muzica

Muzica poate contribui la reducerea riscului de demență...

Citeste mai mult»
emma

Emma Thompson vorbeşte despre „iritarea intensă” pe care...

Citeste mai mult»
Paul McCartney

Un documentar despre cariera lui Paul McCartney după...

Citeste mai mult»
maxima

Regina Țărilor de Jos s-a vopsit pe față în culori de...

Citeste mai mult»
Nelly Furtado

Cântăreaţa Nelly Furtado a anunţat că îşi va întrerupe...

Citeste mai mult»
diddy

Fostul star hip-hop P. Diddy va putea fi eliberat din...

Citeste mai mult»
Prunella Scales

Actrița britanică Prunella Scales, cunoscută din serialul...

Citeste mai mult»
Katy Perry și Justin Trudeau

E oficial. Katy Perry şi Justin Trudeau şi-au făcut...

Citeste mai mult»
Björn Andrésen

Björn Andrésen, eternul Tadzio din „Moartea la Veneţia”...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney, eroul din saga "Ocean's", a reacţionat cu...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Kim Kardashian dezvăluie că a suferit un anevrism, pe...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney revine asupra trecutului său în cinema,...

Citeste mai mult»
gene

Transformarea care îți schimbă complet expresia feței în...

Citeste mai mult»
cornel

Cornel Păsat, adevărul despre împăcarea cu Bianca: „M-am...

Citeste mai mult»
brigitte

'Sunt bine', a dat asigurări Brigitte Bardot, după...

Citeste mai mult»
lizzo

Lizzo, dată în judecată pentru plagiat din cauza unui...

Citeste mai mult»
ceai

Ceaiuri care te ajută să slăbești: soluții naturale care...

Citeste mai mult»
doru

Doru Octavian Dumitru, la spital unde a fost supus unei...

Citeste mai mult»
labubu

Bărbat reținut pentru furtul a zeci de păpuși Labubu în...

Citeste mai mult»
tiktok

Un tribunal din Nigeria i-a condamnat pe doi utilizatori...

Citeste mai mult»
Delia,

Delia, reacție fermă pentru fanii care o abordează în...

Citeste mai mult»
Dana Rogoz

Dana Rogoz, cascadorie spectaculoasă la mare înălțime:...

Citeste mai mult»
 Brigitte Bardot

Actrița franceză Brigitte Bardot se recuperează acasă...

Citeste mai mult»
Vitamina D in timpul sarcinii

Vitamina populară care se ia începând cu luna octombrie...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a donat 100.000 de dolari unei fetiţe de 2...

Citeste mai mult»
theo

Theo Rose, dezamăgită de cine se aștepta mai puțin: „Sunt...

Citeste mai mult»
Ace Frehley

Chitaristul Ace Frehley, membru fondator al trupei KISS,...

Citeste mai mult»
Brigitte Bardot

Brigitte Bardot este internată în spitalul din Toulon de...

Citeste mai mult»
Oana Roman

Oana Roman, despre viața amoroasă după despărțirea de...

Citeste mai mult»
Bruce Springsteen

Bruce Springsteen, apariție surpriză pe covorul roșu la...

Citeste mai mult»
diane

Familia lui Diane Keaton spune că actrița a murit din...

Citeste mai mult»
ugg

Stil și confort în sezonul rece - ce încălțăminte să...

Citeste mai mult»
marg

Margaret Thatcher ar fi avut două relații extraconjugale,...

Citeste mai mult»
 James Cameron

Regizorul James Cameron ar intenționa să realizeze un...

Citeste mai mult»
pacino

Al Pacino şi Robert De Niro s-au reunit pentru prima lor...

Citeste mai mult»
irina

Fiica lui Irinel Columbeanu a dezvăluit boala de care...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Alec Baldwin şi fratele său Stephen, victime ale unui...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift anunță o serie documentară pentru ''a...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Cel mai recent album al lui Taylor Swift, pe primul loc...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Cântăreaţa Katy Perry şi fostul premier al Canadei Justin...

Citeste mai mult»

A fi sau a nu fi sef - 6 lectii de la un lider ratat

De în Cariera 4 aug 2014
Vrei sa afli reteta succesului si te visezi CEO al unei companii renumite? Daca te intereseaza ce sa NU faci pentru a ajunge acolo unde iti doresti, citeste in continuare si invata din experientele dure prin care a trecut un om cu aceleasi aspiratii ca si tine.

L-au concediat din functia de CEO, l-au eliminat din consiliul de conducere, i-au luat actiunile pe care le detinea si nu s-au mai uitat inapoi, in ciuda faptului ca el a pus pe picioare compania, el a venit cu ideea, a strans 30 de milioane de dolari de la investitori de prima clasa pentru a transforma visul in realitate si a recrutat primii 50 de angajati.

Dupa toate acestea, lui James Altucher i-au aratat politicos usa, potrivit celor scrise pe  thoughtcatalog.com.

Motivul? Era un lider execrabil. Nu stia lucruri elementare despre companie. Nu stia "cu ce se mananca" produsul companiei, nu cunostea clientii, nu stia cati bani castiga compania si care erau pierderile. Se uita dupa fuste si i se aprindeau calcaiele dupa angajate.

L-au renegat pentru ca nu facea nimic pentru nimeni. Nu voia sa vorbeasca. Se inchidea in birou si se prefacea ca nu e acolo. Daca ii vorbea cineva despre "viziune", dadea din cap si spunea ceva de genul "Sigur, vezi cum poti s-o faci".

A fi lider nu inseamna sa creezi ceva si sa te bazezi pe ceva ce ai facut in trecut sau pe autoritatea care ti-a fost incredintata.

A fi lider se intampla in prezent si trebuie sa inceapa prin a te conduce pe tine insuti. Este o stare de spirit, un mod de a gandi.

Dupa ce a condus 20 de companii (majoritatea esecuri) si dupa ce a investit in 30 de companii (majoritatea succese) si a fost casatorit de doua ori (cu o rata de succes de 50%), barbatul crede ca a inteles, in sfarsit, ce inseamna a fi lider:

1. Mai mult succes pentru ceilalti decat pentru tine

De departe cel mai important lucru este sa iti pese mai mult de bunastarea si succesul celor din jur. Trebuie sa ii ajuti pe cei din subordine sa creasca si eventual sa ajunga mai buni decat tine. 

Doar asa poti conduce. Daca tu vezi lumina, trebuie sa ii indrumi catre ea. Daca toti cei pe care ii conduci vor realiza mai mult decat tine, atunci o vei duce bine. James a trecut prin aceasta experienta in repetate randuri.

Nu conteaza ca este vorba despre angajati, investitori, prieteni sau parteneri de cuplu. Daca te concentrezi asupra acestui principiu in tot ceea ce faci, atunci esti un lider. Da-ti seama cum poti sa ii ajuti pe cei din jur sa aiba o zi buna, sa aiba succes in fiecare zi, sa realizeze tot mai mult pe zi ce trece.

2. DA si...

Desi a scris o carte numita "Puterea lui NU", James Altucher te incurajeaza sa spui DA. Atunci cand cineva vine la tine cu o idee pe care nu o consideri excelenta, nu-i spune "Nu face asa, ci fa cum iti spun eu". Mai degraba spune-i "Da, facem asa si...", dupa care completezi cu sugestiile tale pentru a imbunatatii ideea respectiva.

Astfel le arati celorlalti ca ai incredere in ei, ca pui pret pe ideile lor si ca respecti faptul ca si-au dat silinta sa vina cu o idee, fie ea si una nu tocmai stralucita. Abordeaza un ton pozitiv, spune-i ce e bun in ceea ce a propus si apoi ce crezi ca ar trebui facut pentru a imbunatati propunerea si de ce.

Criticile constructive functioneaza in felul urmator:

Aprobi, spui ce e bun, spui ce ai modifica, explici propria viziune si o legi de viziunea initiala, astfel incat sa se observe de ce ar functiona mai bine decat ideea initiala. Nu in ultimul rand, fii deschisa la ideea ca ai putea sa te inseli!

3. Recunostinta

Asigura-te ca angajatii tai pot parasi biroul in fiecare zi avand macar un lucru pentru care sa fie recunoscatori. Poate ca i-ai invatat un nou truc, poate ca i-ai ajutat sa "agate" un nou client sau poate ca le-ai tinut partea in fata unui client impertinent. Important este sa fii alaturi de ei si sa te asiguri ca simt asta in fiecare zi.

4. Regula 30-150 sau regula viziunii

Daca are sub 30 de angajati, o organizatie este un trib. In urma cu 70.000 de ani, daca un trib avea mai mult de 30 de membri, se impartea in doua.

Un trib este ca o familie. Intr-o familie inveti in cine sa ai incredere si in cine nu. Inveti sa ai grija de nevoile celorlalti. Stii totul despre oamenii din trib. Cand ai doar 30 de angajati, poti petrece timp cu fiecare in parte si poti sa ii asculti, pe rand, pe fiecare in parte, cu problemele si ideile lui.

Cand treci de la 30 la 150 de angajati, lucrurile se complica. Poate nu ii stii pe toti individual, dar trebuie sa stii DESPRE ei. Stii ca poti avea incredere in X pentru ca Y iti spune asta, iar tu ai incredere in Y.

Daca depasesti 150 de angajati, deja nu mai poti tine evidenta. E imposibil. Dar aici ne deosebim de alte specii. Suntem uniti pentru ca ne spune povesti. Iar daca doi oameni cred aceeasi poveste, chiar daca sunt la mii de kilometri departare si nu se cunosc, tot au senzatia ca pot avea incredere unul in celalalt.

Un lider spune povestea unei viziuni: Avem cele mai bune servicii pentru ca... Ajutam clientii intr-un mod unic pentru ca... Avem cel mai bun design pentru ca... Tratam clientii mai bine pentru ca...

O poveste buna incepe cu o problema, trece prin procesul de rezolvare si are o solutie care este mai buna decat oricare alta pe care ai auzit-o vreodata.

Intai asculti oamenii, dupa care ai grija de ei si ulterior ii unesti sub umbrela unei viziuni in care ei cred, in care au incredere si de care se simt legati. Soarta unei companii depinde de asta. Cheia succesului sta in cat de puternica este povestea acelui brand. Oamenii trebuie sa creada acea poveste.

5. Schimbare

Toti avem dureri pe care ne dorim sa nu le mai simtim. Spre exemplu, te doare cand cineva iti critica aspectul fizic, cand iti pune la indoiala valoarea, asa ca faci orice pentru a ascunde durerea. Porti haine frumoase, crezand ca iti vor atenua durerea. Imagineaza-ti toate lucrurile pe care le faci pe post de tampon pentru durere. Ascunzi cifre pentru ca restul lumii sa nu creada ca nu esti in stare sa conduci, eviti sa mergi la un anumit magazin sau intr-un anumit loc pentru ca stii ca acolo intalnesti oameni care iti provoaca durere. In scurt timp, toate lucrurile despre care crezi ca iti aduc placere devin doar astfel de tampoane necesare pentru a atenua durerea si a evita schimbarea.

Atunci cand scapi de toate aceste tampoane, abia atunci devii cu adevarat libera, chiar daca nu mai ai siguranta care te ferea de durere. Un lider trebuie sa fie tot timpul pregatit pentru schimbare si trebuie sa stie ca durerea vine la pachet cu oportunitatile.

6. Exista intotdeauna un motiv bun si un motiv real

Oamenii vin la tine cu probleme, insa rareori iti spun clar ce ii deranjeaza. In majoritatea cazurilor, e nevoie de un om capabil sa asculte si sa isi dea seama care este motivul real care a declansat problema. O solutie buna rezolva o problema, o solutie reala rezolva sute de probleme care decurg din cea initiala, care de regula ramane ascunsa. Invata sa asculti si vei deveni un lider adevarat.

Citeste si:

3 afaceri de succes create de femei, pentru femei

Tara in care femeile au cele mai mari sanse de reusita

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
31 oct