Jeff Bezos și Lauren

Nunta lui Jeff Bezos în Veneţia declanşează proteste:...

Citeste mai mult»
Arnold Schwarzenegger și Carrie-Anne Moss

Arnold Schwarzenegger și Carrie-Anne Moss au ''exersat...

Citeste mai mult»
Ed Sheeran

Curtea Supremă respinge reluarea procesului privind...

Citeste mai mult»
Loredana Groza

Loredana Groza a cântat alături de mama ei la petrecerea...

Citeste mai mult»
Aya Nakamura

Cântăreața Aya Nakamura are o statuie din ceară la muzeul...

Citeste mai mult»
Tora Vasilescu

Ce consumă Tora Vasilescu pentru a se menține în formă la...

Citeste mai mult»
 Katy Perry și Orlando Bloom

Relația dintre Katy Perry și Orlando Bloom ar fi ajuns la...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein a fost găsit vinovat de agresiune...

Citeste mai mult»
Gabriela Cristea

Gabriela Cristea, probleme în vacanța petrecută în...

Citeste mai mult»
amalia

Prințesa Amalia a Țărilor de Jos a suferit o fractură de...

Citeste mai mult»
justin baldoni si blake lively

Un judecător a respins procesul de 400 de milioane de...

Citeste mai mult»
rochii

Rochii de vară extrasezon – cum să le porți în zilele mai...

Citeste mai mult»
frum

Self-care feminin în era digitală: Cum evoluează...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Obiecte de vestimentație care i-au aparținut prințesei...

Citeste mai mult»
Malia

Malia, fiica lui Michelle şi Barack Obama, renunţă la...

Citeste mai mult»
sejur

Antalya sau Bodrum? Ce destinație ți se potrivește mai bine?

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise a fost inclus în Cartea Recordurilor Guinness

Citeste mai mult»
jane

Prima geantă Hermès concepută în 1984 pentru Jane Birkin...

Citeste mai mult»
David Beckham

David Beckham va primi titlul de cavaler din partea...

Citeste mai mult»
Cătălin Crișan

Cătălin Crișan, acuzat că și-a agresat fizic partenera, a...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry a analizat posibilitatea de a-și schimba...

Citeste mai mult»
Rod Stewart

Cântărețul Rod Stewart a anulat două concerte în Las...

Citeste mai mult»
Michael J. Fox

Michael J. Fox lansează un apel pentru găsirea unei...

Citeste mai mult»
Morten Harket

Morten Harket, solistul trupei a-ha, suferă de Parkinson

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle sărbătoreşte ziua de naştere a fiicei sale...

Citeste mai mult»
crbl

De ce își vede rar CRBL fiica: „E complicată toată treaba...

Citeste mai mult»
Nicoleta Luciu

Nicoleta Luciu a slăbit 7 kilograme în trei săptămâni:...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Procesul Kardashian: Sentințele 'bunicilor bandiți' au...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift a recâştigat controlul asupra muzicii sale,...

Citeste mai mult»
Opal Suchata Chuangsri

Opal Suchata Chuangsri din Thailanda este Miss World...

Citeste mai mult»
buchet

Buchete de 101 trandafiri pentru aniversări speciale

Citeste mai mult»
dlllf

Când să te oprești: Semnale că este timpul să iei o pauză...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a pledat nevinovat la acuzațiile de viol și...

Citeste mai mult»
Mako a Japoniei

Fosta prințesă Mako a Japoniei a născut primul său copil

Citeste mai mult»
vancea

Cum se menține în formă Roxana Vancea. Fosta asistentă TV...

Citeste mai mult»
Angelina Jolie si Brad Pitt

Brad Pitt, prima reacție după încheierea divorțului de...

Citeste mai mult»
Maria

Maria Grazia Chiuri a demisionat din funcția de director...

Citeste mai mult»
maicu

O sesiune de beatboxing a unor călugăriţe braziliene la o...

Citeste mai mult»
cuplu

Mituri despre dragoste care pot distruge o căsnicie

Citeste mai mult»
cancer

Medicii au descoperit o posibilă cauză a creșterii...

Citeste mai mult»

Zen-guru la birou

De în Cariera 3 mar 2009
Am nevoie de o oaza personala de liniste in mijlocul mailurilor si a task-urilor care nu inceteaza sa vina, a telefoanelor care iti intrerup de multe ori si mersul la...tigara, sa spunem. In mijlocul agitatiei pe care munca celor mai multi dintre noi o presupune, armonia este lucrul care ne poate face orele petrecute la birou mai usoare, ne poate mari energia si pofta de munca si ne poate prelungi viata.
Cu toate ca mi-ar placea cateodata o slujba in care evenimentele neasteptate sa nu existe si lucrurile sa se desfasoare conform planului, sunt nevoita sa imi descopar, in fiecare zi, veleitati cameleonice pentru a putea face fata fiecarei schimbari.

Cred ca ai observat si tu cat de mult te irita sau, mai rau, iti scad productivitatea lucrurile marunte care ne intrerup sau care ne scot din ritmul obisnuit. Aerul conditionat care ne irita, lumina artificiala puternica care ne inroseste ochii, calculatorul si orele lungi petrecute in fata monitorului…toate aceste si multe altele isi pun amprenta asupra noastra si amprenta asupra stilului nostru de a lucra.

Imi dau seama ca exista multe birouri in care se lucreaza in schimburi sau in care angajatii nu au un loc permanent al lor, asa ca in acele cazuri nu iti poti transforma mediul inconjurator intr-unul care sa te faca sa te simti bine. In acele cazuri trebuie sa iti asumi faptul ca schimbarile vor fi foarte putine, dar eficiente.

Pentru a-ti putea face biroul sau spatiul de lucru un loc care sa inspire armonie, sa inspire la creativitate si la munca cu cat mai putin stres, ai putea urma aceste principii:

- Incepe cu hartiile! In primul si in primul rand, aduna toate dosarele si toate hartiile de pe biroul tau si pune-le deoparte, fara a le sorta. Pentru a le depozita mai bine, poti folosi o cutie de carton. Acum urmeaza cea mai plictisitoare activitate: ia fiecare foaie, uita-te pe ea, uita-te la numeroasele adnotari pe care ti le-ai facut (eu am prostul obicei de a scrie numere importante de telefon pe orice foaie sau revista, daca sunt grabita) si pastreaza ce ti se pare important. Ai putea imparti foile sau documentele in patru categorii, in functie de dosarul in care le asezi sau de importanta lor: De aruncat, De pastrat/arhivat, De facut si Urmeaza. Astfel, iti vei putea organiza nu numai biroul, ci si munca viitoarelor saptamani.

- Arunca tot! Arunca hartiile pe care le-ai pus in maldarul "De aruncat" si incepe sa iti faci ordine pe birou. Arunca bombonelele de ciocolata (daca nu vrei sa faci risipa, pentru ca e criza, iti poti ingadui cinci minute de pauza timp in care sa imparti bomboanele cu colegii!), sticla de apa plata care zace acolo de cateva zile, cartile de vizita si post-it-urile care ti-au impanzit documentele si monitorul. Sorteaza-le inainte de a le arunca, dar arunca-le pe cele care nu iti mai folosesc!

- Totul in sertar! Pune-ti toate agrafele de birou (sa fim sinceri, de cate ori le-ai folosit in ultima luna?), capsatoarele, creioanele si agendele in sertarele biroului. Pastreaza doar pixurile care mai au pasta si pe acelea pune-le in suportul lor.
- Cutia To-do! Pune-ti toate documentele la care lucrezi intr-o singura cutie. In felul acesta, nu vei mai avea niciodata hartii imprastiate pe birou.

- Simplifica-ti viata! Acum urmeaza organizarea calculatorului. Sterge sau transfera intr-un folder special creat toate documentele sau aplicatiile de pa desktop care nu iti mai folosesc. In felul acesta vei ramane doar cu shortcut-urile programelor pe care le folosesti frecvent si nu iti vei mai obosi ochii, cautand un anumit document sau poza. Invata sa iti pui toate lucrurile personale (link-uri, poze, melodii, documente) intr-un folder special, de care sa nu te "lovesti" toata ziua. Foloseste o imagine relaxanta (senina, spun specialistii) ca background-ul monitorului tau si deschide numai documentul la care lucrezi.

- Mail in doze mici! Pentru a putea munci cu spor si cu o atitudine Zen, este recomandat sa iti inchizi mailul si comunicarea prin Yahoo Messenger si sa te limitezi la a-ti verifica mailul o data sau de doua ori pe zi. Eu recunosc ca acest ultim punct, care ar presupune sa nu imi verific mailul (pe cel de serviciu, desigur) nu l-as putea indeplini niciodata, mai ales ca mi-ar ingreuna munca neputinta de a-l utiliza.

- Renunta la tot ce ti se pare inutil: la poze vechi, la mici obiecte decorative. Intreba-te daca iti sunt necesare cu adevarat si alege care dintre ele iti imprima o atmosfera linistita. Si mai simplu, incearca sa te detasezi si sa iti privesti biroul asa cum ar face-o un necunoscut si alege cu ochii lui!

Poti aduce armonia la birou si intretinand relatii cat mai colegiale cu cei cu care lucrezi. Oamenii din jurul nostru au o mare influenta asupra starii noastre de spirit, asa ca nu uita ca poti avea un birou randuit, dar te poti simti neconfortabil daca in aer "pluteste" un aer de cearta sau de neintelegeri.

Un birou cu cat mai putine surse de stres inseamna armonie. Cat de Zen este biroul tau?
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
17 iun