de coordonare chiar si ale angajatilor de genul celor amintiti mai sus.

Fara a exagera si a deveni hipersensibili la cerintele angajatilor, trebuie totusi sa le acordam atentia si timpul necesare pentru ca ei sa poata actiona mai departe pe propriile picioare. Totul este sa dam atentie primelor semne. Pentru a nu ajunge sa reactionam atunci cand simtim ca suntem ca un resort intins la maxim. Reactiile nu vor mai fi la fel de bine adecvate si canalizate catre gasirea celei mai bune solutii. Dincolo de tentatia de a concedia persoana care creaza probleme, interesul real pentru a rezolva situatia intr-un mod avantajos de ambele parti genereaza mai multa implicare, proactivitate si loialitate din partea angajatilor.

Ioana Moholea
Project Manager Perspective Group
[email protected]
Tag-uri: , , ,
loading...
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
06 mar