arnold

Ce alimente a exclus Arnold Schwarzenegger din meniul...

Citeste mai mult»
justin

Justin Timberlake a anunțat că suferă de boala Lyme

Citeste mai mult»
Hulk Hogan

Hulk Hogan a murit din cauza unui „infarct miocardic...

Citeste mai mult»
suc

Cât de mult îi afectează pe copii timpul petrecut în fața...

Citeste mai mult»
Michael Jackson

O șosetă a cântărețului Michael Jackson, considerată...

Citeste mai mult»
Katy și Justin

Justin Trudeau şi Katy Perry au fost văzuţi luând masa...

Citeste mai mult»
Andi Moisescu

Andi Moisescu, declarații rare despre tatăl său care l-a...

Citeste mai mult»
P. Diddy

Rapperul P. Diddy cere să fie eliberat contra unei...

Citeste mai mult»
Cheloo

Cheloo, prins de poliţişti după ce ar fi făcut scandal în...

Citeste mai mult»
lopez

Dieta minune care o ajută pe Jennifer Lopez să arate atât...

Citeste mai mult»
Beyonce

Donald Trump o acuză pe Beyoncé că a primit din partea...

Citeste mai mult»
Ozzy Osbourne

Fanii lui Ozzy Osbourne îi vor putea aduce un ultim...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Dana Budeanu, despre apariția lui Jennifer Lopez la...

Citeste mai mult»
helen

Helen Mirren, care a împlinit 80 de ani, spune că...

Citeste mai mult»
be

Produse farmaceutice fabricate în România, disponibile...

Citeste mai mult»
calc

Calculează-ți ușor greutatea ideală: folosește...

Citeste mai mult»
Hulk Hogan

Actorul și starul de wrestling Hulk Hogan a murit la...

Citeste mai mult»
adelina pestrițu

Adelina Pestrițu a rămas fără permis de conducere: „...

Citeste mai mult»
Mădălina Ghenea

Mădălina Ghenea, intervenție chirurgicală complicată la...

Citeste mai mult»
Jeff Daniels

Actorul Jeff Daniels, extrem de critic la adresa celui...

Citeste mai mult»
Venus Williams

Surpriză la Washington: Venus Williams a anunţat că este...

Citeste mai mult»
tripleti

Tripleți identici, un caz medical extrem de rar, născuți...

Citeste mai mult»
godzi

Artistul italian DJ Godzi a murit la 35 de ani, după o...

Citeste mai mult»
Ozzy Osbourne

Brian May, după decesul lui Ozzy Osbourne - Ultima sa...

Citeste mai mult»
george

O nouă fotografie cu Prince George a fost publicată cu...

Citeste mai mult»
oasis

Oasis transmite fanilor că sunt în siguranţă la...

Citeste mai mult»
rochii

Ținute chic pentru nunți de zi, de seară sau în aer liber

Citeste mai mult»
cuplu

Directorul general al unei companii americane din...

Citeste mai mult»
ada

Ada Galeș, diagnosticată cu o formă rară de cancer....

Citeste mai mult»
ellen degeneres

Ellen DeGeneres a dezvăluit adevăratul motiv pentru care...

Citeste mai mult»
cuplu

Patronul unei firme americane, surprins cu amanta la un...

Citeste mai mult»
Stephen Colbert

CBS anulează emisiunea ''The Late Show with Stephen...

Citeste mai mult»
Mihaela Radulescu

Mihaela Rădulescu, mesaj după moartea lui Felix...

Citeste mai mult»
Oana Sîrbu

Secretul sănătății Oanei Sîrbu, la 57 de ani: „Ceaiul de...

Citeste mai mult»
Felix Baumgartner

Primul om care a sărit din stratosferă, Felix...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla marchează împlinirea vârstei de 78 de ani...

Citeste mai mult»
Miley Cyrus

Miley Cyrus nu mai pleacă în turnee din cauza 'lipsei...

Citeste mai mult»
Albert NBN

Trapperul Albert NBN, care a înjurat România pe scena...

Citeste mai mult»
Labubu

Nebunia păpuşilor Labubu. Firma chineză care le produce...

Citeste mai mult»
Thierry

Prezentatorul de televiziune și producătorul Thierry...

Citeste mai mult»

12 tactici care te ajuta sa ajungi in top, indiferent de profesie!

De în Cariera 7 iul 2012
Oricat de mult ti-ai dori sa crezi ca totul tine de relatii si ca favoritismul este in floare, pana la urma, ascensiunea in cariera tine de alegerile si actiunile fiecaruia.

In orice companie, indiferent de domeniu, vei observa ca exista trei mari tipuri de angajati: cei care profita de fiecare ocazie pentru a-si demonstra valoarea si pentru a vana bonusuri, avansari si laudele sefilor, urmati de cei care intra pe usa la fix, nu mai devreme, nu mai tarziu, isi fac datoria si nimic mai mult, in asteptarea fericitei zile cand intra salariul, pe spinarea carora vor inflori intotdeauna si cei care altceva nu au de facut decat sa ii pandeasca pe ceilalti si sa se planga de faptul ca ei nu beneficiaza de aceleasi sanse sau de acelasi tratament preferential inchipuit.

Tu din care categorie vrei sa faci parte? Pentru ca succesul sa nu te ocoleasca, te sfatuim sa alegi tabara celor dedicati si muncitori. Si pentru a-ti fi mai usor, iti oferim si o serie de tehnici care te vor ajuta sa lasi o impresie fara cusur, indiferent de domeniul de activitate.


1. Fii odihnita

Un somn odihnitor iti va influenta in mod pozitiv interactiunile si deciziile pe care le iei in fiecare zi la locul de munca. In plus, ce impresie lasi daca ajungi la munca si arati de parca abia te-ai dat jos din pat si abia daca ai avut timp sa iti legi sireturile? Culca-te devreme si trezestete indeajuns de devreme pentru a avea timp sa faci un dus, sa iti aranjezi parul sa iti verifici tinuta si abia apoi sa iesi pe usa. Avand aceste lucruri bine puse la punct nu va trebui sa iti faci griji pe parcursul zilei ca nu ai camasa calcata cum trebuie si clientul s-ar putea sa observe asta, sau pentru ca abia te mai poti abtine de la a casca, iar cearcanele nu lasa tocmai cea mai buna impresie.

2. Ocoleste-l pe "nu"

Incearca pe cat posibil sa nu adopti o atitudine negativista, fie ca este vorba despre raportul pe care trebuie sa i-l prezinti sefului sau scurta discutie din pauza de cafea. Gaseste intotdeauna partea plina a paharului si prezint-o pe aceea. O atitudine negativa nu va face decat sa te traga in jos si pe ceilalti odata cu tine. Gandurile si actiunile pozitive creeaza o ambianta placuta, stimuland spiritul de echipa si motivand pe toata lumea.

3. Nu calca pe cadavre

Incearca sa nu profiti de ocaziile in care ai putea sa iti "sapi" colegii pentru a ajunge in varf. Daca ai ocazia sa ii vorbesti sefului despre activitatea unui coleg, cu toate ca poate te-ai simti tentata sa il vorbesti de rau, putine sunt situatiile in care chiar obtii ceva concret de pe urma unei astfel de atitudini. Felul cum vorbesti despre altii spune multe si despre tine. S-ar putea ca intrebarea sefului sa fie doar un test pentru a-ti observa calitatile sau - in cazul in care alegi sa-ti barfesti colegii - defectele.

4. Nu sta

Chiar daca este o perioada in care pur si simplu nu ai nimic de facut, fiindca ori nu sunt clienti, ori ai terminat un proiect si esti in asteptare pana la noi ordine, gaseste ceva util de facut intre timp. Astfel de momente ii separa pe cei buni de cei mediocri. Fie ca iti faci ordine pe birou, trimiti e-mail-uri sau te gandesti la noi strategii care ar putea aduce profit, esential este sa nu stai, asteptand sa iti spuna altii ce sa faci.

5. Nu exista "nu pot"...

... sau "nu vreau". Orice indatorire, oricat de nesemnificativa, trebuie facuta cu simt de raspundere. Iar atunci cand simti ca n-ai sa te descurci, nu refuza din prima, fiindca va parea ca iti cauti scuze pentru a scapa de munca. In schimb, incearca si cere ajutorul acolo unde nu te descurci. Nu-i nimic rusinos in a cere o mana de ajutor si va fi cu siguranta mai bine daca iti dai silinta decat sa refuzi. Esential este sa dai tot ce poti, indiferent de amploarea proiectului, inclusiv atunci cand tot ce poti tu nu este de ajuns. Ceva pe jumatate rezolvat este intodeauna mai bun decat nimic, fiindca denota bunavointa si dorinta de a invata, de a te perfectiona.

6. Invata de la cei mai buni

Fa-ti un obicei din a observa modul de lucru al celor care reusesc sa se descurce exemplar la locul de munca. Tine minte ce fac, cand fac si mai ales cum fac, pentru a obtine rezultatele dorite.

7. Fii amabila

Nu ai decat de castigat daca reusesti sa dezvolti relatii amicale cu cat mai multi dintre colegi si superiori. Nu te costa nimic sa intrebi de sanatate si eventual sa gasesti cateva subiecte comune pe care le puteti dezbate cand aveti ocazia.

8. Fereste-te te rechini, meduze si alte pericole

Vei da cu siguranta si peste asa-zisii colegi toxici la locul de munca. Acestia reusesc prin felul de a pune problema sa creeze tensiuni si emit energii negative. Daca ai asemenea colegi, incearca sa reduci pe cat posibil interactiunea cu acele persoane.

9. Nu confunda concediul medical cu vacanta

Stii doar ca pe baietelul care s-a vaitat ca vine lupul de prea multe ori nu l-a mai luat nimeni in serios atunci cand a avut nevoie cu adevarat, nu-i asa? Prin urmare, ia-ti liber doar atunci cand chiar ai nevoie sau te simti rau, fiindca daca te obisnuiesti sa suni la serviciu si sa spui ca nu ajungi fiindca nu te simti bine, semnele de intrebare la adresa credibilitatii tale nu vor intarzia sa apara. O prezenta constanta la locul de munca dovedeste ca esti o persoana de incredere, ceea ce nu poate decat sa iti fie de folos pe termen lung in cariera.

10. Fii lider atunci cand este nevoie

Cand se iveste o situatie dificila, fii tu vocea care ii reprezinta pe ceilalti colegi in fata sefului si fii cea care ii ajuta atunci cand au nevoie. In cel mai scurt timp, vei observa ca vor veni la tine cand vor avea nevoie de un sfat sau de ajutor, iar seful va observa asta. De aici pana la o avansare nu mai este decat un pas. La fel se intampla si cu sarcinile dificile. Cand apare o provocare, nu sta deoparte. Incearca, da tot ce ai mai bun si daca simti ca nu te descurci cere ajutorul. Daca te arati utila in situatii dificile, vei deveni automat un angajat valoros, iar acestia sunt cei care au cel mai mult de castigat.

11. Asuma-ti greselile

Atunci cand gresesti este indicat sa recunosti si sa faci tot ce poti pentru a salva situatia. Nu incerca sa ascunzi totul sub pres sau sa arunci vina asupra altcuiva. Un angajat apreciat este cel care este in stare sa-si asume responsabilitatea pentru actiunile lui.

12. Apara-ti interesele

Poate cea mai importanta lectie pe care trebuie sa o inveti in cariera este aceea ca nimeni nu se va zbate pentru binele tau. Trebuie sa iti vezi interesul si sa lupti pentru ceea ce ti se cuvine. Daca vrei o marire de salariu, cere-o, nu astepta ca seful sa te traga de maneca. Cere cu incredere atunci cand ai argumente solide pentru cererea pe care o faci. Daca primesti un refuz, intereseaza-te ce anume trebuie sa faci pentru a schimba situatia si concentreaza-te pe acel lucru. Important este sa iti cunosti valoarea si sa ii oferi sefului o imagine clara asupra contributiei tale ca angajat, pentru ca asa cum tu nu muncesti pe gratis, nici el nu va dori sa plateasca oameni care nu contribuie suficient la bunastarea companiei.

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
02 aug