Descoperire uimitoare despre Calea Lactee: Câte planete LOCUIBILE există de fapt

De în Lifestyle 9 noi 2020

Au fost publicate rezultatele unui studiu recent, iar datele despre exoplanete analizate de cercetători sugerează că ar putea exista cel puţin 300 de milioane de potenţiale planete locuibile în Calea Lactee. Cifra maximă estimată depăşeşte, însă, orice imaginaţie.

Cercetătorii au descoperit că aproape jumătate dintre stelele asemănătoare Soarelui ar putea adăposti cel puţin o exoplanetă locuibilă, asemănătoare Pământului.

Cercetătorii au crezut de mult timp că cea mai bună şansă de a descoperi viaţă în afara plantei noaste ar fi aceea de a găsi planete asemănătoare cu planeta noastră. De asemenea, sunt de părere că pentru a găsi planete similare trebuie să cauţi stele care să semene cu Soarele. Astfel, cercetătorii au efectuat o nouă analiză a datelor colectate de telescopul spaţial Kepler, al celor de la NASA, aflat în funcţiune din 2009 până în 2018.

Folosind aceste date, cercetătorii au găsit o nouă estimare a numărului de stele din galaxia noastră ce ar putea fi similare Soarelui în ceea ce priveşte vârsta şi temperatura. Apoi, au determinat câte dintre aceste stele au planete telurice ce orbitează în jurul lor, în regiunile locuibile. Estimările curente sugerează că sunt 4.1 miliarde de stele cu proprietăţi ca ale Soarelui în galaxie, iar cercetarea sugerează că în jur de 300 de milioane dintre ele au cel puţin o planetă care orbitează în jurul lor.

Câte planete locuibile există în Calea Lactee

De asemenea, datele sugerează că una din două stele asemănătoare Soarelui ar putea avea o planetă locuibilă, ducând astfel la concluzia că ar putea exista până la 2 miliarde sau chiar mai multe planete locuibile în Calea Lactee. O predicţie mai puţin rezervată, bazată pe datele analizate, ar fi aceea că ar exista până la 3.6 miliarde de planete locuibile. Cifrele sunt atât de mari încât este dificil să le concepi măcar.

Studiul nu a fost încă evaluat de specialişti din domeniu, însă va fi cu siguranţă criticat, având în vedere că urmează să fie publicat în Astronomical journal. Astrofizicianul Adam Frank, de la University of Rochester, a tinut să sublinieze, deşi nu aluat parte la studiu, că această cercetare pare a fi una foarte bine pusă la punct, însă rămâne de văzut dacă rezultatele stau în picioare la o evaluare mai profundă.

Sursa foto Evgeni Tcherkasski,Pixabay