Laurent Freixe

Nestle și-a concediat directorul general din cauza unei...

Citeste mai mult»
Dwayne Johnson

Dwayne Johnson sparge tiparele Hollywoodului într-un film...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu trimis în faţa curţii penale...

Citeste mai mult»
jude

Jude Law spune la Mostra că nu i-a fost frică să se...

Citeste mai mult»
Julia Roberts

Julia Roberts a spus, în apărarea noului film cu temă...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a repins în trecut un atacator într-un...

Citeste mai mult»
Ariana Grande

Ariana Grande anunță un nou turneu, cu spectacole...

Citeste mai mult»
Enrique Iglesias

Enrique Iglesias și Anna Kournikova așteaptă al patrulea...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Kim Kardashian se pronunță împotriva politicilor privind...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry va sosi în Regatul Unit pe 8 septembrie,...

Citeste mai mult»
George Clooney

Festivalul de la Veneția 2025: George Clooney și-a anulat...

Citeste mai mult»
gina

Cum a slăbit Gina Pistol opt kilograme. Partenera lui...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington spune că nu mai urmăreşte filme: „Nu...

Citeste mai mult»
Bruce Willis

Soţia lui Bruce Willis spune că actorul se bucură de o...

Citeste mai mult»
formula 1 herbalife

Formula 1 Herbalife – Shake-ul Nutritiv cu Arome Delicioase

Citeste mai mult»
sting

Sting este dat în judecată de foştii colegi din trupa The...

Citeste mai mult»
kelce

Taylor Swift şi Travis Kelce s-au logodit

Citeste mai mult»
jen

Actriţa Jennifer Lawrence va fi premiată pentru întreaga...

Citeste mai mult»
felix

Noi detalii în cazul morții lui Felix Baumgartner....

Citeste mai mult»
Helen Mirren

Actrița Helen Mirren, tranșantă la 80 de ani. „Urăsc...

Citeste mai mult»
roger

Legendarul Roger Federer este miliardar, conform Forbes....

Citeste mai mult»
emily

Tragedie la filmările din Veneţia pentru serialul "Emily...

Citeste mai mult»
Mihai Călin și soția sa

Mihai Călin, despre căsnicia sa de 22 de ani: „Viața te...

Citeste mai mult»
serena

Serena Williams dezvăluie cum a slăbit. "Pur şi simplu nu...

Citeste mai mult»
jackpot

Mega jackpot de 250 de milioane de euro, câştigat în...

Citeste mai mult»
ian

Gheorghe Hagi a devenit bunic. Ianis şi soţia sa Elena...

Citeste mai mult»
Nadeen Ayoub

Ea e tânăra care va reprezenta Palestina la Miss...

Citeste mai mult»
Matthew Perry

„Regina ketaminei” va pleda vinovată în cazul morții...

Citeste mai mult»
Printul William & Kate Middleton

Prinţul şi prinţesa de Wales se vor muta într-o casă nouă...

Citeste mai mult»
Shakira

Shakira anulează un concert din septembrie în Republica...

Citeste mai mult»
Marius Borg Hoiby

Fiul cel mare al prințesei moștenitoare a Norvegiei,...

Citeste mai mult»
ochi

Obiceiul aparent inofensiv care poate afecta grav vederea

Citeste mai mult»
Priscilla Presley

Foştii parteneri de afaceri ai Priscillei Presley au...

Citeste mai mult»
Melania Trump

Melania Trump ameninţă că îl va da în judecată pe Hunter...

Citeste mai mult»
Freddie Mercury

Fiica „secretă” a lui Freddie Mercury vorbește pentru...

Citeste mai mult»
felix

Felix Baumgartner avea o asigurare de 500 de milioane de...

Citeste mai mult»
Daniel Day-Lewis

Daniel Day-Lewis revine pe ecrane pentru a juca în filmul...

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Prinţul Harry şi Meghan Markle şi-au prelungit...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift anunță un nou album, intitulat 'The Life of...

Citeste mai mult»
madonna

Cântăreața Madonna face apel la donații pentru 'copiii...

Citeste mai mult»

Marea ta provocare la birou: angajatii dificili

În Cariera 4 iun 2008
Prin ceea ce facem generam reactii - fie ele pozitive sau negative. In acelasi timp suntem nevoiti sa reactionam si in functie de ceilalti, mai ales cand lucram in echipa si rezultatul final nu mai depinde doar de noi. Uneori ne este mai greu sa colaboram cu anumite persoane si rezolvarea eventualelor diferente, neintelegeri sau conflicte ne revine atunci cand suntem coordonatori.
Ce putem face cand angajatii ne pun in dificultate?

Cand cineva din echipa este gata mereu sa evidentieze doar minusurile proiectului sau este permanent nemultumit si critica direct fiecare persoana implicata, toata echipa are de suferit. Se poate intampla iarasi ca in echipa, un angajat foarte bun sa devina extrem de competitiv, sa ii descurajeze sau sa-i defavorizeze pe ceilalti si chiar sa distruga spiritul de echipa. Randamentul oamenilor va fi de asemenea influentat negativ, cu atat mai mult cu cat situatia va persista. Iata doua exemple care ne arata ca trebuie actionat rapid, pentru ca viata la serviciu sa nu devina un chin.

In astfel situatii, ce putem face mai concret este in primul rand sa inlesnim comunicarea cu persoanele respective, pentru a cunoaste mai bine cauza comportamentului lor.

Sa invatam din realitate

Cristi este un tanar care a absolvit o facultate tehnica; experienta sa in munca a fost dezvoltata mai mult din intamplare in domeniul vanzarilor de echipamente. A schimbat deja doua locuri de munca in mai putin de doi ani si marturiseste ca isi cauta alt job. El da vina pe mai toti ceilalti (clienti, companie, superior direct, colegi din diferite departamente) si este clar nemultumit de rezultatele obtinute.

Cristi este de fapt un om politicos si cu bune cunostinte tehnice. El stie cel mai bine produsele. Ii place sa afle mai multe si sa explice despre echipamentele respective, in schimb interactiunea cu oamenii il face sa se simta inconfortabil. Nu stie cum sa promoveze produsele altfel decat prin a explica in detaliu cum sunt alcatuite si cum functioneaza. Este un om calculat, analitic si corect, de aceea intra in detaliu mult si are nevoie de timp pentru a decide si a oferi raspunsuri.

Primele lucruri pe care ar trebui sa le afle managerul sau sunt ce anume il nemultumeste, care sunt problemele cu care se confrunta si ce si-ar dori sa faca de fapt. Daca este o persoana mai mult inclinata catre analiza spre exemplu, ea poate fi transferata int-un post in care activitatile sa presupuna mai mult lucrul cu idei si procese (ex. productie, managementul calitatii, departamentul de service) decat interactiunea frecventa cu oameni noi (ex. client service, inginer vanzari).

Daca interesul si ambitia sa sunt de a se dezvolta in continuare in departamentul de vanzari, ar trebui ca superiorul sau sa evalueze pe langa abilitatile sale de a opera cu notiuni tehnice si pe cele care tin de interactiune si promovare, negociere si flexibilitate. In urma unei astfel de evaluari, poate sustine angajatul in dezvoltare prin cursuri specializate si feedback permanent in activitate.

Cel mai adesea tocmai aceasta lipsa de abilitati, cunostinte teoretice si cunostinte procedurale genereaza frustrari, demotivare si performanta scazuta in randul angajatilor. Canalizarea si dezvoltarea potentialului catre zone care sa aduca beneficii este de fapt adevarata arta in a conduce.

Nu trebuie ignorat faptul ca aceste nevoi sunt permanente! Multora nu le place rutina, ei pot si vor sa se dezvolte in continuare si sa primeasca sarcini noi. Acestea sunt momentele in care noi ca leaderi trebuie sa stim cu ce pornesc ei si ce anume le trebuie in plus pentru a reusi sa obtina rezultatele. Cand au mai multa nevoie de incurajari? Cand vor pasi exacti sau doar posibilitatea de a se consulta? Cand prefera si sunt capabili sa aiba libertate mai mare de decizie? Daca nu dezvoltam o comunicare eficienta si daca nu ne cunoastem angajatii, riscam sa revenim frecvent la situatii-criza sau sa rezolvam probleme izolate si nu cauzele reale.Nepricepere sau nepotrivire?

Indiferent care este reactia acestor angajati – ca nu par sa se concentreze pe ceea ce au de facut, ca sunt lenti in activitate, ca sunt rebeli sau carcotasi, negativisti sau dezinteresati – comportamentul vine intotdeauna dintr-o nepotrivire: nivelul lor de motivatie si nevoia de informatie variaza de la o activitate la alta, iar stilul de management solicitat este un altul in functie de combinatia acestor doi factori. Un leader trebuie sa constientizeze permanent ca oamenii din echipa sa sunt diferiti si trec prin momente diferite, iar practicarea aceluiasi stil de conducere in masa nu poate da rezultate excelente in relatia cu toti.

Cu siguranta pentru a reusi sa ne concentram pe nevoile angajatilor, trebuie ca mai inainte sa ne asiguram ca valorile de baza ale lor corespund cu cele pe care noi le incurajam in companie. Daca noul angajat este o persoana mai mult individualista, va lucra foarte bine pe proiecte independente, dar in nici un caz acolo unde lucrul in echipa sta la baza reusitei! Corectitudinea, respectul si alte astfel de concepte ne pot ghida catre o baza comuna. Iarasi interesul, pasiunea angajatului pentru un domeniu sau o activitate anume face ca lucrurile sa se poata dezvolta in armonie. Fara acestea doua (valori si pasiune) eforul nostru de a adapta comunicarea si relationarea este in van. Iar pentru ca eficienta noastra ca manageri sa creasca, angajatii trebuie invatati si incurajati sa semnaleze care sunt momentele in care au nevoie de sustinere, cum sa comunice cat mai clar nevoile lor si cum sa reactioneze proactiv si sa propuna variante de solutionare.

Ca manager, cel mai bine este sa reactionezi din timp la comportamentele dificile – iar femeile au simturile poate ceva mai ascutite in acest sens. Putem simti modificari de dispozitie si atitudine si le putem identifica mai usor cauzele. Asta si pentru ca suntem firi inclinate catre empatie si inzestrate cu mai multa rabdare in a observa si analiza comportamentele si efectele lor. Acestea sunt cateva atuuri utile in rezolvarea situatiilor dificile. Cu toate acestea, nu ne nastem leaderi si putem permanent imbunatati si dezvolta abilitatile de coordonare chiar si ale angajatilor de genul celor amintiti mai sus.

Fara a exagera si a deveni hipersensibili la cerintele angajatilor, trebuie totusi sa le acordam atentia si timpul necesare pentru ca ei sa poata actiona mai departe pe propriile picioare. Totul este sa dam atentie primelor semne. Pentru a nu ajunge sa reactionam atunci cand simtim ca suntem ca un resort intins la maxim. Reactiile nu vor mai fi la fel de bine adecvate si canalizate catre gasirea celei mai bune solutii. Dincolo de tentatia de a concedia persoana care creaza probleme, interesul real pentru a rezolva situatia intr-un mod avantajos de ambele parti genereaza mai multa implicare, proactivitate si loialitate din partea angajatilor.

Ioana Moholea
Project Manager Perspective Group
[email protected]
Tag-uri: , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
03 sep