Loredana Groza

Loredana Groza a cântat alături de mama ei la petrecerea...

Citeste mai mult»
Aya Nakamura

Cântăreața Aya Nakamura are o statuie din ceară la muzeul...

Citeste mai mult»
Tora Vasilescu

Ce consumă Tora Vasilescu pentru a se menține în formă la...

Citeste mai mult»
 Katy Perry și Orlando Bloom

Relația dintre Katy Perry și Orlando Bloom ar fi ajuns la...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein a fost găsit vinovat de agresiune...

Citeste mai mult»
Gabriela Cristea

Gabriela Cristea, probleme în vacanța petrecută în...

Citeste mai mult»
amalia

Prințesa Amalia a Țărilor de Jos a suferit o fractură de...

Citeste mai mult»
justin baldoni si blake lively

Un judecător a respins procesul de 400 de milioane de...

Citeste mai mult»
rochii

Rochii de vară extrasezon – cum să le porți în zilele mai...

Citeste mai mult»
frum

Self-care feminin în era digitală: Cum evoluează...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Obiecte de vestimentație care i-au aparținut prințesei...

Citeste mai mult»
Malia

Malia, fiica lui Michelle şi Barack Obama, renunţă la...

Citeste mai mult»
sejur

Antalya sau Bodrum? Ce destinație ți se potrivește mai bine?

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise a fost inclus în Cartea Recordurilor Guinness

Citeste mai mult»
jane

Prima geantă Hermès concepută în 1984 pentru Jane Birkin...

Citeste mai mult»
David Beckham

David Beckham va primi titlul de cavaler din partea...

Citeste mai mult»
Cătălin Crișan

Cătălin Crișan, acuzat că și-a agresat fizic partenera, a...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry a analizat posibilitatea de a-și schimba...

Citeste mai mult»
Rod Stewart

Cântărețul Rod Stewart a anulat două concerte în Las...

Citeste mai mult»
Michael J. Fox

Michael J. Fox lansează un apel pentru găsirea unei...

Citeste mai mult»
Morten Harket

Morten Harket, solistul trupei a-ha, suferă de Parkinson

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle sărbătoreşte ziua de naştere a fiicei sale...

Citeste mai mult»
crbl

De ce își vede rar CRBL fiica: „E complicată toată treaba...

Citeste mai mult»
Nicoleta Luciu

Nicoleta Luciu a slăbit 7 kilograme în trei săptămâni:...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Procesul Kardashian: Sentințele 'bunicilor bandiți' au...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift a recâştigat controlul asupra muzicii sale,...

Citeste mai mult»
Opal Suchata Chuangsri

Opal Suchata Chuangsri din Thailanda este Miss World...

Citeste mai mult»
buchet

Buchete de 101 trandafiri pentru aniversări speciale

Citeste mai mult»
dlllf

Când să te oprești: Semnale că este timpul să iei o pauză...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a pledat nevinovat la acuzațiile de viol și...

Citeste mai mult»
Mako a Japoniei

Fosta prințesă Mako a Japoniei a născut primul său copil

Citeste mai mult»
vancea

Cum se menține în formă Roxana Vancea. Fosta asistentă TV...

Citeste mai mult»
Angelina Jolie si Brad Pitt

Brad Pitt, prima reacție după încheierea divorțului de...

Citeste mai mult»
Maria

Maria Grazia Chiuri a demisionat din funcția de director...

Citeste mai mult»
maicu

O sesiune de beatboxing a unor călugăriţe braziliene la o...

Citeste mai mult»
cuplu

Mituri despre dragoste care pot distruge o căsnicie

Citeste mai mult»
cancer

Medicii au descoperit o posibilă cauză a creșterii...

Citeste mai mult»
giulia

Giulia a ajuns de urgență la spital după ce a mâncat...

Citeste mai mult»
Ilona Brezoianu

Ilona Brezoianu este însărcinată: „Suntem mega fericiți!”

Citeste mai mult»
borcea

Pe ce cheltuie Cristi Borcea 500.000 de euro lunar: „E...

Citeste mai mult»

A fi sau a nu fi sef - 6 lectii de la un lider ratat

De în Cariera 4 aug 2014
Vrei sa afli reteta succesului si te visezi CEO al unei companii renumite? Daca te intereseaza ce sa NU faci pentru a ajunge acolo unde iti doresti, citeste in continuare si invata din experientele dure prin care a trecut un om cu aceleasi aspiratii ca si tine.

L-au concediat din functia de CEO, l-au eliminat din consiliul de conducere, i-au luat actiunile pe care le detinea si nu s-au mai uitat inapoi, in ciuda faptului ca el a pus pe picioare compania, el a venit cu ideea, a strans 30 de milioane de dolari de la investitori de prima clasa pentru a transforma visul in realitate si a recrutat primii 50 de angajati.

Dupa toate acestea, lui James Altucher i-au aratat politicos usa, potrivit celor scrise pe  thoughtcatalog.com.

Motivul? Era un lider execrabil. Nu stia lucruri elementare despre companie. Nu stia "cu ce se mananca" produsul companiei, nu cunostea clientii, nu stia cati bani castiga compania si care erau pierderile. Se uita dupa fuste si i se aprindeau calcaiele dupa angajate.

L-au renegat pentru ca nu facea nimic pentru nimeni. Nu voia sa vorbeasca. Se inchidea in birou si se prefacea ca nu e acolo. Daca ii vorbea cineva despre "viziune", dadea din cap si spunea ceva de genul "Sigur, vezi cum poti s-o faci".

A fi lider nu inseamna sa creezi ceva si sa te bazezi pe ceva ce ai facut in trecut sau pe autoritatea care ti-a fost incredintata.

A fi lider se intampla in prezent si trebuie sa inceapa prin a te conduce pe tine insuti. Este o stare de spirit, un mod de a gandi.

Dupa ce a condus 20 de companii (majoritatea esecuri) si dupa ce a investit in 30 de companii (majoritatea succese) si a fost casatorit de doua ori (cu o rata de succes de 50%), barbatul crede ca a inteles, in sfarsit, ce inseamna a fi lider:

1. Mai mult succes pentru ceilalti decat pentru tine

De departe cel mai important lucru este sa iti pese mai mult de bunastarea si succesul celor din jur. Trebuie sa ii ajuti pe cei din subordine sa creasca si eventual sa ajunga mai buni decat tine. 

Doar asa poti conduce. Daca tu vezi lumina, trebuie sa ii indrumi catre ea. Daca toti cei pe care ii conduci vor realiza mai mult decat tine, atunci o vei duce bine. James a trecut prin aceasta experienta in repetate randuri.

Nu conteaza ca este vorba despre angajati, investitori, prieteni sau parteneri de cuplu. Daca te concentrezi asupra acestui principiu in tot ceea ce faci, atunci esti un lider. Da-ti seama cum poti sa ii ajuti pe cei din jur sa aiba o zi buna, sa aiba succes in fiecare zi, sa realizeze tot mai mult pe zi ce trece.

2. DA si...

Desi a scris o carte numita "Puterea lui NU", James Altucher te incurajeaza sa spui DA. Atunci cand cineva vine la tine cu o idee pe care nu o consideri excelenta, nu-i spune "Nu face asa, ci fa cum iti spun eu". Mai degraba spune-i "Da, facem asa si...", dupa care completezi cu sugestiile tale pentru a imbunatatii ideea respectiva.

Astfel le arati celorlalti ca ai incredere in ei, ca pui pret pe ideile lor si ca respecti faptul ca si-au dat silinta sa vina cu o idee, fie ea si una nu tocmai stralucita. Abordeaza un ton pozitiv, spune-i ce e bun in ceea ce a propus si apoi ce crezi ca ar trebui facut pentru a imbunatati propunerea si de ce.

Criticile constructive functioneaza in felul urmator:

Aprobi, spui ce e bun, spui ce ai modifica, explici propria viziune si o legi de viziunea initiala, astfel incat sa se observe de ce ar functiona mai bine decat ideea initiala. Nu in ultimul rand, fii deschisa la ideea ca ai putea sa te inseli!

3. Recunostinta

Asigura-te ca angajatii tai pot parasi biroul in fiecare zi avand macar un lucru pentru care sa fie recunoscatori. Poate ca i-ai invatat un nou truc, poate ca i-ai ajutat sa "agate" un nou client sau poate ca le-ai tinut partea in fata unui client impertinent. Important este sa fii alaturi de ei si sa te asiguri ca simt asta in fiecare zi.

4. Regula 30-150 sau regula viziunii

Daca are sub 30 de angajati, o organizatie este un trib. In urma cu 70.000 de ani, daca un trib avea mai mult de 30 de membri, se impartea in doua.

Un trib este ca o familie. Intr-o familie inveti in cine sa ai incredere si in cine nu. Inveti sa ai grija de nevoile celorlalti. Stii totul despre oamenii din trib. Cand ai doar 30 de angajati, poti petrece timp cu fiecare in parte si poti sa ii asculti, pe rand, pe fiecare in parte, cu problemele si ideile lui.

Cand treci de la 30 la 150 de angajati, lucrurile se complica. Poate nu ii stii pe toti individual, dar trebuie sa stii DESPRE ei. Stii ca poti avea incredere in X pentru ca Y iti spune asta, iar tu ai incredere in Y.

Daca depasesti 150 de angajati, deja nu mai poti tine evidenta. E imposibil. Dar aici ne deosebim de alte specii. Suntem uniti pentru ca ne spune povesti. Iar daca doi oameni cred aceeasi poveste, chiar daca sunt la mii de kilometri departare si nu se cunosc, tot au senzatia ca pot avea incredere unul in celalalt.

Un lider spune povestea unei viziuni: Avem cele mai bune servicii pentru ca... Ajutam clientii intr-un mod unic pentru ca... Avem cel mai bun design pentru ca... Tratam clientii mai bine pentru ca...

O poveste buna incepe cu o problema, trece prin procesul de rezolvare si are o solutie care este mai buna decat oricare alta pe care ai auzit-o vreodata.

Intai asculti oamenii, dupa care ai grija de ei si ulterior ii unesti sub umbrela unei viziuni in care ei cred, in care au incredere si de care se simt legati. Soarta unei companii depinde de asta. Cheia succesului sta in cat de puternica este povestea acelui brand. Oamenii trebuie sa creada acea poveste.

5. Schimbare

Toti avem dureri pe care ne dorim sa nu le mai simtim. Spre exemplu, te doare cand cineva iti critica aspectul fizic, cand iti pune la indoiala valoarea, asa ca faci orice pentru a ascunde durerea. Porti haine frumoase, crezand ca iti vor atenua durerea. Imagineaza-ti toate lucrurile pe care le faci pe post de tampon pentru durere. Ascunzi cifre pentru ca restul lumii sa nu creada ca nu esti in stare sa conduci, eviti sa mergi la un anumit magazin sau intr-un anumit loc pentru ca stii ca acolo intalnesti oameni care iti provoaca durere. In scurt timp, toate lucrurile despre care crezi ca iti aduc placere devin doar astfel de tampoane necesare pentru a atenua durerea si a evita schimbarea.

Atunci cand scapi de toate aceste tampoane, abia atunci devii cu adevarat libera, chiar daca nu mai ai siguranta care te ferea de durere. Un lider trebuie sa fie tot timpul pregatit pentru schimbare si trebuie sa stie ca durerea vine la pachet cu oportunitatile.

6. Exista intotdeauna un motiv bun si un motiv real

Oamenii vin la tine cu probleme, insa rareori iti spun clar ce ii deranjeaza. In majoritatea cazurilor, e nevoie de un om capabil sa asculte si sa isi dea seama care este motivul real care a declansat problema. O solutie buna rezolva o problema, o solutie reala rezolva sute de probleme care decurg din cea initiala, care de regula ramane ascunsa. Invata sa asculti si vei deveni un lider adevarat.

Citeste si:

3 afaceri de succes create de femei, pentru femei

Tara in care femeile au cele mai mari sanse de reusita

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 iun