Becurile iti afecteaza deciziile - Ce sa faci pentru a evita gafele

De în Cariera 25 feb 2014
Data viitoare cand ai o decizie importanta de luat, ti-ar prinde bine sa faci lampa mai mica, spun cercetatorii.

Un nou studiu arata ca emotiile, fie ele pozitive sau negative, sunt resimtite mai intens intr-o incapere cu lumina puternica. 

Intr-o camera puternic iluminata, participantii la studiu si-au dorit sos mai picant pentru aripioarele de pui, au considerat ca un personaj de fictiune era mai agresiv, au gasit ca unele femei erau mai atragatoare, s-au simtit mai bine in legatura cu anumite cuvinte pozitive si au resimtit mai puternic cuvintele negative, avand, in acelasi timp, tendinta de a bea mai mult din sucul considerat “favorabil”, refuzand categoric un tip de suc catalogat drept “nefavorabil”. 

Studiul, realizat la University of Toronto Scarborough, avea ca scop examinarea paradoxului aparut in cazul relatiei dintre iluminat si emotiile umane. 

“Alte dovezi arata ca intr-o zi insorita, oamenii sunt mai optimisti in legatura cu actiunile la bursa, se simt mai bine si sunt mai altruisti, in timp ce zilele mohorate pot duce la tulburari afective sezoniere”, spune Alison Jing Xu, profesor de management la UTSC si Rotman School of Management. “Cu toate acestea, noi am descoperit ca in zilele insorite, oamenii predispusi la depresie devin si mai deprimati”, continua specialistul, indicand nivelul ridicat de cazuri de sinucidere in timpul primaverii si verii, cand soarele lumineaza puternic. 

Xu este de parere ca efectul iluminatului puternic asupra sistemului emotional este similar cu acel al caldurii, aceasta din urma fiind perceputa ca factor declansator al emotiilor. 

“Lumina puternica intensifica reactia emotionala initiala pe care o avem la diferite categorii de stimuli, incluzand produse sau oameni.” 

Majoritatea deciziilor pe care le luam au loc in locuri puternic iluminate. Asa ca diminuarea luminii ar putea sa te ajute sa iei decizii mai rationale sau sa ajungi la un consens in cadrul unei negocieri mult mai usor. 

“Specialistii in marketing regleaza nivelul de iluminat in magazine in functie de natura produselor vandute”, spune specialistul. “Daca vinzi produse scumpe incarcate emotional, cum ar fi florile sau inelele de logodna, este recomandat ca magazinul sa fie dotat cu lumini puternice.”

Asadar, pentru a evita deciziile pripite, analizeaza intotdeauna situatia intr-un mediu in care iluminatul puternic nu iti afecteaza capacitatea de a face un plan de atac rational.

Citeste si:

Acest tip de inteligenta te ajuta sa iei cele mai bune decizii!

Adio greseli - Iei cele mai bune decizii respectand acesti pasi!

Aceasta metoda te ajuta sa iei cele mai bune decizii!

Tag-uri: , , , , , , , , , ,
loading...
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 noi