Jeff Bezos și Lauren

Nunta lui Jeff Bezos în Veneţia declanşează proteste:...

Citeste mai mult»
Arnold Schwarzenegger și Carrie-Anne Moss

Arnold Schwarzenegger și Carrie-Anne Moss au ''exersat...

Citeste mai mult»
Ed Sheeran

Curtea Supremă respinge reluarea procesului privind...

Citeste mai mult»
Loredana Groza

Loredana Groza a cântat alături de mama ei la petrecerea...

Citeste mai mult»
Aya Nakamura

Cântăreața Aya Nakamura are o statuie din ceară la muzeul...

Citeste mai mult»
Tora Vasilescu

Ce consumă Tora Vasilescu pentru a se menține în formă la...

Citeste mai mult»
 Katy Perry și Orlando Bloom

Relația dintre Katy Perry și Orlando Bloom ar fi ajuns la...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein a fost găsit vinovat de agresiune...

Citeste mai mult»
Gabriela Cristea

Gabriela Cristea, probleme în vacanța petrecută în...

Citeste mai mult»
amalia

Prințesa Amalia a Țărilor de Jos a suferit o fractură de...

Citeste mai mult»
justin baldoni si blake lively

Un judecător a respins procesul de 400 de milioane de...

Citeste mai mult»
rochii

Rochii de vară extrasezon – cum să le porți în zilele mai...

Citeste mai mult»
frum

Self-care feminin în era digitală: Cum evoluează...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Obiecte de vestimentație care i-au aparținut prințesei...

Citeste mai mult»
Malia

Malia, fiica lui Michelle şi Barack Obama, renunţă la...

Citeste mai mult»
sejur

Antalya sau Bodrum? Ce destinație ți se potrivește mai bine?

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise a fost inclus în Cartea Recordurilor Guinness

Citeste mai mult»
jane

Prima geantă Hermès concepută în 1984 pentru Jane Birkin...

Citeste mai mult»
David Beckham

David Beckham va primi titlul de cavaler din partea...

Citeste mai mult»
Cătălin Crișan

Cătălin Crișan, acuzat că și-a agresat fizic partenera, a...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry a analizat posibilitatea de a-și schimba...

Citeste mai mult»
Rod Stewart

Cântărețul Rod Stewart a anulat două concerte în Las...

Citeste mai mult»
Michael J. Fox

Michael J. Fox lansează un apel pentru găsirea unei...

Citeste mai mult»
Morten Harket

Morten Harket, solistul trupei a-ha, suferă de Parkinson

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle sărbătoreşte ziua de naştere a fiicei sale...

Citeste mai mult»
crbl

De ce își vede rar CRBL fiica: „E complicată toată treaba...

Citeste mai mult»
Nicoleta Luciu

Nicoleta Luciu a slăbit 7 kilograme în trei săptămâni:...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Procesul Kardashian: Sentințele 'bunicilor bandiți' au...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift a recâştigat controlul asupra muzicii sale,...

Citeste mai mult»
Opal Suchata Chuangsri

Opal Suchata Chuangsri din Thailanda este Miss World...

Citeste mai mult»
buchet

Buchete de 101 trandafiri pentru aniversări speciale

Citeste mai mult»
dlllf

Când să te oprești: Semnale că este timpul să iei o pauză...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a pledat nevinovat la acuzațiile de viol și...

Citeste mai mult»
Mako a Japoniei

Fosta prințesă Mako a Japoniei a născut primul său copil

Citeste mai mult»
vancea

Cum se menține în formă Roxana Vancea. Fosta asistentă TV...

Citeste mai mult»
Angelina Jolie si Brad Pitt

Brad Pitt, prima reacție după încheierea divorțului de...

Citeste mai mult»
Maria

Maria Grazia Chiuri a demisionat din funcția de director...

Citeste mai mult»
maicu

O sesiune de beatboxing a unor călugăriţe braziliene la o...

Citeste mai mult»
cuplu

Mituri despre dragoste care pot distruge o căsnicie

Citeste mai mult»
cancer

Medicii au descoperit o posibilă cauză a creșterii...

Citeste mai mult»

Frumoasa, desteapta sau devreme acasa?

În Casa & Gradina 31 mar 2008
Vrei masina. Foarte bine. Daca ti-o si permiti, e chiar minunat. Dar ce sa alegi? Evident ca vrei una cat mai frumoasa (in viziunea ta), cat mai economica (poate o hibrida?), nu prea mare (ca se impusca lumea pentru locuri de parcare), dar nici prea mica (poate vrei sa pui si un troller in ea, in afara de poseta), nu prea slab motorizata (ca in oras e necesar "sa te poti baga") dar nici prea puternica (pentru ca te temi sa nu cumva sa depasesti cu prea multi km/h limita legala). Si incepi sa cauti.
Evident ca inrolezi in acest proces una bucata prieten/sot, inca vreo doua-trei amice care sa te sfatuiasca ce culoare sa-ti alegi si incepi sa te dai (probabil) pe net uitandu-te la oferte. Asa pare cel mai logic si mai indicat.

Mai exista evident si cazul acelora dintre voi care s-au urcat intr-o anumita masina la un moment dat si s-au indragostit de ea. Sau care au auzit de la "multa lume" ca AIA e buna. Abordarea asta nu este tocmai cea mai indicata din atat de multe motive incat nici nu vreau sa le detaliez. As dori sa va fac sa intelegeti care ar fi procesul cel mai indicat prin care placerea de a conduce (considerand ca sofatul nu este o corvoada pentru voi) se pastreaza din momentul in care ridici masina de la dealer, pana cand ii inmanezi cheile unui eventual nou proprietar.

1. Vezi la cat te-ntinzi

La achizitionarea unui automobil sunt foarte multe costuri pe care majoritatea oamenilor nu le iau in calcul fie pentru ca nu le spune nimeni de existenta lor, fie pentru ca pur si simplu uita. Taxa de prima inmatriculare este primul si cel mai elocvent exemplu. Vei spune "bineinteles ca am auzit de taxa auto". De auzit ai auzit, dar stii exact cu cat vei fi mai saraca? Fa bine si roaga-ti dealerul sa iti calculeze aceasta taxa cand te duci sa il intrebi despre un model anume.

De RCA si CASCO (da! este foarte necesara o asigurare full-CASCO) iarasi vei spune ca ai auzit. Dealerul iti va da cel mai probabil niste cifre procentuale care la prima vedere nu par mari, dar crede-ma, te vor usura de cateva sute bune de euro in fiecare an.

In continuare intreaba dealerul cati bani cere ca sa iti faca inmatricularea masinii (neaparat in cazul unui leasing financiar, unde doar ei iti pot inmatricula masina), pentru ca da, si asta te costa.

Nu in ultimul rand afla o parere avizata referitoare la consumul motorizarii pe care ai ales-o. Nu te lua dupa brosuri sau tabelele de pe site-urile dealerilor. Intreaba alti oameni care au acel model de ceva vreme cat le consuma lor si in ce conditii de trafic o conduc in majoritatea timpului. Daca esti incepatoare, mai pune un 15-20% in plus din oficiu daca circuli mult in oras.

Fa-ti un calcul si vezi la care din modelele pe care ti le-ai ales te incadrezi cu inima usoara.


2. Cai putere, cuplu motor: ecuatia cu prea multe necunoscute

Dupa cum am spus si mai sus, nu vrei o masina cu prea putini cai putere din varii motive. Fie nu vrei sa apari ca o natafleata careia ii este frica de a conduce, fie ca te gandesti ca iti place ca masina aia sa te scoata din impas daca vreodata te vei gasi in vreunul... lista poate continua. Este bine sa gandesti asa. O masina cu multi cai putere nu inseamna ca odata cu actele de vanzare-cumparare trebuie sa iti semnezi si testamentul. Dar poate face diferenta intre viata si moarte atunci cand vezi ca te-ai bagat prea tarziu in depasire si e necesar "s-o calci".

Pe de alta parte, te temi ca prea multi cai putere te vor imbia sa alergi. Tot ce se poate. Asta tine numai de tine, dar retine un lucru: indiferent de cate airbag-uri ar avea masina ta, odata ce ai depasit 100km/h, nu prea mai conteaza decat relatia ta cu ingerul tau pazitor. Diferenta intre 120 km/h si 210 km/h in cazul unui impact frontal consta doar in timpul pe care il petrece medicul legist ca sa te reconstruiasca din puzzle-ul in care te-ai transformat.

Cu alte cuvinte, nu taia de pe lista o masina sau o motorizare pe care ti-o poti permite pentru ca "tu n-ai nevoie de atata putere". Si Logan-ul si BMW-ul merg cu 50 km/h daca la viteza asta vrei TU sa mearga.
3. Aspectul interior, exterior si functionalitatea

Frumusetea este una din cele mai subiective chestiuni din lumea asta. Masina ta trebuie sa iti placa TIE. Pentru ca TU mergi cu ea zilnic. Nu te lua dupa gura absolut nimanui cand evaluezi aspectul unei masini. Oricine si orice ti-ar zice. Pentru ca nu ei vor iesi din casa in fiecare zi si se vor indrepta spre ea in parcare. Pentru a-ti placea, masina ta trebuie sa fie intotdeauna cea mai frumoasa din parcare in ochii tai. Daca mai este una identica cu a ta, personalizeaz-o! Cu cat te uiti mai cu drag la ea, cu atat ai un motiv de bucurie in plus pe zi, sau macar un stress in minus.

Referitor la aspectul interior trebuie sa iei in calcul si ergonomia si functionalitatea bordului, pozitia in scaun, inaltimea volanului etc. Daca ai 1.55 si iti cumperi Honda Legend, s-ar putea sa iti dai seama ca iti este absolut imposibil sa te descurci cu ea in alta parte decat pe pista de aeroport. Mergi la dealer, urca-te in masina, inchide portiera si nu te sfii sa aranjezi oglinzile, scaunul, volanul (la modelele care permit asta), vezi daca scaunul iti ofera suport lombar adecvat, cauta-ti o pozitie cat mai confortabila si joaca-te cu butoanele ca sa vezi cat de usor ajungi la ele.

In general o masina in care te simti foarte confortabil iti va oferi si o incredere sporita in tine atunci cand o conduci, pentru ca o vei simti ca pe o prelungire a corpului tau. Scaunul este foarte important. Un scaun prea putin profilat, in care te misti prea in voie, nu-ti va oferi niciodata informatiile pe care masina ti le "transmite" in curbe, pe teren accidentat si asa mai departe. Iar acest lucru poate face diferenta intre a lua o curba cu viteza mare si a nu mai iesi niciodata din acea curba. Voi reveni asupra acestui subiect intr-una din insemnarile viitoare.

In concluzie o masina care iti bucura privirea si care simti ca "te imbraca" este masina cea mai indicata pentru tine.

4. Drive-test-ul sau test-drive-ul


Mai toti dealerii au masini pe care sunt dispusi sa te lase sa le conduci inainte de a te decide sa achizitionezi o masina. Fa-o! Nu te costa nimic si nu exista metoda mai buna de a iti da seama daca acea masina este potrivita sau nu pentru tine. Nu iti fie teama sa "o calci" si sa-i testezi din plin distanta de franare. Asta nu inseamna ca atunci cand faci un drive-test trebuie sa te transformi intr-un Emerson Fitipaldi sau Ayrton Senna (R.I.P.). Doar ca scopul unui drive-test este acela de a-ti da seama cum te-ai acomoda cu respectivul model si respectiva motorizare. Condu-o prin aglomeratie ca sa-ti dai seama cat de confortabil te simti intr-o masina de dimensiunile acelea si condu-o si pe drumuri mai libere ca sa iti poti da seama de cum accelereaza si cum franeaza de la viteze mai mari.

Acest test este cel mai important pentru a te hotari daca aceea este masina pe care ti-o doresti de fapt.


Cam atat pentru moment. Voi reveni pe viitor cu sfaturi referitoare la condusul preventiv (care nu este in nici un caz sinonim cu condusul incet), comportament fair-play in trafic si cum sa te descurci in diferite situatii dificile, cand masina ta nu reactioneaza ca la carte din diferite motive.
Tag-uri: ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 1

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

elena chirila (07.08.2011, 14:19)
Un articol foarte buna.Sincer nu ma dau in vant dupa caii putere.Ma intereseaza mai mult fiabilitatea motorului , consumul redus si costul de intretinere al masinii.
Răspunde-i
Spune-ţi părerea
Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
17 iun