Prințul William

Prințul William câștigă un proces privind încălcarea...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp donează 65.000 de dolari pentru un centru...

Citeste mai mult»
andrew

Retragerea titlurilor deținute de prințul Andrew nu le va...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

NASA reacționează după ce Kim Kardashian a susținut că...

Citeste mai mult»
muzica

Muzica poate contribui la reducerea riscului de demență...

Citeste mai mult»
emma

Emma Thompson vorbeşte despre „iritarea intensă” pe care...

Citeste mai mult»
Paul McCartney

Un documentar despre cariera lui Paul McCartney după...

Citeste mai mult»
maxima

Regina Țărilor de Jos s-a vopsit pe față în culori de...

Citeste mai mult»
Nelly Furtado

Cântăreaţa Nelly Furtado a anunţat că îşi va întrerupe...

Citeste mai mult»
diddy

Fostul star hip-hop P. Diddy va putea fi eliberat din...

Citeste mai mult»
Prunella Scales

Actrița britanică Prunella Scales, cunoscută din serialul...

Citeste mai mult»
Katy Perry și Justin Trudeau

E oficial. Katy Perry şi Justin Trudeau şi-au făcut...

Citeste mai mult»
Björn Andrésen

Björn Andrésen, eternul Tadzio din „Moartea la Veneţia”...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney, eroul din saga "Ocean's", a reacţionat cu...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Kim Kardashian dezvăluie că a suferit un anevrism, pe...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney revine asupra trecutului său în cinema,...

Citeste mai mult»
gene

Transformarea care îți schimbă complet expresia feței în...

Citeste mai mult»
cornel

Cornel Păsat, adevărul despre împăcarea cu Bianca: „M-am...

Citeste mai mult»
brigitte

'Sunt bine', a dat asigurări Brigitte Bardot, după...

Citeste mai mult»
lizzo

Lizzo, dată în judecată pentru plagiat din cauza unui...

Citeste mai mult»
ceai

Ceaiuri care te ajută să slăbești: soluții naturale care...

Citeste mai mult»
doru

Doru Octavian Dumitru, la spital unde a fost supus unei...

Citeste mai mult»
labubu

Bărbat reținut pentru furtul a zeci de păpuși Labubu în...

Citeste mai mult»
tiktok

Un tribunal din Nigeria i-a condamnat pe doi utilizatori...

Citeste mai mult»
Delia,

Delia, reacție fermă pentru fanii care o abordează în...

Citeste mai mult»
Dana Rogoz

Dana Rogoz, cascadorie spectaculoasă la mare înălțime:...

Citeste mai mult»
 Brigitte Bardot

Actrița franceză Brigitte Bardot se recuperează acasă...

Citeste mai mult»
Vitamina D in timpul sarcinii

Vitamina populară care se ia începând cu luna octombrie...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a donat 100.000 de dolari unei fetiţe de 2...

Citeste mai mult»
theo

Theo Rose, dezamăgită de cine se aștepta mai puțin: „Sunt...

Citeste mai mult»
Ace Frehley

Chitaristul Ace Frehley, membru fondator al trupei KISS,...

Citeste mai mult»
Brigitte Bardot

Brigitte Bardot este internată în spitalul din Toulon de...

Citeste mai mult»
Oana Roman

Oana Roman, despre viața amoroasă după despărțirea de...

Citeste mai mult»
Bruce Springsteen

Bruce Springsteen, apariție surpriză pe covorul roșu la...

Citeste mai mult»
diane

Familia lui Diane Keaton spune că actrița a murit din...

Citeste mai mult»
ugg

Stil și confort în sezonul rece - ce încălțăminte să...

Citeste mai mult»
marg

Margaret Thatcher ar fi avut două relații extraconjugale,...

Citeste mai mult»
 James Cameron

Regizorul James Cameron ar intenționa să realizeze un...

Citeste mai mult»
pacino

Al Pacino şi Robert De Niro s-au reunit pentru prima lor...

Citeste mai mult»
irina

Fiica lui Irinel Columbeanu a dezvăluit boala de care...

Citeste mai mult»

Zen-guru la birou

De în Cariera 3 mar 2009
Am nevoie de o oaza personala de liniste in mijlocul mailurilor si a task-urilor care nu inceteaza sa vina, a telefoanelor care iti intrerup de multe ori si mersul la...tigara, sa spunem. In mijlocul agitatiei pe care munca celor mai multi dintre noi o presupune, armonia este lucrul care ne poate face orele petrecute la birou mai usoare, ne poate mari energia si pofta de munca si ne poate prelungi viata.
Cu toate ca mi-ar placea cateodata o slujba in care evenimentele neasteptate sa nu existe si lucrurile sa se desfasoare conform planului, sunt nevoita sa imi descopar, in fiecare zi, veleitati cameleonice pentru a putea face fata fiecarei schimbari.

Cred ca ai observat si tu cat de mult te irita sau, mai rau, iti scad productivitatea lucrurile marunte care ne intrerup sau care ne scot din ritmul obisnuit. Aerul conditionat care ne irita, lumina artificiala puternica care ne inroseste ochii, calculatorul si orele lungi petrecute in fata monitorului…toate aceste si multe altele isi pun amprenta asupra noastra si amprenta asupra stilului nostru de a lucra.

Imi dau seama ca exista multe birouri in care se lucreaza in schimburi sau in care angajatii nu au un loc permanent al lor, asa ca in acele cazuri nu iti poti transforma mediul inconjurator intr-unul care sa te faca sa te simti bine. In acele cazuri trebuie sa iti asumi faptul ca schimbarile vor fi foarte putine, dar eficiente.

Pentru a-ti putea face biroul sau spatiul de lucru un loc care sa inspire armonie, sa inspire la creativitate si la munca cu cat mai putin stres, ai putea urma aceste principii:

- Incepe cu hartiile! In primul si in primul rand, aduna toate dosarele si toate hartiile de pe biroul tau si pune-le deoparte, fara a le sorta. Pentru a le depozita mai bine, poti folosi o cutie de carton. Acum urmeaza cea mai plictisitoare activitate: ia fiecare foaie, uita-te pe ea, uita-te la numeroasele adnotari pe care ti le-ai facut (eu am prostul obicei de a scrie numere importante de telefon pe orice foaie sau revista, daca sunt grabita) si pastreaza ce ti se pare important. Ai putea imparti foile sau documentele in patru categorii, in functie de dosarul in care le asezi sau de importanta lor: De aruncat, De pastrat/arhivat, De facut si Urmeaza. Astfel, iti vei putea organiza nu numai biroul, ci si munca viitoarelor saptamani.

- Arunca tot! Arunca hartiile pe care le-ai pus in maldarul "De aruncat" si incepe sa iti faci ordine pe birou. Arunca bombonelele de ciocolata (daca nu vrei sa faci risipa, pentru ca e criza, iti poti ingadui cinci minute de pauza timp in care sa imparti bomboanele cu colegii!), sticla de apa plata care zace acolo de cateva zile, cartile de vizita si post-it-urile care ti-au impanzit documentele si monitorul. Sorteaza-le inainte de a le arunca, dar arunca-le pe cele care nu iti mai folosesc!

- Totul in sertar! Pune-ti toate agrafele de birou (sa fim sinceri, de cate ori le-ai folosit in ultima luna?), capsatoarele, creioanele si agendele in sertarele biroului. Pastreaza doar pixurile care mai au pasta si pe acelea pune-le in suportul lor.
- Cutia To-do! Pune-ti toate documentele la care lucrezi intr-o singura cutie. In felul acesta, nu vei mai avea niciodata hartii imprastiate pe birou.

- Simplifica-ti viata! Acum urmeaza organizarea calculatorului. Sterge sau transfera intr-un folder special creat toate documentele sau aplicatiile de pa desktop care nu iti mai folosesc. In felul acesta vei ramane doar cu shortcut-urile programelor pe care le folosesti frecvent si nu iti vei mai obosi ochii, cautand un anumit document sau poza. Invata sa iti pui toate lucrurile personale (link-uri, poze, melodii, documente) intr-un folder special, de care sa nu te "lovesti" toata ziua. Foloseste o imagine relaxanta (senina, spun specialistii) ca background-ul monitorului tau si deschide numai documentul la care lucrezi.

- Mail in doze mici! Pentru a putea munci cu spor si cu o atitudine Zen, este recomandat sa iti inchizi mailul si comunicarea prin Yahoo Messenger si sa te limitezi la a-ti verifica mailul o data sau de doua ori pe zi. Eu recunosc ca acest ultim punct, care ar presupune sa nu imi verific mailul (pe cel de serviciu, desigur) nu l-as putea indeplini niciodata, mai ales ca mi-ar ingreuna munca neputinta de a-l utiliza.

- Renunta la tot ce ti se pare inutil: la poze vechi, la mici obiecte decorative. Intreba-te daca iti sunt necesare cu adevarat si alege care dintre ele iti imprima o atmosfera linistita. Si mai simplu, incearca sa te detasezi si sa iti privesti biroul asa cum ar face-o un necunoscut si alege cu ochii lui!

Poti aduce armonia la birou si intretinand relatii cat mai colegiale cu cei cu care lucrezi. Oamenii din jurul nostru au o mare influenta asupra starii noastre de spirit, asa ca nu uita ca poti avea un birou randuit, dar te poti simti neconfortabil daca in aer "pluteste" un aer de cearta sau de neintelegeri.

Un birou cu cat mai putine surse de stres inseamna armonie. Cat de Zen este biroul tau?
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
01 noi