tiktok

Un tribunal din Nigeria i-a condamnat pe doi utilizatori...

Citeste mai mult»
Delia,

Delia, reacție fermă pentru fanii care o abordează în...

Citeste mai mult»
Dana Rogoz

Dana Rogoz, cascadorie spectaculoasă la mare înălțime:...

Citeste mai mult»
 Brigitte Bardot

Actrița franceză Brigitte Bardot se recuperează acasă...

Citeste mai mult»
Vitamina D in timpul sarcinii

Vitamina populară care se ia începând cu luna octombrie...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a donat 100.000 de dolari unei fetiţe de 2...

Citeste mai mult»
theo

Theo Rose, dezamăgită de cine se aștepta mai puțin: „Sunt...

Citeste mai mult»
Ace Frehley

Chitaristul Ace Frehley, membru fondator al trupei KISS,...

Citeste mai mult»
Brigitte Bardot

Brigitte Bardot este internată în spitalul din Toulon de...

Citeste mai mult»
Oana Roman

Oana Roman, despre viața amoroasă după despărțirea de...

Citeste mai mult»
Bruce Springsteen

Bruce Springsteen, apariție surpriză pe covorul roșu la...

Citeste mai mult»
diane

Familia lui Diane Keaton spune că actrița a murit din...

Citeste mai mult»
ugg

Stil și confort în sezonul rece - ce încălțăminte să...

Citeste mai mult»
marg

Margaret Thatcher ar fi avut două relații extraconjugale,...

Citeste mai mult»
 James Cameron

Regizorul James Cameron ar intenționa să realizeze un...

Citeste mai mult»
pacino

Al Pacino şi Robert De Niro s-au reunit pentru prima lor...

Citeste mai mult»
irina

Fiica lui Irinel Columbeanu a dezvăluit boala de care...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Alec Baldwin şi fratele său Stephen, victime ale unui...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift anunță o serie documentară pentru ''a...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Cel mai recent album al lui Taylor Swift, pe primul loc...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Cântăreaţa Katy Perry şi fostul premier al Canadei Justin...

Citeste mai mult»
diane

Woody Allen îi aduce un omagiu lui Diane Keaton: „Faţa şi...

Citeste mai mult»
vic

Victoria Beckham a recunoscut că s-a confruntat cu...

Citeste mai mult»
kidman

Nicole Kidman s-a confesat despre despărţirea de Keith Urban

Citeste mai mult»
bbc radio

Procurorii britanici l-au pus sub acuzare pe un fost DJ...

Citeste mai mult»
Jennifer Aniston

Jennifer Aniston spune că reţelele de socializare „au...

Citeste mai mult»
dolly

Dolly Parton și-a liniștit fanii după ce sora sa le...

Citeste mai mult»
kate

Prințesa Kate a Marii Britanii avertizează că timpul...

Citeste mai mult»
Dana Rogoz

Dana Rogoz, mândră de cât de independent este fiul ei,...

Citeste mai mult»
Marius Keșeri

A murit Marius Keșeri. Toboșarul trupei Direcția 5 avea...

Citeste mai mult»
Dolly Parton

Sora lui Dolly Parton cere fanilor să se roage pentru...

Citeste mai mult»
Dorian Popa și soția lui

Dorian Popa s-a căsătorit în secret în Maldive. Primele...

Citeste mai mult»
George Clooney

Copiii lui George Clooney au o „viaţă mult mai bună”...

Citeste mai mult»
retele

Un grup de familii din Italia dă în judecată Facebook,...

Citeste mai mult»
irina

Ce dezvăluiri face Irina Columbeanu despre Mr. Pink: „E...

Citeste mai mult»
iaurt

Cercetătorii danezi au preparat iaurt cu ajutorul...

Citeste mai mult»
bad

Bad Bunny răspunde criticilor susținătorilor lui Donald...

Citeste mai mult»
william

Prințul William a vorbit despre temerile legate de...

Citeste mai mult»
depeche

Depeche Mode explorează tradiția mexicană într-un film cu...

Citeste mai mult»
Dave

Dave Chappelle critică America lui Trump în Arabia...

Citeste mai mult»

Cum să conduci o afacere de succes

De în Cariera 16 mai 2017

Într-o companie respectabilă, etica trebuie să ocupe un loc de cinste. Fair-play-ul și comportamentul adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase.

În lipsa unui set de valori bine stabilit, pe care toată lumea să îl respecte, companiile riscă scandaluri imense și procese care pot dura ani de zile, timp în care imaginea publică este știrbită și bugetul sărăcit. Lipsa eticii profesionale face ca viața angajaților să fie din ce în ce mai grea, într-o eră în care mașinăriile pun din ce în ce mai mult stăpânire pe fiecare domeniu.

Deci cum poate un om de afaceri să își conducă eficient și legal afacerea astfel încât să nu se trezească târât în scandaluri? Eforturile sunt mari și trebuie să fie susținute. În loc să se concentreze pe seturi de reguli, reglementări și proceduri legale, cei care conduc afaceri ar trebui să se gândească la valorile companiei, de ce au pus pe picioare acea afacere și să încerce să se autofinanțeze din activitățile pe care le fac, nu din împrumuturi. De asemenea, încrederea este una dintre valorile fundamentale care trebuie să fie prezente în  codul de conduită. Încredere în primul rând a angajaților că dacă au o problemă personală pot fi înțeleși de superiorii lor și încredere între colegi că vor fi ajutați ori de câte ori au nevoie și nu se va duce nimeni să îi raporteze dacă greșesc ceva. Acest lucru va crea o coeziune și o atmosferă de lucru mai plăcută pentru toată lumea.  

Un studiu din 2016, Ethics & Compliance Program Effectiveness Report, a scos în evidență câteva întrebări esențiale care țin de etica profesională.

1. Alegerile pe care le fac angajații sunt dictate de valorile companiei sau doar de așteptările șefilor?

2. Regulile de conduită morală se aplică atât directorilor cât și angajaților de rând?

3. Sunt angajații încurajați să își exprime opiniile și să contribuie la dezvoltarea firmei?

Studiul a scos în evidență că cele mai de succes companii sunt acelea care pun în prim plan un set de valori bine stabilit, de la care nu se abate nimeni. Valorile sunt astfel mai importante decât regulile. Altfel spus, este mai bine să ai moralitate decât să urmărești doar profitul. Pe lângă asta, este îngrijorător faptul că din ce în ce mai puține firme își asumă public responsabilitatea dacă vreunul dintre angajați face o greșeală notabilă. Asta pentru că nu se alocă bani pentru angajarea unei echipe de marketing și management care să știe cum se face față unei crize. Mai puțin de 47% încearcă să evalueze impactul asupra mediului și comunității și se concentrează numai pe evaluarea negativă a angajatului. În plus, peste 55% dintre companii consideră neetică o cerere de promovare, dacă aceasta nu a fost discutată în prealabil cu directorii.

Pe scurt, companiile care încurajează și recompensează deciziile luate, ținând cont de factori morali, legi și libertate de expresie sunt mai eficiente în domeniul lor decât cele care se ghidează doar după un set de reguli bazate pe eficiență. Asta înseamnă că leaderii trebuie să se orienteze după următorii pași:

1. Ce merge rău - este important să se ofere periodic un feedback angajaților și oricând aceștia îl solicită, tot așa cum este indicat ca orice problemă apărută să fie rezolvată la momentul respectiv, pentru ca manifestările oamenilor să nu scape de sub control.

2. Dacă un stil de conducere nu merge trebuie încercat un altul - împărtășirea valorilor conducerii este crucială daca cineva își dorește angajați pe măsură. Dacă angajații nu sunt pe aceeași lungime de undă cu supervisorul lor, atunci rezultatele nu vor fi cele așteptate sau angajații nu vor rezista prea mult la locul de muncă și orice nou angajat necesită timp prețios până învață toate procedeele. Șeful trebuie să aibă o conduită exemplară, iar dacă asta nu se întâmplă este bine ca el să fie schimbat, pentru a alterna stilul de conducere și a găsi acel om care cu adevărat poate fi un leader eficient.

3. Există un cod de conduită foarte clar - pentru ca toată lumea să fie mulțumită și să nu existe neînțelegeri este bine ca măcar într-un mod formal să existe un manual de bună conduită care să cuprindă codul vestimentar și verbal permis.  

4. Comunicarea trebuie să fie transparentă - o listă de bifat și politica companiei aifșată undeva nu sunt suficiente. Trebuie introduse foarte clar valorile atât în manualul de conduită cât și în ședințele săptămânale. Sunt lucruri aparent minore, care fără o reamintire constantă, dar nesâcâitoare,  este greu ca cineva să le respecte tot timpul. De exemplu, dacă o firmă are un anumit discurs cu care își abordează posibilii clienți acesta trebuie învățat încă de la angajare, pentru ca cineva să nu spună ceva nepotrivit la telefon sau într-o întâlnire cu un finanțator. Indicat ar fi să existe un grup de conversație sau măcar o adresă de e-mail profesională, pe care angajații să primească toate informațiile noi și orice decizie luată de executiv.

5. Formare continuă - niciodată nu este suficient doar un training anul pentru toată lumea. Trebuie să existe bucăți de cursuri de specializare pe care fiecare departament în parte să le poată lua. În plus, orice socializare în afara biroului este binevenită, asta întărește colectivul și oferă posibilități de remarcare și descoperire a altor talente.

Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 2

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
Spune-ţi părerea
Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
21 oct