sport

Câte ore pe zi ar trebui să stai în picioare, să faci...

Citeste mai mult»
Paul Auster

Romancierul american Paul Auster, autorul ''Trilogiei New...

Citeste mai mult»
yumi

Japoneza Yumi Katsura, o renumită creatoare de rochii de...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu a fost eliberat după opt ore de...

Citeste mai mult»
Raluca Turcan

Raluca Turcan, despre cineaşti la gala Premiilor Gopo:...

Citeste mai mult»
Salma Hayek

Salma Hayek s-a alăturat Madonnei pe scena din Mexic,...

Citeste mai mult»
shakira

Blackstone oferă aproape 1,6 miliarde de dolari pentru...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gérard Depardieu a fost reţinut de poliţie pentru...

Citeste mai mult»
Eminem

Eminem anunţă noul album "The Death of Slim Shady (Coup...

Citeste mai mult»
Pierce Brosnan

Pierce Brosnan revine în rolul de spion, într-un film...

Citeste mai mult»
Malala Yousafzai

Malala, criticată pentru un musical produs împreună cu...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Curtea de Apel din New York a anulat condamnarea pentru...

Citeste mai mult»
Laurent Cantet

Regizorul Laurent Cantet, premiat cu Palme d'Or pentru...

Citeste mai mult»
smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»

Femeia 3.0

De în intrebari 14 ian 2011

A fost odata o poveste. A inceput cu mii de ani in urma. Iar eu m-am intrebat mereu, ce a fost la inceput? Matriarhat sau patriarhat? Da, o sa o iau de la Adam si Eva. Tinand cont ca Eva l-a convins pe Adam sa manance marul sugubat, as spune ca a fost matriarhat. Daca ne luam dupa Darwin, ar fi fost patriahat si barbatii erau cei care alergau dupa vanat in timp ce femeile stateau frumusel in grotele lor gatind tocanite pentru puii lor si dand mancare la dinozauri.


Nu stiu care cum, dar sigur a fost in viata asta humanoida si o perioada lunga de timp de matriarhat. Apoi li s-a nazarit barbatilor, strigand cu vocile lor puternice si aruncandu-si sulitele in aer, ca ei ar fi cei care trebuie sa conduca lumea. Si au condus-o. Pana la un moment in care s-a dezmeticit femeia ca vrea drept la vot. Atunci si-au semnat bietii ba’eti  condamnarea la reintoarcerea matriarhatului.


Da, suntem mai alene asa noi, ne miscam destul de incet, ne organizam in vreo 100-200 de ani, poate totusi un pic mai putin, dar vad pe zi ce trece ca barbatii devin tot mai sensibili, iar femeile tot mai pragmatice.


Femeia evolueaza. Barbatii, nu stiu, nu ma bag, e treaba lor. Sunt femeie si femeia ma intereseaza. Evolueaza. Se adapteaza, se up-gradeaza. Ne castigam tot mai mult independenta, stabilitatea financiara, dreptul de a lua decizii, dreptul de a ne implica politic, dreptul de a apara si a fi aparate.
Si romantismul? Unde e romantismul? Ma sperie tot mai mult cand vad ca oricat ne-am da noi femei, nu prea mai exista romantism. Hai recunoaste ca te amuzi cand il vezi pe el cat este de ridicol stand intr-un genunchi, cu lacrimi in ochi, oferindu-ti un buchet de flori.

Uf, iar imi vine sa ma iau de pitzi. Doar ele ce mai apreciaza romantismul la nenorocitul care i-a luat inel de aur fara diamante. Doar ele lacrimeaza cand vad cheile de la masina mare si alba. Ei, da, stiu, dar nu imi sari in cap. Toate suntem romantice, asta recunoastem in fata tuturor, dar in mintea noastra? Ne intereseaza un barbat in masura in care el ne ofera stabilitate. De orice tip ar fi stabilitatea aia. Oare asta nu inseamna ca suntem pragmatice?

Per total am evoluat, dar eu as renunta la dreptul la vot numai sa vad iar lacrimi de iubire si crampeie de fericire.  Sa pot sa ma impresionez atunci cand primesc un sms in care sa vad verde pe negru scris: “mi-e dor de-o dragoste curata/n-am mai iubit demult si mi-este sete/ sa sorb dulceata soaptelor discrete”. Ca doar nu am fi putut si noi sa il iubim pe Grigore Bajenaru, al de a scos chestia asta lacrimogena si impresionabila, nuuu, noi il iubim pe Minulescu “Opreste-ma/Nu ma lasa/Sa te sarut/Caci gura mea/ Saruta fara “va urma” .

O zi de retrait,
Laura

Tag-uri: , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 12

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

SmileBam (11.08.2011, 17:11)
Sigur ca ne intereseaza ce credeti.Intotdeauna,si la barbatisi la femei,v'a exista intrebarea:iubire sau stima sociala(bani in lumea de azi)?Femeile sunt mai practice,noi mai sensibili...hmm,eu stiu?Eu cred ca suntem cu totii mai practici(adica fraieri) si,invatati prost de o societate bolnava,cautam mai intai sa ne realizam financiar si apoi sa gasim pe cnv,tot realizat financiar desigur.Sunt un tip chiar puternic din punct de vedere mental si cu greu voi fi la picoarele cuiva,indiferent de cauza.Dar nici nu trebuie sa se ajunga acolo.Daca ne-am deschide toti un pic mai mult si am vedea ca multi bani chiar nu inseamna fericirea,daca am trece cu vederea lucrurile negative din viata si am incerca sa ne axam pe cele pozitive,am avea mult de castigat.Eu asa sunt.Dar voi priviti cum priviti acum viata si ve'ti vedea cauza.Degradarea si asa pronuntata a rasei umane.
P.S.Am ajuns sclavii propriei noastre creatii:banul.As rade daca nu ar fi pur si simplu dramatic.Tchuss.
Răspunde-i
Cosmina (11.07.2011, 00:57)
Mi-a placut foarte mult articolul, dar atunci cand am citit comentariile lasate m-am amuzt putin. In primul rand vad ca oamenii nu inceteaza sa comenteze un subiect fara sa a sti prea multe despre el. Bianca este unl dintre ei. In primul rand nu a suferit nici o femeie pentru a avea noi acest "privilegiu de a vota". Ne-au dat dreptul la vot si ne-au oferit locuri de munca numai si numai pentru castigul tarii. La un momentdat cei care conduceau tara s-au gandit ca le-ar prinde bine si impozitul luat de la femei. Nu se asteptau ca femeile sa progreseze asa repede, dar am devenit femei emancipate si deja nu mai suportam sa ne spuna altii cand avem dreptul sa vorbim, si daca il avem... Cam asta a fost, restul e istorie... :)
Răspunde-i
lavinia (09.04.2011, 19:57)
Super articolul
Răspunde-i
Laura Pascu (19.01.2011, 07:29)
@ Adi ... deci tu esti baiat... ha. ne pare tare bine ca tragi cu ochiul pe siteul femeilor. e de bine ca vrei sa stim ce gandim, insa.. tocmai asta spuneam in articol ca nu mai credem in feti frumosi, dar am vrea sa credem.. ca barbatii sunt pe zi ce trece tot mai sensibili, iar femeile mai pragmatice.
@nadia... 3.0 este o versiune a femeii moderne, nu are legatura cu varsta. e femeia... actualizata. :) si multumim si noi ca ne citesti si ca ne comentezi :)
Răspunde-i
adi dea (18.01.2011, 22:11)
salutari tuturor!
am citit in comentariile dvs ca inca mai credeti in feti frumosi! in povesti! din copilarie suntem programati sa analizam, sa vedem lumea dupa anumite criterii si limite: bine-rau, frumos urat, femeie - barbat. cat timp avem criterii de separatie de orice gen care duc la confruntari si distrugeri atat interioare cat si exterioare de ce sa ne miram ca traim un razboi continuu atat interior cat si exterior?
daca mental nu ne respectam pe noi insine fara a ne mai pasa de parerea semenilor, semenii nostri ne vor vedea, simti, auzi nesiguranta interioara care se rasfrange asupra echilibrului aparent exterior si ne vor vedea cu ,,ochii" cu care ne vedem pe noi insine(insene).
sunt convins ca veti intelege ceea ce am scris mai sus!
astept comentariile dvs la acest comentariu!
multumesc si o seara linistita in continuare va doresc!
Răspunde-i
nadia oita (18.01.2011, 18:16)
Titlul..sa insemne o anumita varsta.. peste 30, cand cu siguranta nu mai avem timp sa credem in romantism, cand oarecum suntem mai practice, dar cand totusi avem momentele noastre cand tanjim dupa acei fiori traiti in special in adolescenta..? Nu mai credem in romantism dar vrem sa credem cu siguranta!..E vina noastra , e vina mediului in care traim, a educatiei..? Sunt de acord si cu cele scrise in articol dar si cu comentariile..Cred ca depinde totusi in mare masura de cat suntem sau nu de "comode", cat dorim sa ne implicam.. mai ales acum cand ne aflam intr-un superior nivel de "up-gradare"--Laura, e un articol cu o tema buna- nu cred sa existe o femeie +/- romantica care sa nu fi avut scurte!? momente de reflectare pe aceeasi tema..Bianca , ai dreptate, recunosc ca suntem doar cele care merita (corect .. de ce sa renunt eu?). Din pacate totusi noi suntem mai romantice decat ei.. tot ceea ce facem o facem motivat, cu inima.. ce e rau , e ca in cazul relatiilor esuate, noi ne creem motivatia de a ramane langa cel care nu se mai comporta ca fat- frumos... Lu, super te felicit! Un punct de vedere sanatos, si mie mi se pare super important sa fii multumita de persoana ta, de ceea ce ai, sa apreciezi persoana de langa tine!.. In concluzie mi-a facut placere si de ce nu si bine sa citesc articolul si punctele voastre de vedere.. Multumesc, multumesc!
Răspunde-i
lu (18.01.2011, 16:17)
Eu sunt de moda veche. Femeia la cratita, stilul asta. Sunt si moderna. Imi platesc consumatia, stilul asta. Ma induioseaza cel mai tare sa aud barbatul iubit spunandu-mi "a mea si numai a mea". Sa se dea peste cap sa ma subjuge cu iubirea lui atotstapanitoare. Le dau incolo de privilegii sociale, pentru ca dreptul la vot nu ne-a adus presedinti minunati pana acum. As dori sa precizez ca barbatul roman e diferit de barbatul ne-roman. Si ca pitzi reactioneaza si mai si la "cadouri" straine decat romanesti. Ase intelege prin "cadouri" stiti voi ce. Adam si Eva e subiectul meu preferat. multumeesc!
Răspunde-i
Bianca (18.01.2011, 12:39)
@Laura: Imi pare foarte rau ca m-am luat de tine dpdv personal. Nu aveam dreptul si sper ca nu te-am suparat prea tare. Trebuia sa comentez numai articolul, despre care nu mi-am schimbat parerea. CE-i drept cand am citit povestea cu votul, mi-a iesit fum pe nari, mai ales stiind cate femei au suferit pentru a putea avea noi privilegiul acesta. Eu, nu as spune asta nici in gluma, nici exprimandu-mi cine stie ce dorinta arzatoare, dar asa sunt eu. Ai dreptate, nu inteleg despre ce romantism se vorbeste in articol. Stiu ca sunt unii oameni, care doresc sa se simta in lumea lui Ch Bronte cand se gandesc la relatii. Am avut multe prietene care au suferit pt ca traiau cu mintea in , si nici mie nu mi-era usor vazand persoane dragi suferind pentru lucruri pe care eu le consider usor de abordat. Iti dau dreptate, nu inteleg articolul, nu imi atinge nici o coarda sensibila. Imi pare rau ca am fost rautacioasa si ca m-am aprins asa de tare.
Răspunde-i
Maria Cosovanu (18.01.2011, 09:52)
Eu una cred ca Laura are dreptate.De cele mai multe ori am stat si i-am ascultat pe barbati atunci cand aveau cv de spus si i-am analizat din punct de vedere psihologic.Poate par ei mai si tari la inceput dar asta vor ei sa credem.Asta acunde de fapt adevarata lor fire pe care o arata doar atunci cand simt ca pot face asta.Sunt aproape asemeni unor copii care incerca sa-si impresioneze mamele.Deci nu trebuie sa ramanem indiferente la nici la cel mai mic gest al barbatilor asta ii va rani si se vor indeparta treptat de noi.Pentru ca in natura sa existe un anumit echilibru barbatii si femeiile trebuie sa ramana pe picior de egalitate,sa se completeze unul pe celalalt si sa traiasca fiecare secunda romantica impreuna.Felicitari Laura ai atins o coarda sensibila si ma bucur ca ai facut-o.
Răspunde-i
Laura Pascu (17.01.2011, 14:22)
@ Bianca.. imi pare tare rau pentru tine ca nu ai putut sa intelegi mesajul pe care am vrut sa il transmit. Nu as renunta la dreptul la vot pentru nimic in lume, era vorba de exact opusul a tot ceea ce ai spus tu acolo. Era romantism... dar pentru asta trebuie sa intelegi ce este romantismul, iar femeia 3.0 chiar nu are putea de a-l intelege. Iar oamenii romantici sunt normali, in vremea in care normalitatea este o specie pe cale de disparitie. Multumesc pentru comentariu si te rog mult sa incerci sa intelegi dincolo de cuvinte.
Răspunde-i
Bianca (17.01.2011, 14:10)
Ma enerveaza articolul. Titlul e cam stupid, dar tinand cont ca autoarea nu prea intelege ce inseamna versionarea o sa trec peste. Cred ca inainte sa scrie articolul, trebuia sa citeasca/inteleaga un studiu de antropologie. Dar sa zicem ca trecem si peste asta.
Din punctul meu de vedere, fraza asta e stupida: .Si cam tot ce urmeaza dupa. Si ce e inainte.
CE te astepti de fapt? Sa te simti speciala ca te vrea un idiot? Sa simti ca tremura pielea pe tine cand vezi ca visele tale de< ileana consanzeana si printul> se naruie? Sau vrei o relatie sanatoasa, de iubire, de respect etc. in care sa poti progresa si sa nu te tina in loc domnul de langa tine?
Mii de femei au luptat si lupta pentru independenta emotionala si financiara(desi teoretic pt ca suntem toti oameni ar trebui sa avem asta neconditionat) si tu vrei sa renunti la dreptul de vot pt ..(mi-e si rusine sa mai scriu). No, eu zic sa renunti la el. Si sa intrii dupa intr-un calvar emotional in care esti controlata din toate punctele de vedere( fara drepturi , devii un nimic) . Si apoi sunt curioasa cat o sa iti mai doresti din acel romantism si cat o sa te mai impresionezi la sms-uri de la lu la la lu lei.
Azi ,din pacate, exista inca femei care sunt batute, nerespectate, amagite, care nu au drept de vot (real, nu ca mandra care a scris articolul , si nu stie sa si-l aprecieze) si a caror suferinta este inimagianbila(cel putin pentru mine). Femeile acelea trag cu dintii pentru drepturile lor. Si noi, privilegiatele secolului (ca niciodata de-a lungul isotoriei nu a avut femeia atata putere), dorim romantism si validare de la vre-un idiot care oricum ne va parasi, pentru ca at cand exista labilitate emotioanala la unii din parteneri (in cazul asta femeia e labila , ca nu stie sa se autoeduce si sa aiba grija de ea) relatia se destrama cu siguranta.
Crezi ca nu exista iubiri adevarate? Ba da, exista . Si cu siguranta in relatia aia nici unul din parteneri nu si-ar dori sa renunte la el insusi, si nici la sinele celuilalt. Adica, la repectul reciproc.
Acum,ca sa termin o data cu asta, am un sfat din toate inima pt tine(autoarea):
Răspunde-i
Lucia (14.01.2011, 19:48)
Nu renunt la vot pt crampeiul de iubire desi tanjesc dupa... Nu sint adepta iubirii din interes, asa ca ma incapatinez sa sper. Poate cindva, dupa ce vom lesi (daca vom mai iesi?) din tranzitia asta interminabila, vor incepe dumnealor sa-si revizuiasca sentimentele, atitudinea si comportamentul fafa de dragele lor.
Răspunde-i
Spune-ţi părerea
Alte articole din intrebari

Cu rezervare sau nu?

18 iul 2012 3

E inca primavara

7 mai 2012 4

Definitie Femeie/ Barbat

29 feb 2012 10

Ce mancam azi

3 feb 2012 13

In carute colorate

23 noi 2011 5

Sex, horoscop, diete

19 noi 2011 6
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
02 mai