Potrivit legendei, prima geantă Birkin ar fi luat naștere atunci când actrița și cântăreața franco-britanică a stat lângă directorul Hermes Jean-Louis Dumas într-un zbor cu avionul în 1984 și i-a spus că are nevoie de o geantă elegantă, dar în același timp funcțională pentru a fi utilă unei tinere mame.
Dumas a schițat imediat o geantă dreptunghiulară, cu un spațiu dedicat biberoanelor.
După ce Birkin a primit o astfel de geantă realizată pe comandă, compania a fabricat serii limitate pentru publicul larg, produsul transformându-se într-un succes imediat și contribuind la expansiunea casei de modă.
Shinsuke Sakimoto, cofondator și CEO al companiei Valuence Japan, care revinde bunuri de lux second hand, și care a cumpărat geanta Birkin, a spus că modul în care a fost creată geanta reprezintă filozofia companiei.
''Credem că produsele nu trebuie evaluate în funcție de preț, ci mai degrabă prin poveștile care includ filozofia și valorile brandului; cu alte cuvinte, trebuie să fie evaluate în funcție de semnificația lor''.
Valuence Japan intenționează să expună geanta în muzee și în spații similare și nu să o revândă, a spus compania.
Birkin însăși a scos la licitație geanta în 1994 pentru a susține Sidaction, o asociație franceză care colecta fonduri pentru lupta contra SIDA.





















