Loredana Groza

Loredana Groza a cântat alături de mama ei la petrecerea...

Citeste mai mult»
Aya Nakamura

Cântăreața Aya Nakamura are o statuie din ceară la muzeul...

Citeste mai mult»
Tora Vasilescu

Ce consumă Tora Vasilescu pentru a se menține în formă la...

Citeste mai mult»
 Katy Perry și Orlando Bloom

Relația dintre Katy Perry și Orlando Bloom ar fi ajuns la...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein a fost găsit vinovat de agresiune...

Citeste mai mult»
Gabriela Cristea

Gabriela Cristea, probleme în vacanța petrecută în...

Citeste mai mult»
amalia

Prințesa Amalia a Țărilor de Jos a suferit o fractură de...

Citeste mai mult»
justin baldoni si blake lively

Un judecător a respins procesul de 400 de milioane de...

Citeste mai mult»
rochii

Rochii de vară extrasezon – cum să le porți în zilele mai...

Citeste mai mult»
frum

Self-care feminin în era digitală: Cum evoluează...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Obiecte de vestimentație care i-au aparținut prințesei...

Citeste mai mult»
Malia

Malia, fiica lui Michelle şi Barack Obama, renunţă la...

Citeste mai mult»
sejur

Antalya sau Bodrum? Ce destinație ți se potrivește mai bine?

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise a fost inclus în Cartea Recordurilor Guinness

Citeste mai mult»
jane

Prima geantă Hermès concepută în 1984 pentru Jane Birkin...

Citeste mai mult»
David Beckham

David Beckham va primi titlul de cavaler din partea...

Citeste mai mult»
Cătălin Crișan

Cătălin Crișan, acuzat că și-a agresat fizic partenera, a...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry a analizat posibilitatea de a-și schimba...

Citeste mai mult»
Rod Stewart

Cântărețul Rod Stewart a anulat două concerte în Las...

Citeste mai mult»
Michael J. Fox

Michael J. Fox lansează un apel pentru găsirea unei...

Citeste mai mult»
Morten Harket

Morten Harket, solistul trupei a-ha, suferă de Parkinson

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle sărbătoreşte ziua de naştere a fiicei sale...

Citeste mai mult»
crbl

De ce își vede rar CRBL fiica: „E complicată toată treaba...

Citeste mai mult»
Nicoleta Luciu

Nicoleta Luciu a slăbit 7 kilograme în trei săptămâni:...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Procesul Kardashian: Sentințele 'bunicilor bandiți' au...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift a recâştigat controlul asupra muzicii sale,...

Citeste mai mult»
Opal Suchata Chuangsri

Opal Suchata Chuangsri din Thailanda este Miss World...

Citeste mai mult»
buchet

Buchete de 101 trandafiri pentru aniversări speciale

Citeste mai mult»
dlllf

Când să te oprești: Semnale că este timpul să iei o pauză...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a pledat nevinovat la acuzațiile de viol și...

Citeste mai mult»
Mako a Japoniei

Fosta prințesă Mako a Japoniei a născut primul său copil

Citeste mai mult»
vancea

Cum se menține în formă Roxana Vancea. Fosta asistentă TV...

Citeste mai mult»
Angelina Jolie si Brad Pitt

Brad Pitt, prima reacție după încheierea divorțului de...

Citeste mai mult»
Maria

Maria Grazia Chiuri a demisionat din funcția de director...

Citeste mai mult»
maicu

O sesiune de beatboxing a unor călugăriţe braziliene la o...

Citeste mai mult»
cuplu

Mituri despre dragoste care pot distruge o căsnicie

Citeste mai mult»
cancer

Medicii au descoperit o posibilă cauză a creșterii...

Citeste mai mult»
giulia

Giulia a ajuns de urgență la spital după ce a mâncat...

Citeste mai mult»
Ilona Brezoianu

Ilona Brezoianu este însărcinată: „Suntem mega fericiți!”

Citeste mai mult»
borcea

Pe ce cheltuie Cristi Borcea 500.000 de euro lunar: „E...

Citeste mai mult»

Publicitatea in Romania - Tu ce parere ai?

De în Monden 12 sep 2011
Publicitatea este prezenta in vietile romanilor si ii influenteaza, fie ca vor, fie ca nu. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca in prezent, un simplu om, fara sa fie om al publicitatii sau de marketing, vede cel putin 537 de mesaje advertoriale pe zi, dintre care 200 sunt reclame TV.

GFK a surprins evolutia din ultimii 9 ani a perceptiei consumatorilor de publicitate, precum si transformarile care au avut loc in aceasta perioada in relatia branduri - consumatori, prin compararea rezultatelor obtinute anul acesta cu rezultatele obtinute in 2002.

Am facut acest studiu pentru ca voiam sa vedem daca intuitia noastra referitor la modul in care este perceputa publicitatea se adevereste. Scriind in fiecare zi despre branduri, campanii de comunicare, consumatori si relatia dintre toate aceste concepte, am vazut ca din ce in ce mai multi oameni primesc publicitatea ca pe o forma de entertainment. Si ca, gratie acestui lucru, treptat, publicitatea si-a facut loc in viata noastra – de la reclamele pe care le disecam atunci cand suntem cu prietenii la o bere sau participarea la seri speciale cu proiectii de reclame si pana la imprumutarea anumitor expresii sau cuvinte din spoturi TV sau campanii online. Exact despre asta vrem sa vorbim prin intermediul acestui raport”, a declarat Adriana Lungu, Business Developer IQads.

Publicitatea este inca o putere, cu toate controversele si „Cannes-Cannes”-urile din jurul ei. Studiul arata ca romanii inca mai tin cont de ea si ii descopera partile bune. Cu toate acestea, este evident ca perceptia asupra efectelor pozitive este in scadere fata de 2002, ceea ce lanseaza o mare provocare industriei de advertising, nevoita sa se reinventeze continuu.” a spus Traian Nastase, Online Project Manager, GfK Romania.

In ultimii 9 ani, evolutia cifrelor pe acest subiect pare a fi consecinta “bombardamentului mediatic”, conform datelor din studiu, iar numarul de respondenti care sunt de parere ca mai multa publicitate nu i-ar deranja - de la 12% in 2002 la numai 5% in 2011 - a scazut.

Daca premisele privind deschiderea consumatorilor romani catre publicitate nu sunt promitatoare, exista totusi si parti bune relevate de studiul. De exemplu, 77% dintre respondenti sunt de parere ca reclamele ofera cateodata detalii practice sau folositoare legate de un nou produs. De asemenea, ei sunt de acord cu faptul ca publicitatea ii ajuta sa faca mai usor comparatie intre produse si ca poate crea o competitie mai mare intre producatori, incurajand imbunatatirea produselor.

Folosirea vedetelor in reclame are un impact in scadere asupra consumatorilor din orasele mici si din mediul rural, nu acelasi lucru se poate spune despre Bucuresti, unde numarul persoanelor carora le este atrasa atentia de reclamele in care apar vedete creste cu 13% comparativ cu 2002.

Daca numarul celor care considera ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva este in scadere (de la 2 treimi in 2002 la 58% in 2011), exceptie si de la aceasta regula fac locuitorii din Bucuresti, carora agentiile de publicitate se straduiesc sa le atraga atentia mai mult, cautand si abordari diferite.

Sursa foto: webactiv.ro

Tag-uri: , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Monden
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 iun