marg

Margaret Thatcher ar fi avut două relații extraconjugale,...

Citeste mai mult»
 James Cameron

Regizorul James Cameron ar intenționa să realizeze un...

Citeste mai mult»
pacino

Al Pacino şi Robert De Niro s-au reunit pentru prima lor...

Citeste mai mult»
irina

Fiica lui Irinel Columbeanu a dezvăluit boala de care...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Alec Baldwin şi fratele său Stephen, victime ale unui...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift anunță o serie documentară pentru ''a...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Cel mai recent album al lui Taylor Swift, pe primul loc...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Cântăreaţa Katy Perry şi fostul premier al Canadei Justin...

Citeste mai mult»
diane

Woody Allen îi aduce un omagiu lui Diane Keaton: „Faţa şi...

Citeste mai mult»
vic

Victoria Beckham a recunoscut că s-a confruntat cu...

Citeste mai mult»
kidman

Nicole Kidman s-a confesat despre despărţirea de Keith Urban

Citeste mai mult»
bbc radio

Procurorii britanici l-au pus sub acuzare pe un fost DJ...

Citeste mai mult»
Jennifer Aniston

Jennifer Aniston spune că reţelele de socializare „au...

Citeste mai mult»
dolly

Dolly Parton și-a liniștit fanii după ce sora sa le...

Citeste mai mult»
kate

Prințesa Kate a Marii Britanii avertizează că timpul...

Citeste mai mult»
Dana Rogoz

Dana Rogoz, mândră de cât de independent este fiul ei,...

Citeste mai mult»
Marius Keșeri

A murit Marius Keșeri. Toboșarul trupei Direcția 5 avea...

Citeste mai mult»
Dolly Parton

Sora lui Dolly Parton cere fanilor să se roage pentru...

Citeste mai mult»
Dorian Popa și soția lui

Dorian Popa s-a căsătorit în secret în Maldive. Primele...

Citeste mai mult»
George Clooney

Copiii lui George Clooney au o „viaţă mult mai bună”...

Citeste mai mult»
retele

Un grup de familii din Italia dă în judecată Facebook,...

Citeste mai mult»
irina

Ce dezvăluiri face Irina Columbeanu despre Mr. Pink: „E...

Citeste mai mult»
iaurt

Cercetătorii danezi au preparat iaurt cu ajutorul...

Citeste mai mult»
bad

Bad Bunny răspunde criticilor susținătorilor lui Donald...

Citeste mai mult»
william

Prințul William a vorbit despre temerile legate de...

Citeste mai mult»
depeche

Depeche Mode explorează tradiția mexicană într-un film cu...

Citeste mai mult»
Dave

Dave Chappelle critică America lui Trump în Arabia...

Citeste mai mult»
plaja

Peste 10 creme solare retrase de pe piață în Australia...

Citeste mai mult»
william

Prințul William i-a adus un omagiu ecologistei Jane Goodall

Citeste mai mult»
Jane Fonda

Jane Fonda relansează o mişcare pentru libertatea de...

Citeste mai mult»
jocuri

VictoryBet: Cum să îți planifici bugetul pentru sesiuni...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna dezvăluie că s-a gândit la sinucidere în timpul...

Citeste mai mult»
Lola Young

Lola Young a anunțat că 'se va retrage pentru o vreme'...

Citeste mai mult»
Nicole Kidman

Nicole Kidman cere divorţul de Keith Urban, invocând...

Citeste mai mult»
Claudia Cardinale

Sute de persoane şi-au luat rămas bun de la Claudia...

Citeste mai mult»
Emma Watson

J.K.Rowling o numește pe Emma Watson 'ignorantă' după ce...

Citeste mai mult»
nicole kidman

Nicole Kidman și Keith Urban se despart după o căsnicie...

Citeste mai mult»
bad

Bad Bunny dorește să reprezinte cultura portoricană în...

Citeste mai mult»
harry

Prinţul Harry spune că „surse cu intenţia de a sabota” se...

Citeste mai mult»
yamal

Fosta iubită a lui Lamine Yamal: „Are un calendar cu...

Citeste mai mult»

12 tactici care te ajuta sa ajungi in top, indiferent de profesie!

De în Cariera 7 iul 2012
Oricat de mult ti-ai dori sa crezi ca totul tine de relatii si ca favoritismul este in floare, pana la urma, ascensiunea in cariera tine de alegerile si actiunile fiecaruia.

In orice companie, indiferent de domeniu, vei observa ca exista trei mari tipuri de angajati: cei care profita de fiecare ocazie pentru a-si demonstra valoarea si pentru a vana bonusuri, avansari si laudele sefilor, urmati de cei care intra pe usa la fix, nu mai devreme, nu mai tarziu, isi fac datoria si nimic mai mult, in asteptarea fericitei zile cand intra salariul, pe spinarea carora vor inflori intotdeauna si cei care altceva nu au de facut decat sa ii pandeasca pe ceilalti si sa se planga de faptul ca ei nu beneficiaza de aceleasi sanse sau de acelasi tratament preferential inchipuit.

Tu din care categorie vrei sa faci parte? Pentru ca succesul sa nu te ocoleasca, te sfatuim sa alegi tabara celor dedicati si muncitori. Si pentru a-ti fi mai usor, iti oferim si o serie de tehnici care te vor ajuta sa lasi o impresie fara cusur, indiferent de domeniul de activitate.


1. Fii odihnita

Un somn odihnitor iti va influenta in mod pozitiv interactiunile si deciziile pe care le iei in fiecare zi la locul de munca. In plus, ce impresie lasi daca ajungi la munca si arati de parca abia te-ai dat jos din pat si abia daca ai avut timp sa iti legi sireturile? Culca-te devreme si trezestete indeajuns de devreme pentru a avea timp sa faci un dus, sa iti aranjezi parul sa iti verifici tinuta si abia apoi sa iesi pe usa. Avand aceste lucruri bine puse la punct nu va trebui sa iti faci griji pe parcursul zilei ca nu ai camasa calcata cum trebuie si clientul s-ar putea sa observe asta, sau pentru ca abia te mai poti abtine de la a casca, iar cearcanele nu lasa tocmai cea mai buna impresie.

2. Ocoleste-l pe "nu"

Incearca pe cat posibil sa nu adopti o atitudine negativista, fie ca este vorba despre raportul pe care trebuie sa i-l prezinti sefului sau scurta discutie din pauza de cafea. Gaseste intotdeauna partea plina a paharului si prezint-o pe aceea. O atitudine negativa nu va face decat sa te traga in jos si pe ceilalti odata cu tine. Gandurile si actiunile pozitive creeaza o ambianta placuta, stimuland spiritul de echipa si motivand pe toata lumea.

3. Nu calca pe cadavre

Incearca sa nu profiti de ocaziile in care ai putea sa iti "sapi" colegii pentru a ajunge in varf. Daca ai ocazia sa ii vorbesti sefului despre activitatea unui coleg, cu toate ca poate te-ai simti tentata sa il vorbesti de rau, putine sunt situatiile in care chiar obtii ceva concret de pe urma unei astfel de atitudini. Felul cum vorbesti despre altii spune multe si despre tine. S-ar putea ca intrebarea sefului sa fie doar un test pentru a-ti observa calitatile sau - in cazul in care alegi sa-ti barfesti colegii - defectele.

4. Nu sta

Chiar daca este o perioada in care pur si simplu nu ai nimic de facut, fiindca ori nu sunt clienti, ori ai terminat un proiect si esti in asteptare pana la noi ordine, gaseste ceva util de facut intre timp. Astfel de momente ii separa pe cei buni de cei mediocri. Fie ca iti faci ordine pe birou, trimiti e-mail-uri sau te gandesti la noi strategii care ar putea aduce profit, esential este sa nu stai, asteptand sa iti spuna altii ce sa faci.

5. Nu exista "nu pot"...

... sau "nu vreau". Orice indatorire, oricat de nesemnificativa, trebuie facuta cu simt de raspundere. Iar atunci cand simti ca n-ai sa te descurci, nu refuza din prima, fiindca va parea ca iti cauti scuze pentru a scapa de munca. In schimb, incearca si cere ajutorul acolo unde nu te descurci. Nu-i nimic rusinos in a cere o mana de ajutor si va fi cu siguranta mai bine daca iti dai silinta decat sa refuzi. Esential este sa dai tot ce poti, indiferent de amploarea proiectului, inclusiv atunci cand tot ce poti tu nu este de ajuns. Ceva pe jumatate rezolvat este intodeauna mai bun decat nimic, fiindca denota bunavointa si dorinta de a invata, de a te perfectiona.

6. Invata de la cei mai buni

Fa-ti un obicei din a observa modul de lucru al celor care reusesc sa se descurce exemplar la locul de munca. Tine minte ce fac, cand fac si mai ales cum fac, pentru a obtine rezultatele dorite.

7. Fii amabila

Nu ai decat de castigat daca reusesti sa dezvolti relatii amicale cu cat mai multi dintre colegi si superiori. Nu te costa nimic sa intrebi de sanatate si eventual sa gasesti cateva subiecte comune pe care le puteti dezbate cand aveti ocazia.

8. Fereste-te te rechini, meduze si alte pericole

Vei da cu siguranta si peste asa-zisii colegi toxici la locul de munca. Acestia reusesc prin felul de a pune problema sa creeze tensiuni si emit energii negative. Daca ai asemenea colegi, incearca sa reduci pe cat posibil interactiunea cu acele persoane.

9. Nu confunda concediul medical cu vacanta

Stii doar ca pe baietelul care s-a vaitat ca vine lupul de prea multe ori nu l-a mai luat nimeni in serios atunci cand a avut nevoie cu adevarat, nu-i asa? Prin urmare, ia-ti liber doar atunci cand chiar ai nevoie sau te simti rau, fiindca daca te obisnuiesti sa suni la serviciu si sa spui ca nu ajungi fiindca nu te simti bine, semnele de intrebare la adresa credibilitatii tale nu vor intarzia sa apara. O prezenta constanta la locul de munca dovedeste ca esti o persoana de incredere, ceea ce nu poate decat sa iti fie de folos pe termen lung in cariera.

10. Fii lider atunci cand este nevoie

Cand se iveste o situatie dificila, fii tu vocea care ii reprezinta pe ceilalti colegi in fata sefului si fii cea care ii ajuta atunci cand au nevoie. In cel mai scurt timp, vei observa ca vor veni la tine cand vor avea nevoie de un sfat sau de ajutor, iar seful va observa asta. De aici pana la o avansare nu mai este decat un pas. La fel se intampla si cu sarcinile dificile. Cand apare o provocare, nu sta deoparte. Incearca, da tot ce ai mai bun si daca simti ca nu te descurci cere ajutorul. Daca te arati utila in situatii dificile, vei deveni automat un angajat valoros, iar acestia sunt cei care au cel mai mult de castigat.

11. Asuma-ti greselile

Atunci cand gresesti este indicat sa recunosti si sa faci tot ce poti pentru a salva situatia. Nu incerca sa ascunzi totul sub pres sau sa arunci vina asupra altcuiva. Un angajat apreciat este cel care este in stare sa-si asume responsabilitatea pentru actiunile lui.

12. Apara-ti interesele

Poate cea mai importanta lectie pe care trebuie sa o inveti in cariera este aceea ca nimeni nu se va zbate pentru binele tau. Trebuie sa iti vezi interesul si sa lupti pentru ceea ce ti se cuvine. Daca vrei o marire de salariu, cere-o, nu astepta ca seful sa te traga de maneca. Cere cu incredere atunci cand ai argumente solide pentru cererea pe care o faci. Daca primesti un refuz, intereseaza-te ce anume trebuie sa faci pentru a schimba situatia si concentreaza-te pe acel lucru. Important este sa iti cunosti valoarea si sa ii oferi sefului o imagine clara asupra contributiei tale ca angajat, pentru ca asa cum tu nu muncesti pe gratis, nici el nu va dori sa plateasca oameni care nu contribuie suficient la bunastarea companiei.

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 oct