chef florin dumitrescu

Chef Florin Dumitrescu, adevărul despre motivul pentru...

Citeste mai mult»
dus

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a face duș

Citeste mai mult»

Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează...

Citeste mai mult»
Timothée Chalamet

Timothée Chalamet îl va interpreta pe legendarul muzician...

Citeste mai mult»
Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger spune că săptămâna trecută i-a fost...

Citeste mai mult»
Bruce Springsteen

Bruce Springsteen va primi cea mai prestigioasă...

Citeste mai mult»
daddy

Proprietăţile rapperului Sean "Diddy" Combs din Los...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway a suferit un avort spontan într-o perioadă...

Citeste mai mult»
buchete

Cele mai populare flori pentru buchetele de mireasă

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Regele Charles este "frustrat" de ritmul său de...

Citeste mai mult»
olivia

Actriţa Olivia Colman spune că ar fi plătită mai bine...

Citeste mai mult»
Cameron Diaz

Actriţa Cameron Diaz, în vârstă de 51 de ani, şi soţul ei...

Citeste mai mult»
covaci

Liderul trupei Phoenix, Nicu Covaci, operat de urgenţă pe...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a lansat un nou album, intitulat „Las Mujeres Ya...

Citeste mai mult»
somn

Poziția de somn care poate provoca hipertensiune...

Citeste mai mult»
Oprah Winfrey inainte

Oprah Winfrey mărturiseşte că, timp de 25 de ani, a fost...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Regele Charles al III-lea se simte ''foarte bine'', a...

Citeste mai mult»
tatoiu

Monica Tatoiu, atac la adresa Erikăi Isac și a piesei...

Citeste mai mult»
Aaron Taylor-Johnson

Actorul britanic Aaron Taylor-Johnson, marele favorit...

Citeste mai mult»
finlanda

Finlanda, ''cea mai fericită ţară din lume'' pentru al...

Citeste mai mult»
ceara

Sezonul estival se apropie, ce poți face pentru a avea...

Citeste mai mult»

Firea: Nu am discutat despre europarlamentare; acum...

Citeste mai mult»
fam

Cum poți alege pantofi de damă eleganți și confortabili?

Citeste mai mult»
Printul William & Kate Middleton

Familia regală britanică infirmă speculaţiile despre Kate...

Citeste mai mult»
Elon Musk

Elon Musk sugerează că faptul că foloseşte ketamină pe...

Citeste mai mult»
stormy

Fosta actriţă porno Stormy Daniels îşi prezintă versiunea...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prințesa de Wales și prințul William, văzuți la o fermă...

Citeste mai mult»

Cum poți alege pantofi de damă eleganți și confortabili?

Citeste mai mult»
Naomi Campbell

Cariera îndelungată în lumea modei a lui Naomi Campbell,...

Citeste mai mult»
meta

O psiholoagă care sfătuia Meta a demisionat pentru că...

Citeste mai mult»
Pierce Brosnan

Pierce Brosnan a pledat vinovat pentru drumeţie în afara...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle a lansat un brand de lifestyle

Citeste mai mult»
Olivia Munn

Actriţa Olivia Munn a dezvăluit că a făcut dublă...

Citeste mai mult»
florin

Florin Salam, ridicat şi dus la audieri, sub acuzaţia de...

Citeste mai mult»
Matthew Perry

Testamentul actorului Matthew Perry a fost făcut public

Citeste mai mult»
camilla

Regina Camilla a primit propria păpuşă Barbie şi a glumit...

Citeste mai mult»
ponor

Cătălina Ponor, din nou mamă: “A doua noastră medalie”

Citeste mai mult»
al pacino

Al Pacino va lansa un volum de memorii în octombrie

Citeste mai mult»
bagaj

Lista pentru bagajul de maternitate: 3 lucruri absolut...

Citeste mai mult»
alergie

6 tipuri de alergii și ce trebuie să știi despre ele

Citeste mai mult»

Marea ta provocare la birou: angajatii dificili

În Cariera 4 iun 2008
Prin ceea ce facem generam reactii - fie ele pozitive sau negative. In acelasi timp suntem nevoiti sa reactionam si in functie de ceilalti, mai ales cand lucram in echipa si rezultatul final nu mai depinde doar de noi. Uneori ne este mai greu sa colaboram cu anumite persoane si rezolvarea eventualelor diferente, neintelegeri sau conflicte ne revine atunci cand suntem coordonatori.
Ce putem face cand angajatii ne pun in dificultate?

Cand cineva din echipa este gata mereu sa evidentieze doar minusurile proiectului sau este permanent nemultumit si critica direct fiecare persoana implicata, toata echipa are de suferit. Se poate intampla iarasi ca in echipa, un angajat foarte bun sa devina extrem de competitiv, sa ii descurajeze sau sa-i defavorizeze pe ceilalti si chiar sa distruga spiritul de echipa. Randamentul oamenilor va fi de asemenea influentat negativ, cu atat mai mult cu cat situatia va persista. Iata doua exemple care ne arata ca trebuie actionat rapid, pentru ca viata la serviciu sa nu devina un chin.

In astfel situatii, ce putem face mai concret este in primul rand sa inlesnim comunicarea cu persoanele respective, pentru a cunoaste mai bine cauza comportamentului lor.

Sa invatam din realitate

Cristi este un tanar care a absolvit o facultate tehnica; experienta sa in munca a fost dezvoltata mai mult din intamplare in domeniul vanzarilor de echipamente. A schimbat deja doua locuri de munca in mai putin de doi ani si marturiseste ca isi cauta alt job. El da vina pe mai toti ceilalti (clienti, companie, superior direct, colegi din diferite departamente) si este clar nemultumit de rezultatele obtinute.

Cristi este de fapt un om politicos si cu bune cunostinte tehnice. El stie cel mai bine produsele. Ii place sa afle mai multe si sa explice despre echipamentele respective, in schimb interactiunea cu oamenii il face sa se simta inconfortabil. Nu stie cum sa promoveze produsele altfel decat prin a explica in detaliu cum sunt alcatuite si cum functioneaza. Este un om calculat, analitic si corect, de aceea intra in detaliu mult si are nevoie de timp pentru a decide si a oferi raspunsuri.

Primele lucruri pe care ar trebui sa le afle managerul sau sunt ce anume il nemultumeste, care sunt problemele cu care se confrunta si ce si-ar dori sa faca de fapt. Daca este o persoana mai mult inclinata catre analiza spre exemplu, ea poate fi transferata int-un post in care activitatile sa presupuna mai mult lucrul cu idei si procese (ex. productie, managementul calitatii, departamentul de service) decat interactiunea frecventa cu oameni noi (ex. client service, inginer vanzari).

Daca interesul si ambitia sa sunt de a se dezvolta in continuare in departamentul de vanzari, ar trebui ca superiorul sau sa evalueze pe langa abilitatile sale de a opera cu notiuni tehnice si pe cele care tin de interactiune si promovare, negociere si flexibilitate. In urma unei astfel de evaluari, poate sustine angajatul in dezvoltare prin cursuri specializate si feedback permanent in activitate.

Cel mai adesea tocmai aceasta lipsa de abilitati, cunostinte teoretice si cunostinte procedurale genereaza frustrari, demotivare si performanta scazuta in randul angajatilor. Canalizarea si dezvoltarea potentialului catre zone care sa aduca beneficii este de fapt adevarata arta in a conduce.

Nu trebuie ignorat faptul ca aceste nevoi sunt permanente! Multora nu le place rutina, ei pot si vor sa se dezvolte in continuare si sa primeasca sarcini noi. Acestea sunt momentele in care noi ca leaderi trebuie sa stim cu ce pornesc ei si ce anume le trebuie in plus pentru a reusi sa obtina rezultatele. Cand au mai multa nevoie de incurajari? Cand vor pasi exacti sau doar posibilitatea de a se consulta? Cand prefera si sunt capabili sa aiba libertate mai mare de decizie? Daca nu dezvoltam o comunicare eficienta si daca nu ne cunoastem angajatii, riscam sa revenim frecvent la situatii-criza sau sa rezolvam probleme izolate si nu cauzele reale.Nepricepere sau nepotrivire?

Indiferent care este reactia acestor angajati – ca nu par sa se concentreze pe ceea ce au de facut, ca sunt lenti in activitate, ca sunt rebeli sau carcotasi, negativisti sau dezinteresati – comportamentul vine intotdeauna dintr-o nepotrivire: nivelul lor de motivatie si nevoia de informatie variaza de la o activitate la alta, iar stilul de management solicitat este un altul in functie de combinatia acestor doi factori. Un leader trebuie sa constientizeze permanent ca oamenii din echipa sa sunt diferiti si trec prin momente diferite, iar practicarea aceluiasi stil de conducere in masa nu poate da rezultate excelente in relatia cu toti.

Cu siguranta pentru a reusi sa ne concentram pe nevoile angajatilor, trebuie ca mai inainte sa ne asiguram ca valorile de baza ale lor corespund cu cele pe care noi le incurajam in companie. Daca noul angajat este o persoana mai mult individualista, va lucra foarte bine pe proiecte independente, dar in nici un caz acolo unde lucrul in echipa sta la baza reusitei! Corectitudinea, respectul si alte astfel de concepte ne pot ghida catre o baza comuna. Iarasi interesul, pasiunea angajatului pentru un domeniu sau o activitate anume face ca lucrurile sa se poata dezvolta in armonie. Fara acestea doua (valori si pasiune) eforul nostru de a adapta comunicarea si relationarea este in van. Iar pentru ca eficienta noastra ca manageri sa creasca, angajatii trebuie invatati si incurajati sa semnaleze care sunt momentele in care au nevoie de sustinere, cum sa comunice cat mai clar nevoile lor si cum sa reactioneze proactiv si sa propuna variante de solutionare.

Ca manager, cel mai bine este sa reactionezi din timp la comportamentele dificile – iar femeile au simturile poate ceva mai ascutite in acest sens. Putem simti modificari de dispozitie si atitudine si le putem identifica mai usor cauzele. Asta si pentru ca suntem firi inclinate catre empatie si inzestrate cu mai multa rabdare in a observa si analiza comportamentele si efectele lor. Acestea sunt cateva atuuri utile in rezolvarea situatiilor dificile. Cu toate acestea, nu ne nastem leaderi si putem permanent imbunatati si dezvolta abilitatile de coordonare chiar si ale angajatilor de genul celor amintiti mai sus.

Fara a exagera si a deveni hipersensibili la cerintele angajatilor, trebuie totusi sa le acordam atentia si timpul necesare pentru ca ei sa poata actiona mai departe pe propriile picioare. Totul este sa dam atentie primelor semne. Pentru a nu ajunge sa reactionam atunci cand simtim ca suntem ca un resort intins la maxim. Reactiile nu vor mai fi la fel de bine adecvate si canalizate catre gasirea celei mai bune solutii. Dincolo de tentatia de a concedia persoana care creaza probleme, interesul real pentru a rezolva situatia intr-un mod avantajos de ambele parti genereaza mai multa implicare, proactivitate si loialitate din partea angajatilor.

Ioana Moholea
Project Manager Perspective Group
[email protected]
Tag-uri: , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
29 mar