cioran

Cristina Cioran a slăbit zece kilograme în doar 45 de...

Citeste mai mult»
Daciana

Daciana Sârbu, detalii despre noul iubit tatuat și înalt:...

Citeste mai mult»
diabet

Consumul de canabis este corelat cu un risc de diabet de...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry, declarații despre autobiografia sa: 'Am...

Citeste mai mult»
redford

Robert Redford, un idol al marelui ecran devenit regizor...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a renunțat să participe la funeraliile...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift va depune mărturie în cazul Lively-Baldoni...

Citeste mai mult»
martin

Solistul Coldplay a îndemnat publicul să „trimită iubire”...

Citeste mai mult»
Stephen Colbert

Stephen Colbert, la gala Emmy, după ce show-ul său a fost...

Citeste mai mult»
udrea

Cât plăteşte Elena Udrea pentru educaţia fiicei sale, la...

Citeste mai mult»
labubu

O tânără din Moscova și-a vândut sufletul pentru a...

Citeste mai mult»
armani

Testamentul lui Giorgio Armani - Casa de modă va fi...

Citeste mai mult»
omega

Cât Omega-3 trebuie să consumi zilnic pentru creier ager...

Citeste mai mult»
alina

Ce spune Alina Sorescu despre căsătorie, după divorțul de...

Citeste mai mult»
Giorgio Armani

Testamentul lui Giorgio Armani a fost deschis

Citeste mai mult»
Ben și Matt

Ben Affleck şi Matt Damon revin pe ecrane în 2026

Citeste mai mult»
bad

Cântăreţul de reggaeton Bad Bunny s-a accidentat la...

Citeste mai mult»
oana roman

Oana Roman, revoltată după ce a văzut cât costă o sticlă...

Citeste mai mult»

Alimentul care poate reduce riscul apariției demenței

Citeste mai mult»
sergene

Rutina de seară „low effort”: serul pentru gene,...

Citeste mai mult»
diabet

Trei obiceiuri care țin glicemia sub control în diabet

Citeste mai mult»
Harry

Prinţul Harry a venit la Windsor pentru a depune flori la...

Citeste mai mult»
Ariana Grande

Ariana Grande şi Lady Gaga au câştigat cele mai...

Citeste mai mult»
Emma si Bruce

Soția lui Bruce Willis, dezvăluiri despre lupta cu...

Citeste mai mult»
Ducesa de Kent

Ducesa de Kent a Marii Britanii a murit, anunță Palatul...

Citeste mai mult»
Giorgio Armani

Giorgio Armani, care a revoluționat moda masculină, a...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gerard Depardieu va face apel la decizia de a fi judecat...

Citeste mai mult»
matthew perry

''Regina ketaminei'' pledează vinovată în procesul legat...

Citeste mai mult»
eclipsa

Eclipsa lunară totală și 'Luna Sângerie' de duminică,...

Citeste mai mult»
chloe

Chloe Malle o înlocuiește pe Anna Wintour la conducerea...

Citeste mai mult»
cardi b

Cântăreața rap Cardi B, achitată în procesul în care era...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a avut prima sa apariție publică după ce a...

Citeste mai mult»
Laurent Freixe

Nestle și-a concediat directorul general din cauza unei...

Citeste mai mult»
Dwayne Johnson

Dwayne Johnson sparge tiparele Hollywoodului într-un film...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu trimis în faţa curţii penale...

Citeste mai mult»
jude

Jude Law spune la Mostra că nu i-a fost frică să se...

Citeste mai mult»
Julia Roberts

Julia Roberts a spus, în apărarea noului film cu temă...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla a repins în trecut un atacator într-un...

Citeste mai mult»
Ariana Grande

Ariana Grande anunță un nou turneu, cu spectacole...

Citeste mai mult»
Enrique Iglesias

Enrique Iglesias și Anna Kournikova așteaptă al patrulea...

Citeste mai mult»

Publicitatea in Romania - Tu ce parere ai?

De în Monden 12 sep 2011
Publicitatea este prezenta in vietile romanilor si ii influenteaza, fie ca vor, fie ca nu. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca in prezent, un simplu om, fara sa fie om al publicitatii sau de marketing, vede cel putin 537 de mesaje advertoriale pe zi, dintre care 200 sunt reclame TV.

GFK a surprins evolutia din ultimii 9 ani a perceptiei consumatorilor de publicitate, precum si transformarile care au avut loc in aceasta perioada in relatia branduri - consumatori, prin compararea rezultatelor obtinute anul acesta cu rezultatele obtinute in 2002.

Am facut acest studiu pentru ca voiam sa vedem daca intuitia noastra referitor la modul in care este perceputa publicitatea se adevereste. Scriind in fiecare zi despre branduri, campanii de comunicare, consumatori si relatia dintre toate aceste concepte, am vazut ca din ce in ce mai multi oameni primesc publicitatea ca pe o forma de entertainment. Si ca, gratie acestui lucru, treptat, publicitatea si-a facut loc in viata noastra – de la reclamele pe care le disecam atunci cand suntem cu prietenii la o bere sau participarea la seri speciale cu proiectii de reclame si pana la imprumutarea anumitor expresii sau cuvinte din spoturi TV sau campanii online. Exact despre asta vrem sa vorbim prin intermediul acestui raport”, a declarat Adriana Lungu, Business Developer IQads.

Publicitatea este inca o putere, cu toate controversele si „Cannes-Cannes”-urile din jurul ei. Studiul arata ca romanii inca mai tin cont de ea si ii descopera partile bune. Cu toate acestea, este evident ca perceptia asupra efectelor pozitive este in scadere fata de 2002, ceea ce lanseaza o mare provocare industriei de advertising, nevoita sa se reinventeze continuu.” a spus Traian Nastase, Online Project Manager, GfK Romania.

In ultimii 9 ani, evolutia cifrelor pe acest subiect pare a fi consecinta “bombardamentului mediatic”, conform datelor din studiu, iar numarul de respondenti care sunt de parere ca mai multa publicitate nu i-ar deranja - de la 12% in 2002 la numai 5% in 2011 - a scazut.

Daca premisele privind deschiderea consumatorilor romani catre publicitate nu sunt promitatoare, exista totusi si parti bune relevate de studiul. De exemplu, 77% dintre respondenti sunt de parere ca reclamele ofera cateodata detalii practice sau folositoare legate de un nou produs. De asemenea, ei sunt de acord cu faptul ca publicitatea ii ajuta sa faca mai usor comparatie intre produse si ca poate crea o competitie mai mare intre producatori, incurajand imbunatatirea produselor.

Folosirea vedetelor in reclame are un impact in scadere asupra consumatorilor din orasele mici si din mediul rural, nu acelasi lucru se poate spune despre Bucuresti, unde numarul persoanelor carora le este atrasa atentia de reclamele in care apar vedete creste cu 13% comparativ cu 2002.

Daca numarul celor care considera ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva este in scadere (de la 2 treimi in 2002 la 58% in 2011), exceptie si de la aceasta regula fac locuitorii din Bucuresti, carora agentiile de publicitate se straduiesc sa le atraga atentia mai mult, cautand si abordari diferite.

Sursa foto: webactiv.ro

Tag-uri: , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Monden
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
18 sep