cloud dancer

Culoarea anului 2026 este Cloud Dancer, „un alb vaporos,...

Citeste mai mult»
Margot Robbie

Margot Robbie apără distribuţia din „Wuthering Heights”,...

Citeste mai mult»
Michael Jackson

Jermaine Jackson a anunțat proiectul unui muzeu dedicat...

Citeste mai mult»
Matthew Perry

Moartea vedetei din 'Friends' Matthew Perry. Un medic,...

Citeste mai mult»
harry

Prințul Harry face glume referitoare la Trump într-un...

Citeste mai mult»
artan

Adrian Pleşca 'Artan' va fi înmormântat vineri în...

Citeste mai mult»
ou

Un bărbat a fost acuzat de furt după ce a înghiţit un ou...

Citeste mai mult»
medlife

Simptome vagi, dar periculoase: cum depistează MedLife...

Citeste mai mult»
Prințesa Kate

Mai multe vedete vor asista alături de familia regală...

Citeste mai mult»
Stella McCartney

Gigantul de modă H&M a anunțat o colaborare cu creatoarea...

Citeste mai mult»
Brigitte Bardot

Noi detalii despre starea de sănătate a lui Brigitte...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

O pensionară din Elveţia susţine că a fost jefuită de...

Citeste mai mult»
danny

Danny Seagren, primul interpret al personajului...

Citeste mai mult»
eva

Eva Green se alătură distribuţiei celui de-al treilea...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Viața cu Vanessa Paradis, a fost 'fericire pură', declară...

Citeste mai mult»
doru

Doru Octavian Dumitru se recuperează după cumpăna prin...

Citeste mai mult»
Scarlett Johansson

Scarlett Johansson va juca în viitorul film „Exorcistul”

Citeste mai mult»
creier

Creierul uman este 'preconfigurat' cu instrucțiuni pentru...

Citeste mai mult»
ddd

Soţia lui Sir Richard Branson, Joan, a murit. Magnatul...

Citeste mai mult»
Kevin Spacey

Kevin Spacey clarifică faptul că nu este fără adăpost şi...

Citeste mai mult»
Fara condimente!

Condimentul care ajută la combaterea obezității

Citeste mai mult»
ceas

Un ceas de aur care a aparținut unui cuplu de pe Titanic,...

Citeste mai mult»
Udo Kier,

Udo Kier, actorul german care a jucat în „My Own Private...

Citeste mai mult»
paste

În Parlamentul European, carbonara seamănă discordie

Citeste mai mult»
 Fatima Bosch

Miss Univers. Revanșă pentru candidata mexicană,...

Citeste mai mult»
miss

Miss Jamaica a căzut de pe scenă în timpul rundelor...

Citeste mai mult»
diana

Statuia de ceară a prințesei Diana purtând ''rochia...

Citeste mai mult»
eddie

Actorul Eddie Murphy spune că nu știe cum a ajuns să aibă...

Citeste mai mult»
catalin

Cătălin Crișan și Camelia s-au împăcat. Ce declarații a...

Citeste mai mult»
marin

Andreea Marin, apariție care i-a îngrijorat pe fani: „Ai...

Citeste mai mult»
Gemenele Kessler

Gemenele Kessler au murit la vârsta de 89 de ani prin...

Citeste mai mult»
Liev Schreiber

Actorul Liev Schreiber, internat de urgenţă la New York

Citeste mai mult»
inchisoare

Penitenciarele din Germania nu au obligația legală de a...

Citeste mai mult»
simon

Simon Leviev, cunoscut drept 'escrocul de pe Tinder', a...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Actorul Tom Cruise, recompensat cu un Oscar onorific

Citeste mai mult»
Paul McCartney

Paul McCartney lansează o melodie 'silențioasă' în semn...

Citeste mai mult»
creme

Avantajele cremelor de epilare față de alte metode de...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a lansat videoclipul oficial pentru 'Zoo',...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga a vorbit deschis despre problemele psihice...

Citeste mai mult»
Adele

Adele îşi face debutul în cinema, într-un film de Tom Ford

Citeste mai mult»

Cum să conduci o afacere de succes

De în Cariera 16 mai 2017

Într-o companie respectabilă, etica trebuie să ocupe un loc de cinste. Fair-play-ul și comportamentul adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase.

În lipsa unui set de valori bine stabilit, pe care toată lumea să îl respecte, companiile riscă scandaluri imense și procese care pot dura ani de zile, timp în care imaginea publică este știrbită și bugetul sărăcit. Lipsa eticii profesionale face ca viața angajaților să fie din ce în ce mai grea, într-o eră în care mașinăriile pun din ce în ce mai mult stăpânire pe fiecare domeniu.

Deci cum poate un om de afaceri să își conducă eficient și legal afacerea astfel încât să nu se trezească târât în scandaluri? Eforturile sunt mari și trebuie să fie susținute. În loc să se concentreze pe seturi de reguli, reglementări și proceduri legale, cei care conduc afaceri ar trebui să se gândească la valorile companiei, de ce au pus pe picioare acea afacere și să încerce să se autofinanțeze din activitățile pe care le fac, nu din împrumuturi. De asemenea, încrederea este una dintre valorile fundamentale care trebuie să fie prezente în  codul de conduită. Încredere în primul rând a angajaților că dacă au o problemă personală pot fi înțeleși de superiorii lor și încredere între colegi că vor fi ajutați ori de câte ori au nevoie și nu se va duce nimeni să îi raporteze dacă greșesc ceva. Acest lucru va crea o coeziune și o atmosferă de lucru mai plăcută pentru toată lumea.  

Un studiu din 2016, Ethics & Compliance Program Effectiveness Report, a scos în evidență câteva întrebări esențiale care țin de etica profesională.

1. Alegerile pe care le fac angajații sunt dictate de valorile companiei sau doar de așteptările șefilor?

2. Regulile de conduită morală se aplică atât directorilor cât și angajaților de rând?

3. Sunt angajații încurajați să își exprime opiniile și să contribuie la dezvoltarea firmei?

Studiul a scos în evidență că cele mai de succes companii sunt acelea care pun în prim plan un set de valori bine stabilit, de la care nu se abate nimeni. Valorile sunt astfel mai importante decât regulile. Altfel spus, este mai bine să ai moralitate decât să urmărești doar profitul. Pe lângă asta, este îngrijorător faptul că din ce în ce mai puține firme își asumă public responsabilitatea dacă vreunul dintre angajați face o greșeală notabilă. Asta pentru că nu se alocă bani pentru angajarea unei echipe de marketing și management care să știe cum se face față unei crize. Mai puțin de 47% încearcă să evalueze impactul asupra mediului și comunității și se concentrează numai pe evaluarea negativă a angajatului. În plus, peste 55% dintre companii consideră neetică o cerere de promovare, dacă aceasta nu a fost discutată în prealabil cu directorii.

Pe scurt, companiile care încurajează și recompensează deciziile luate, ținând cont de factori morali, legi și libertate de expresie sunt mai eficiente în domeniul lor decât cele care se ghidează doar după un set de reguli bazate pe eficiență. Asta înseamnă că leaderii trebuie să se orienteze după următorii pași:

1. Ce merge rău - este important să se ofere periodic un feedback angajaților și oricând aceștia îl solicită, tot așa cum este indicat ca orice problemă apărută să fie rezolvată la momentul respectiv, pentru ca manifestările oamenilor să nu scape de sub control.

2. Dacă un stil de conducere nu merge trebuie încercat un altul - împărtășirea valorilor conducerii este crucială daca cineva își dorește angajați pe măsură. Dacă angajații nu sunt pe aceeași lungime de undă cu supervisorul lor, atunci rezultatele nu vor fi cele așteptate sau angajații nu vor rezista prea mult la locul de muncă și orice nou angajat necesită timp prețios până învață toate procedeele. Șeful trebuie să aibă o conduită exemplară, iar dacă asta nu se întâmplă este bine ca el să fie schimbat, pentru a alterna stilul de conducere și a găsi acel om care cu adevărat poate fi un leader eficient.

3. Există un cod de conduită foarte clar - pentru ca toată lumea să fie mulțumită și să nu existe neînțelegeri este bine ca măcar într-un mod formal să existe un manual de bună conduită care să cuprindă codul vestimentar și verbal permis.  

4. Comunicarea trebuie să fie transparentă - o listă de bifat și politica companiei aifșată undeva nu sunt suficiente. Trebuie introduse foarte clar valorile atât în manualul de conduită cât și în ședințele săptămânale. Sunt lucruri aparent minore, care fără o reamintire constantă, dar nesâcâitoare,  este greu ca cineva să le respecte tot timpul. De exemplu, dacă o firmă are un anumit discurs cu care își abordează posibilii clienți acesta trebuie învățat încă de la angajare, pentru ca cineva să nu spună ceva nepotrivit la telefon sau într-o întâlnire cu un finanțator. Indicat ar fi să existe un grup de conversație sau măcar o adresă de e-mail profesională, pe care angajații să primească toate informațiile noi și orice decizie luată de executiv.

5. Formare continuă - niciodată nu este suficient doar un training anul pentru toată lumea. Trebuie să existe bucăți de cursuri de specializare pe care fiecare departament în parte să le poată lua. În plus, orice socializare în afara biroului este binevenită, asta întărește colectivul și oferă posibilități de remarcare și descoperire a altor talente.

Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 2

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
Spune-ţi părerea
Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
06 dec