chirila

Motivele pentru care artistul Tudor Chirilă nu vrea să...

Citeste mai mult»
Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo a ajuns la un miliard de abonaţi pe...

Citeste mai mult»
Francis Ford Coppola

Francis Ford Coppola dă în judecată Variety pentru un...

Citeste mai mult»
Noel Gallagher

O chitară a lui Noel Gallagher (Oasis), vândută la...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift câştigă 7 trofee la gala MTV VMA 2024

Citeste mai mult»
brigitte

Brigitte Macron va apărea în sezonul 4 al serialului...

Citeste mai mult»
pod

Jon Bon Jovi a salvat o femeie care era pe punctul de a...

Citeste mai mult»
somn

Alimentele pline de melatonină pe care ar trebui să le...

Citeste mai mult»
Prince

Prince, acuzat de abuz fizic și emoțional de fostele...

Citeste mai mult»
Maia Morgenstern

Maia Morgenstern s-a filmat în timp ce face curățenie și...

Citeste mai mult»
simona

Simona Pătruleasa a plecat de la Kanal D. Care a fost...

Citeste mai mult»
Romina Gingașu

Romina Gingașu a cumpărat haina de vulpe argintie a...

Citeste mai mult»
Malala Yousafzai

Malala prezintă primul său documentar, despre o...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein, transportat de urgenţă la spital pentru...

Citeste mai mult»
patti

Patti Scialfa, soţia lui Bruce Springsteen, a dezvăluit...

Citeste mai mult»
Sarah Burton

Sarah Burton, cunoscută pentru designul rochiei de...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Procurorii britanici anunţă că au renunţat la acuzaţiile...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate a anunţat că a terminat tratamentul de...

Citeste mai mult»
Samuel Le Torrillec

Samuel Le Torrillec, cunoscut bucătar-șef francez, prins...

Citeste mai mult»
Rich Homie Quan

Rapperul american Rich Homie Quan a murit la 34 de ani

Citeste mai mult»
Linkin Park

Linkin Park îşi prezintă noua solistă şi anunţă un album...

Citeste mai mult»
 Elena Merișoreanu

Ce pensii au vedetele din România după recalculare. Suma...

Citeste mai mult»
vaccin

Un vaccin dezvoltat de Moderna a furnizat rezultate...

Citeste mai mult»
Elton John

Elton John a rămas cu ”vedere limitată” la un ochi în...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Testamentul actorului Alain Delon a fost trimis celor...

Citeste mai mult»
Brian May

Chitaristul Brian May anunţă că a suferit ''un accident...

Citeste mai mult»
Bora Djordjevic

Bora Djordjevic, o legendă a muzicii rock iugoslave, a...

Citeste mai mult»
barbat

Un bărbat din Virginia câştigă un milion de dolari la...

Citeste mai mult»
sofia

Prinţesa Sofia a Suediei este însărcinată pentru a patra...

Citeste mai mult»
Claude Lelouch

Pensionarea nu este o opţiune pentru Claude Lelouch, un...

Citeste mai mult»
Martha Louise s-a căsătorit

O prinţesă norvegiană şi un şaman american s-au căsătorit...

Citeste mai mult»
Chidimma Adetshina

Respinsă în ţara ei, o tânără din Africa de Sud a...

Citeste mai mult»
Nicole Kidman

Nicole Kidman s-a simţit expusă şi vulnerabilă după...

Citeste mai mult»
cave

Nick Cave lansează vineri un nou album de studio, "Wild God"

Citeste mai mult»
luciu

Nicoleta Luciu, apariție controversată în mediul online:...

Citeste mai mult»
vunk

Trupa Vunk și Lidia Buble au lansat piesa „Bumerang”, o...

Citeste mai mult»
sunatoare

Cât de periculoasă poate fi sunătoarea. Avertismentul...

Citeste mai mult»
abba

Grupul ABBA i-a cerut lui Donald Trump să nu îi mai...

Citeste mai mult»
daniel

Daniel Sancho Bronchalo, cunoscut chef şi fiu al unor...

Citeste mai mult»

Cei mai mari duşmani ai pielii noastre sunt zahărul şi...

Citeste mai mult»

Cum sa iti imbunatatesti relatiile la locul de munca in functie de ce tip de angajat esti

De în Cariera 17 sep 2014
Exista 9 categorii de angajati. In functie de caracteristicile fiecaruia, vezi unde te situezi si actioneaza.

1. Angajatul sfatuitor

Ganditorul practic reactioneaza in forma la problemele celor din jur si le rezolva. Incepe intotdeauna cu intrebarea " Ce e de facut?", desi nu vrea neaparat sa fie persoana care pune lucrurile in miscare. Este permanent in cautare de informatii, acorda atentie deosebita micilor detalii, pentru ca acestea il ajuta sa dea cele mai bune sfaturi. Uneori este exigent, tine la parerile sale si are standarde foarte inalte. Oamenii vin la el sa ii ceara sfaturi tocmai pentru ca este foarte increzator in intuitia sa. Este dependent de relatia interumana si ii place sa dea mereu sfaturi. Nu se lasa tulburat de situatiile dificile si intoarce provocarile primite pe toate partile. Obisnuieste sa puna foarte multe intrebari si este intrigat de problemele si vietile celor din jur. Analizeaza cu atentie lucrurile asemanatoare si alege de cele mai multe ori cea mai buna varianta. Se consulta cu alti experti si le respecta parerile. Nu il ingrijoreaza viitorul intrucat este intr-o continua cautare de solutii. Nu se simte niciodata incurcat, are intotdeauna idei si cauta solutii. Merge mereu la tinta si nu isi prezinta doar ideile ci le ofera celorlalti drept solutii. Exista situatii cand se neglijeaza in favoarea apropiatilor.

Sfatuitorul poate fi un manager de succes. Pentru a nu da gres, fiind considerat un expert, trebuie sa respecte cativa pasi. Trebuie sa ii determine pe ceilalti sa aiba incredere in recomandarile sale. Daca nu este incurajat trebuie sa se incurajeze singur. Trebuie sa fie ferm pentru a tine lucrurile in miscare, sa se asigure mereu ca merge in directia care trebuie si sa nu fie intotdeauna atent doar la progres. Pragmatismul si fermitatea fac lucrurile sa avanseze. Este important sa tina cont si de sansa celorlalti de a-si valorifica propria creativitate. O solutie buna este sa devina expert in produsele si serviciile concurentilor, sa isi ajute potentialii clienti si sa inteleaga diferentele esentiale dintre oferta lui si a celorlalti. Daca se pregateste mereu pentru confruntari si are cate o abordare pentru fiecare confruntare, poate reusi sa fie cel mai convingator. Limitarea optiunilor celor din jur ar putea fi un avantaj, iar cu cat sunt lucrurile mai simplificate, cu atat cei din jurul lui nu ii vor face reprosuri. 

2. Angajatul liant

Vede totul in jurul sau ca pe o retea de relatii si asociaza foarte des oamenii in cadrul retelei sale. Incepe intotdeauna cu intrbarea " Pe cine mai pot asocia?", iar la el niciodata unu plus unu nu face doi, ci mai mult. Este o persoana foarte curioasa, pune intotdeauna intrebari prin care incearca sa creeze retele unice si deosebite intre cei din jurul sau. Formeaza cat mai des grupuri si i se pare grozav sa poata asocia o persoana cu alta persoana. Construieste relatii si i se pare o provocare sa alature lucruri pentru a crea ceva maret. Cand incepe ceva sa scartaie, aduce oameni noi in echipa si ii ajuta sa evolueze. Examineaza oameni, fapte, tehnologii si produse iar apoi le combina intre ele. Cei din sfera lui sunt atrasi de el pentru ca vad un sprijin in el, un invingator, convingator.

Pentru a nu da gres, fiind fascinat de calitatile si punctele forte ale oamenilor, acesta trebuie sa faca tot posibilul sa nu strice relatiile sale cu cei din jur. Cu cat reuseste sa colectioneze informatii despre oamenii din jur, cu atat va fi mai pregatit in momentele dificile. O optiune ajutatoare este sa isi puna mereu la cale noi proiecte si planuri. Daca reuseste sa isi elibereze instinctele naturale, va reusi sa se indrepte spre noii colegi si sa se asocieze cu ei, sa isi elaboreze propriul raport preliminar despre noua sa reteta, sa gaseasca o oportunitate de a surprinde un coleg in legatura cu utilitatile retelei create de el, sa isi incordeze " muschii gandirii posibilitatilor" si sa orienteze ideile de tipul " ce ar fi daca" spre solutionarea problemelor existente. Nu in ultimul rand sa isi actualizeze intotdeauna platformele retelelor sale de socializare cu un continut proaspat si bogat.

3. Angajatul creator

Incepe intotdeauna prin a se intreba " Ce inteleg?". Este deschis la sentimentele si perspectivele altora, dar punctul sau de pornire este propria intelegere a lucrurilor. Este o persoana profunda, care are mereu nevoie de timp de gandire. Este o persoana creativa, care asteapta nerabdatoare sa aiba timp numai pentru sine. Fiind o persoana creativa, ii place sa scrie, sa picteze, sa cante si sa finalizeze proiecte sau sa faca prezentari. Cauta mereu un sens al vietii si croieste in jurul sau pentru succes.

Pentru a avea succes la locul de munca, trebuie sa invete sa aiba rabdare si sa se disciplineze pentru a descoperi noi modele. Pentru a fi cu adevarat invingator, trebuie sa isi foloseasca intelegerea modelelor pentru a le prezenta colegilor metode noi de munca. Ceea ce este important la intelegere este ca poate fi transferata de la o situatie la alta. Este responsabilitatea sa sa inteleaga care este materia prima, sa stie daca in conditiile "ceva"-ului ales de el, este un Creator iubitor de noutate sau unul iubitor de profunzime. Intotdeauna trebuie sa realizeze ceva si sa isi cunoasca publicul si echipa.

4. Angajatul compensator

Pleaca mereu de la a se intreba " Ce este de facut?" si este receptiv la modul cum lucrurile din lume sunt interdependente. Considera promisiunile pe care le face alora drept fire care il leaga si ii permite sa ia parte la succesul celorlalti. Este o persoana echilibrata, lumea sa este una morala, dar isi pierde echilibrul atunci cand oamenii nu spun adevarul. Este o persoana hotarata, previzibila si consecventa. Oamenii merg la el cand isi doresc claritate si opinii.

Pentru a avea succes la locul de munca trebuie sa isi finalizeze proiectele pentru ca e cea mai sigura cale de a le oferi celor din jur certitudine pentru ceea ce face. Trebuie sa isi afirme dragostea pentru ordine si disciplina, sa isi afirme de asemenea valorile si sa spuna clar atunci cand considera ca are de-a face cu un comportament inadecvat, ineficient sau chiar imoral. O alta metoda este sa isi ajute colegii sa gaseasca cea mai buna solutie pentru indeplinirea sarcinilor complexe. Nu in ultimul rand, acesta trebuie sa isi defineasca clar domeniul de responsabilitate.

5. Angajatul influentator

Porneste de la a se intreba " Cum te-as face sa reactionezi?" si priveste in toate situatiile rezultatele. Se axeaza pe actiune cam intoate situatiile. In general este nerabdator, in special cand stie ca trebuie sa ia o decizie. Interactioneaza direct cu persoanele care il simt convingator, este manat de sentimentul progresului si simte mereu oportunitatea. Asculta atent, dar cu motiv, intrucat pentru el ascultarea este un precursor al actiunii. Oamenii simt dorinta sa de a avansa si inteleg faptul ca are o agenda.

Pentru a avea succes la locul de munca trebuie neaparat sa invete sa isi ceara scuze, sa devina competent in limbajul de date, iar instinctul sau de convingere sa fie concentrat asupra decidentului. De asemenea, trebuie sa isi indrepte din nou atentia spre premiul mai mare al deciziei, actiunii, evolutiei si, in cele din urma, impactului. O alta varianta ar fi sa organizeze competitii interne amicale, dar semnificative pentru a-i determina pe ceilalti sa dea totul.

6. Angajatul pionier

" Ce noutati avem?", de la aceasta intrebare isi croieste drumul la munca. Este prin natura sa un explorator, entuziasmat de lucruri pe care nu le-a mai vazut, de oameni pe care nu i-a mai intalnit. Este o persoana ingenioasa si umple un gol prin apetitul sau pentru necunoscut. Vede lumea ca pe un loc prietenos in care se pot intampla lucruri bune. Este foarte inclinat spre actiune, nu neglijeaza necesitatea de a invata si ii plac inceputurile. Pentru el, noutatea inseamna distractie.

Pentru a avea succes la locul de munca trebuie sa fie atent la unele lucruri. Spre exemplu, trebuie sa participe la un program disciplinat de "curiozitate". Sa le acorde celorlalti timpul necesar pentru a analiza si a reflecta. Trebuie sa devina expert in a le zugravi oamenilor mai multe tablouri si sa recunoasca in mod explicit timpul si efortul necesare pentru a pune pe picioare ceea ce isi propune.

7. Angajatul furnizor

" Toata lumea este in regula?", este prima grija a furnizorului. Este mereu atent la starea emotionala a celorlalti, ii protejeaza cat poti de mult si se enerveaza daca vede pe cineva indiferent la sentimentele celorlalti. Castiga increderea altor oameni, devine un aparator pasionat al punctelor de vedere ale celorlalti. Are capacitate empatica, o memorie institutionala excelenta, este sensibil si poate deveni defensiv daca simte ca punctul sau de vedere nu este auzit.

Pentru a avea succes la locul de munca trebuie sa inceapa prin a lua temperatura echipei. Inainte de toate trebuie sa descopere scandalagiii si sa inceapa cu cei care au mai multa nevoie de ajutor. Ar trebui sa isi asume responsabilitatea pentru o sarcina sau un proiect concret, sa caute situatii care ii cer sa asculte cu atentie preocuparile si secretele altora. Bine ar fi sa isi construiasca o baza de sustinatori si sa le ceara oamenilor sai sa isi asume angajamentele specifice. Trebuie sa invete sa le transfere celorlalti din propriul sau simt de responsabilitate.

8. Angajatul animator

Pleaca de la intrebarea " Cum pot intensifica aceasta energie?" si este constient intotdeauna de energia din jurul sau, fie ea pozitiva sau negativa. Este o persoana plina de dinamism, provoaca oamenii sa isi elibereze propriile energii si devine nerabdator atunci cand o persoana refuza. Se concentreaza in mod special pe ce este bun la oameni, este o persoana sentimentala, isi trage forta din ceilalti oameni si isi face mereu simtita prezenta. Are o calitate magnetica, ii plac reuniunile, iar lumea este ca o scena pentru el.

Pentru a avea un impact imediat la locul de munca, trebuie sa invete sa conduca prin felul de a fi, sa incerce sa se puna in situatii in care primeste imediat reactii daca intr-adevar le-a oferit oamenilor ce isi doreau. Trebuie sa isi asume sarcina de a reactiona la ce fac noii sai colegi. La final trebuie sa stie sa se puna in situatii in care energia sa stimuleaza rezultate clare.

9. Angajatul profesor

Se intreaba din prima " Ce poate invata de aici?", iar interesul sau vizeaza in mod instinctiv cealalta persoana. Performanta oamenilor creste cand este el in preajma, nu renunta niciodata la oameni si le ofera celorlalti optiuni. Stie ca oamenii pot invata numai din punctul de pornire. Este intr-un continuu proces de invatare, iar oamenii se intorc la el ori de cate ori sunt in pana de idei sau de incredere de sine. Ii place sa asculte oamenii spunandu-i ce fac si cum fac. Nu abandoneaza niciodata pe nmeni si ii place foarte mult sa-si impartaseasca ideile sau tehnicile colegilor sai.

La locul de munca trebuie sa nu inceteze sa invete permanent, sa devina un campion declarat al altora. Trebuie sa se asigure ca explica in mod clar si detaliat de ce este persoana potrivita, momentul potrivit si responsabilitatea potrivita. Trebuie sa invete sa dezvolte teorii, , sa isi rafineze povestile si sa ramana intotdeauna in legatura cu cei pe care i-a ajutat sa creasca. Lectia de final este sa isi construiasca reteaua de alti "profesori".

Citeste si:

Cum te ajuta o alimentatie sanatoasa sa reusesti in cariera

Cum pacalesti timpul daca nu ai o bagheta magica: 4 lucruri care te ajuta sa-ti organizezi mai bine fiecare zi

6 citate de la Christian Bale: obsesii, cariera si bani

Tag-uri: , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
14 sep