chef florin dumitrescu

Chef Florin Dumitrescu, adevărul despre motivul pentru...

Citeste mai mult»
dus

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a face duș

Citeste mai mult»

Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează...

Citeste mai mult»
Timothée Chalamet

Timothée Chalamet îl va interpreta pe legendarul muzician...

Citeste mai mult»
Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger spune că săptămâna trecută i-a fost...

Citeste mai mult»
Bruce Springsteen

Bruce Springsteen va primi cea mai prestigioasă...

Citeste mai mult»
daddy

Proprietăţile rapperului Sean "Diddy" Combs din Los...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway a suferit un avort spontan într-o perioadă...

Citeste mai mult»
buchete

Cele mai populare flori pentru buchetele de mireasă

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Regele Charles este "frustrat" de ritmul său de...

Citeste mai mult»
olivia

Actriţa Olivia Colman spune că ar fi plătită mai bine...

Citeste mai mult»
Cameron Diaz

Actriţa Cameron Diaz, în vârstă de 51 de ani, şi soţul ei...

Citeste mai mult»
covaci

Liderul trupei Phoenix, Nicu Covaci, operat de urgenţă pe...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a lansat un nou album, intitulat „Las Mujeres Ya...

Citeste mai mult»
somn

Poziția de somn care poate provoca hipertensiune...

Citeste mai mult»
Oprah Winfrey inainte

Oprah Winfrey mărturiseşte că, timp de 25 de ani, a fost...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Regele Charles al III-lea se simte ''foarte bine'', a...

Citeste mai mult»
tatoiu

Monica Tatoiu, atac la adresa Erikăi Isac și a piesei...

Citeste mai mult»
Aaron Taylor-Johnson

Actorul britanic Aaron Taylor-Johnson, marele favorit...

Citeste mai mult»
finlanda

Finlanda, ''cea mai fericită ţară din lume'' pentru al...

Citeste mai mult»
ceara

Sezonul estival se apropie, ce poți face pentru a avea...

Citeste mai mult»

Firea: Nu am discutat despre europarlamentare; acum...

Citeste mai mult»
fam

Cum poți alege pantofi de damă eleganți și confortabili?

Citeste mai mult»
Printul William & Kate Middleton

Familia regală britanică infirmă speculaţiile despre Kate...

Citeste mai mult»
Elon Musk

Elon Musk sugerează că faptul că foloseşte ketamină pe...

Citeste mai mult»
stormy

Fosta actriţă porno Stormy Daniels îşi prezintă versiunea...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prințesa de Wales și prințul William, văzuți la o fermă...

Citeste mai mult»

Cum poți alege pantofi de damă eleganți și confortabili?

Citeste mai mult»
Naomi Campbell

Cariera îndelungată în lumea modei a lui Naomi Campbell,...

Citeste mai mult»
meta

O psiholoagă care sfătuia Meta a demisionat pentru că...

Citeste mai mult»
Pierce Brosnan

Pierce Brosnan a pledat vinovat pentru drumeţie în afara...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle a lansat un brand de lifestyle

Citeste mai mult»
Olivia Munn

Actriţa Olivia Munn a dezvăluit că a făcut dublă...

Citeste mai mult»
florin

Florin Salam, ridicat şi dus la audieri, sub acuzaţia de...

Citeste mai mult»
Matthew Perry

Testamentul actorului Matthew Perry a fost făcut public

Citeste mai mult»
camilla

Regina Camilla a primit propria păpuşă Barbie şi a glumit...

Citeste mai mult»
ponor

Cătălina Ponor, din nou mamă: “A doua noastră medalie”

Citeste mai mult»
al pacino

Al Pacino va lansa un volum de memorii în octombrie

Citeste mai mult»
bagaj

Lista pentru bagajul de maternitate: 3 lucruri absolut...

Citeste mai mult»
alergie

6 tipuri de alergii și ce trebuie să știi despre ele

Citeste mai mult»

Cine face imaginea marilor case de moda si magazine de la noi

De în Moda 30 apr 2009
Ca jurnalist mentin legatura cu o lista lunga de PR; aproape ca le inveti stilul si ajungi in cele din urma sa te imprietenesti cu ei. Insa daca nu faci parte din media nu prea ajungi sa cunosti persoanele din spatele zidului numit brand. Frida Giannini, directorul de creatie de la Gucci, este unul dintre acesti oameni ce mai mult de atat, a reusit sa mentina brandul deasupra recesiunii. Fa cunistinta cu oamenii ce creeaza brandingul pentru nume importante din Romania? Afla cine e asul din maneca brandurilor.

Frida Giannini este supranumita ca "Gucci’s golden girl", o femeie care sta in spatele unui brand luxuriant de aproape 7 ani. "Un talent unic si cu o viziune moderna care si-a focusat calitatile de lider si de creatie dezvoltand una dintre cele mai celebre case de moda" - in acest mod este prezentata ea pe site-ul Gucci.

Are 37 de ani, insa nu ai spune acest lucru. Cand recesiunea a lovit Europa, ea declara: "M-am trezit intr-o dimineata, ascultand stirile care anuntau ca lumea se intreapta spre sfarsit. Apoi am ajuns la munca si m-am ‘jucat’ cu blanuri si piele de crocodil. Cateodata cred despre mine ca traiesc pe Luna."

Frida Giannini mentine numele de Gucci pe harta modei, promovand un stil clasic pentru femei adevarate.

E drept, Bucurestiul nu e o capitala a modei, iar oamenii ce lucreaza la imaginea brandurilor de aici nu sunt o Frida Giannini, insa avem si noi designeri si magazine ce ne propun luxul, care ne poftesc intr-o lume cu design futurist si extravaganta, un mix care nu e parizian dar care ne prezinta un glamour destul de spectaculos... Cunoaste persoanele care construiesc aceasta imagine.

"’Sa traiesti ca un nobil, sa muncesti ca un taran, sa gandesti ca un om liber... dar in ochii lumii sa apari permanent numai in prima postura’. Acum parca, mai mult ca oricand ma regasesc in sensul acestor cuvinte." – Dana Niculescu, Director Executiv Fashion Studio Lena Criveanu

Ce inseamna pentru tine brandul pe care il reprezinti?
Pentru mine, brandul Lena Criveanu inseamna in primul rand un proiect de succes, o echipa din spatele lui, plina de curaj si perseverenta. Inseamna o continua provocare si pe deasupra bucuria de a face ceea ce-mi place. Nu intotdeauna avem sansa aceasta atunci cand trebuie sa facem alegeri pentru un job, iar daca la un moment dat se iveste ocazia de-a lungul vietii sa ai posibilitatea sa muncesti pentru ceva ce iti ofera si placere e pacat sa nu-i dai curs, chiar daca automat cere alt gen de sacrificii. De fapt, ceea ce simt eu nu este singular, absolut toti cei care lucreaza pentru brandul Lena Criveanu fac cu mandrie, pasiune si placere ceea ce fac si de aici si rezultatele isi spun cuvantul. Iar pentru mine conteaza foarte mult starea unei echipe, gradul de comunicare si de intelegere, prezenta spiritului de competitie dar si de sustinere reciproca.   

Primul pas....
Cand spun brandul Lena Criveanu, nu pot sa nu ma refer in cazul nostru si la omul Lena Criveanu, iar relatia mea cu ea dateaza inainte de a colabora in legatura cu munca ei. Intotdeauna ne-am incurajat reciproc de-a lungul timpului in ceea ce ne-am propus sa facem fiecare si tin minte ca la un moment dat cand a fost sa aleg intre a renunta la un job unde aveam o pozitie foarte buna si la o viata echilibrata si o bursa pe care o primisem din strainatate pentru un Executive Master, ea a fost una dintre putinii care m-au sustinut sa imi urmez calea care pentru multi apropiati carora le pasa de mine li se parea dintr-odata fara sens, ambigua, fara un scop viitor bine precizat comparativ cu un prezent sigur, la care ajunsesem tot printr-o munca echilibrata si perseverenta.

Mi-a folosit foarte mult sa fiu incurajata in spiritul meu mai aventuros, in care imi cautam dezvoltarea personala. Pentru ca desi imi iau deciziile de una singura, sunt foarte apropiata de oamenii din jurul meu si imi pasa daca le creez confort sau disconfort cu deciziile mele. Apoi, s-a dovedit ca tot ce am primit in perioada cat am stat departe de tara, ca experienta de munca, de studiu si de viata personala mi-a folosit inzecit in tot ce m-am angrenat ulterior, inclusiv in munca noastra de a pune pe picioare un brand nou intr-un domeniu fragil, cel al modei sau al industriei de textile, depinde cum privesti, intr-o tara in care poti sa ai talent inepuizabil dar posibilitati de exploatare extrem de reduse.

Revenind la primul pas in colaborarea cu ea, s-a intamplat ca la randul meu sa o sustin in aventura ei de data aceasta, pentru ca initial a terminat Facultatea de Stiinte Economice si ulterior a abordat artele intr-o forma temeinica iar eu, la randul meu, am fost unul dintre putinii sustinatori convinsi ca e un lucru bun ceea ce vrea sa faca si ca nu trebuie sa se teama de schimbarea totala a vietii ei care urma sa se intample odata ce pornea pe acest drum.

Asa ca la primele doua defilee, in 2006, imi amintesc ca am lipsit de la jobul pe care il aveam atunci si am venit sa o ajut in backstage, strict din placere si din dorinta de a fi alaturi de ea pentru ca sunt momente destul de grele, cu mare incarcatura emotionala si cu o solicitare a atentiei precum la o operatie medicala sau la lansarea unui avion. Poate parea exagerat dar sunt sigura ca fiecare designer in ziua show-ului simte asa la nivel de responsabilitate si traire emotionala.

Dupa scurt timp mi-a propus sa vin sa lucrez cu ea. Si m-am alaturat. A fost din nou o decizie aventuroasa si contestata de multi inclusiv azi, cand am demonstrat impreuna ca tot ceea ce facem este bine gandit si face parte dintr-o strategie.              

Cea mai mare provocare in aceasta colaborare
Cea mai mare provocare ramane aceea de a putea sa sustin un business si ma refer strict la Romania, fara a se face rabat la exprimarea artistica definita a designerului cu care lucrez. Lena are un stil definit ca si artist in domeniul modei,  chiar daca propunerile ei variaza de la sezon la sezon, si este foarte greu sa te lupti cu o piata de consumatori care inca privesc atelierele de creatie precum atelierele de croitorie unde mergi cu un model ales dintr-o revista si astepti sa ti se execute intocmai. Functionam pe o piata needucata in aceasta privinta si de aceea educarea ne apartine si noua in mare masura, de aici efortul nostru este practic mult mai mare si nu se reduce doar la creatie, productie si promovare. Dar revin si spun ca in ultimul an se observa din ce in ce mai multa schimbare.

Insa o provocare initiala a fost pentru mine domeniul modei in sine pentru ca niciodata nu mi-am imaginat sau dorit sa lucrez in moda. Eu m-am alaturat proiectului in sine strict din punct de vedere business si emotional pentru ca credeam cu tarie in talentul Lenei. Dar cu toate astea, domeniul in sine are particularitatile lui aparte si ma bucur ca am reusit in vara anului 2007, dupa primele 6 luni foarte importante petrecute in atelierul Lenei, sa fac un stagiu la Institutul European de Moda din Milano unde sa aprofundez Fashion Marketing asa incat dupa aceea sa pot sa ma simt relaxata ori de cate ori puneam in aplicare experienta mea profesionala anterioara dar aplicata de data aceasta pe domeniul strict al modei si tinand cont de particularitatile brandului cu care lucrez.

Dana Niculescu  in cateva cuvinte:
Imi plac foarte mult oamenii, in general si in particular ii ador pe cei care incearca sa faca lucruri care sa ne faca tuturor celorlati viata mai buna, indiferent in ce domeniu se manifesta. Si de aici porneste si descrierea pe care as putea sa mi-o fac singura: sociabila, increzatoare, determinata si cu multa energie pozitiva de daruit.

Care este cea mai mare dorinta a ta legata de aceasta colaborare?
Odata, intr-o discutie ca intre prietene, Lena mi-a spus ca isi doreste sa lase ceva in urma ei pe pamant, in afara de faptul ca a dat nastere la doi copii extraodinari. Cred ca atunci m-am gandit si eu pentru prima data ce imi doresc legat de colaborarea cu ea sau daca e sa vorbim in termeni de afaceri, intre firmele noastre, in afara de faptul ca sunt alaturi de ea in dezvoltarea business-ului ei.

Oricum, atunci cand incepi sa lucrezi la un proiect ai un plan personal legat de acesta, dar de cele mai multe ori este legat de partea lui tehnica, de implementare si mai putin de cea emotionala pentru ca pana la urma entuziasmul cu care pornesti se transforma in munca iar atentia e incordata pe toate detaliile care fac ca lucrurile mari pe care ni le propunem sa se indeplineasca. Asa ca la un moment dat e bine sa faci o pauza si sa tragi o linie nu numai peste rezultatele financiare sau de reputatie si imagine in cazul nostru, ci sa vezi si cum am evoluat noi intre timp ca oameni, in particular, facand lucrurile respective si care sunt motivatiile pentru care continuam sa facem ceea ce facem.

Privind din aceasta perspectiva, orice dorinta personala poate sa se implineasca daca exista posibilitatea de "colaborare" intre dorintele personale ale celor prinsi in colaborare. Si atunci, dorinta mea ar fi ca aceasta colaborare a noastra sa insemne ceva pentru domeniul in care lucram, sa reusim sa consolidam ceea ce am creat pana acum in conditii optime. Numai ca de fapt dorinta mea se transforma in acest moment intr-o provocare. Provocarea vine pe de o parte din cauza faptului ca in permanenta suntem dintre cei de la care se asteapta sa se vina cu ceva nou in fiecare sezon sau pentru fiecare nou proiect care ni se propune, iar pe de alta parte conditiile in care reusim sa facem acest lucru ni le cream singuri.

Vorbesc despre o generatie de designeri si oamenii din jurul lor care se ajuta singuri si care prin efortul lor de a ramane pe piata sunt si cei care vor putea sa creeze o industrie actuala si moderna a modei romanesti, sa formeze piata consumatorilor si sa provoace crearea unor sisteme de distributie si promovare corecte necesare de altfel pentru ca ei sa existe. Sper ca ei sa scrie o pagina importanta in industria modei romanesti.                 

"Da, e ok, insa se poate mai mult - o formula pe care obisnuiesc s-o spun in fiecare zi. Uneori devine obositor, insa mereu are rezultate" – Diana Enciu, PR Manager Atelier Eugenia Enciu

Ce inseamna pentru tine brandul pe care il reprezinti?
O  afacere de familie in care am pus mult suflet. Am lucrat cot la cot cu Eugenia, mama mea, care in timpul zilei este pentru mine D-na Enciu, cea care detine si sustine Atelier Eugenia Enciu si nu mama mea. Am creat impreuna tot ceea ce inseamna acest brand.

Primul pas
Primul pas si cel mai greu a fost sa ii demonstrez Eugeniei ca lucrurile pe care le fac pentru atelier vor da rezultate. Iar rezultatele pentru ea se cuantificau in numarul de cliente noi care calcau pragul atelierului. Dupa 2 luni de munca rezultatele nu s-au lasat asteptate asa ca nu i-a ramas nimic altceva de facut decat sa aiba incredere in strategia pe care doream sa o urmez.

Provocarea...
O provocare mare este faptul ca dorim sa atingem un target pe care oarecum nu l-am vizat pana acum: Femeile de 18-28 de ani. Si de la "rangul" de PR dupa ceva specializari si ceva experienta alaturi de Eugenia in acest domeniu ne-am propus sa realizam o linie "young", impreuna. Provocarea a constat in faptul ca desi mama si fiica, desi avem la baza aceleasi principii dupa care ne ghidam in viata... stilurile noastre difera un pic... de la stil de munca in echipa la croielile alese etc.

Tu, in cateva cuvinte
Perfectionista, critica si autocritica si "sweet as a cupcake".

Care este cea mai mare dorinta a ta legata de aceasta colaborare?
Sa  reusesc sa creez din "Cupcake by Eugenia Enciu" un must-have in garderoba fiecarei femei. "Intotdeauna exista o solutie, important este sa vrei sa o gasesti!" - Alexandra Martoiu si Irina Enea pentru designerul Mihaela Glavan

Ce inseamna pentru voi brandul pe care il reprezentati?
Este un brand de suflet si un model pentru noi in acelasi timp. Afacerea Mihaelei Glavan este dovada ca poti face lucruri mari (si mai ales frumoase in cazul ei) respectandu-ti in acelasi timp principiile si valorile. Este foarte important sa crezi in brandul pe care il reprezinti!
        
Primul pas alaturi de Mihaela Glavan
Colaborarea a inceput cand Mihaela ne-a ales pe noi sa ne ocupam de absolut tot ceea ce a insemnat organizarea nuntii ei – o nunta atipica in Poiana Palatului Mogosoaia, conceptul sau plecand de la melodia pe care s-au cunoscut: "Disco 2000" - Pulp. Si a fost cea mai frumoasa nunta! Nu o spunem pentru ca am organizat-o noi.

A avut de la inceput incredere neconditionata in noi, desi nu aveam un nume. De aici pana la prima prezentare a mai fost doar un pas. Pe catwalk.

Cea mai mare provocare
Faptul ca Mihaela Glavan este o profesionista cu adevarat si ca are standarde foarte ridicate, atat in ceea ce face ea cat si, normal, in colaborarea cu ceilalti. Si asta obliga!

Daca v-ati descrie in cateva cuvinte, care ar fi acestea?
Hmm... Suntem incapatanate, flexibile, organizate, pasionate. "We’re nothing in between", vorba cantecului.

Motto-ul dupa care va ghidati spre succes
Nu avem neaparat un motto. Consideram insa ca in viata e important sa faci ceea ce-ti place ca sa te simti implinit. Poate suna a cliseu dar... chiar functioneaza. Ah, si mai avem un principiu: intotdeauna exista o solutie, important este sa vrei sa o gasesti!

Care este cea mai mare dorinta a voastra legata de aceasta colaborare?
Ca intr-o buna zi sa existe un buget suficient de generos incat sa putem pune in aplicare toate planurile si ideile pe care le avem, si noi si Mihaela, legate de prezentarile ei si de promovarea acestui brand in general. "Ai grija ce iti doresti, ca poate se indeplineste" – Anca Petrescu, PR Manager Rafar (Debenhams, Olsen, Mandarina Duck, Sacoor Brothers, Bally, etc.)

Ce inseamna pentru tine brandul pe care il reprezinti?
Ma ocup de PR –ul mai multor branduri internationale prezente in Romania ca francize ale Rafar, divizia de fashion a RTC Holding: Debenhams, Olsen, Mandarina Duck, Kipling, Sacoor Brothers, Bally etc...

Cel mai "vechi" brand din portofoliu este Debenhams, care este si primul brand pentru care am facut PR serios. Pentru mine Debenhams inseamna un succes complet. Este un brand relativ nou (2 ani de prezenta pe piata din Romania), care a devenit un reper pe harta shopping –ului pentru intreaga familie. Cred puternic in mix-ul de produse al brandului si constat, uneori cu uimire, ca este aproape imposibil sa ies din magazin fara sa achizitionez ceva. 

Care a fost primul pas in colaborarea ta cu acest brand?

Acum doi ani eram asistenta in departamentul de PR care se ocupa de Debenhams. M-am implicat mult in organizarea unui eveniment pentru presa, eveniment pe care il consider in continuare unul dintre cele mai mari succese profesionale. Atunci am inceput sa imi doresc sa ma ocup de imaginea unui brand de fashion. Stii cum se spune, "ai grija ce iti doresti, ca poate se indeplineste". Acum fac PR  pentru 14 branduri de fashion.

Daca te-ai descrie in cateva cuvinrt, care ar fi acestea?
Port intotdeauna ceva rosu.

Motto-ul dupa care te ghidezi spre succes?
Nu am un motto dupa care ma ghidez. Am mai degraba o filozofie pe care o aplic in relatiile profesionale si care defineste practic modul meu de lucru. Se bazeaza pe cateva cuvinte cheie: promptitudine, diplomatie, onestitate, organizare si eficienta...

Care este cea mai mare dorinta a ta legata de aceasta colaborare?
Pentru Debenhams obiectivul este sa mentin comunicarea si notorietatea la nivelul actual, in conditiile in care numarul brandurilor prezente pe piata creste continuu.
Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 1

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Rusu Alina (17.12.2010, 09:39)
Pai da, Debenhams e Debenhams
Răspunde-i
Spune-ţi părerea
Alte articole din Moda
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
29 mar