'Cu nemărginită durere, Grupul Armani anunță moartea creatorului, fondatorului și neobositei sale forțe motrice: Giorgio Armani', conform comunicatului casei de modă, în care nu se precizează cauza decesului.
'A lucrat până în ultimele zile, dedicându-se companiei, colecțiilor și numeroaselor proiecte în desfășurare și viitoare', a precizat compania.
Numele lui Giorgio Armani a devenit sinonim cu stilul și eleganța Italiei moderne. El a combinat flerul unui designer cu perspicacitatea omului de afaceri, conducând o companie care avea încasări de aproximativ 2,3 miliarde de euro pe an.
Spitalizarea pentru o afecțiune nespecificată l-a obligat anul acesta, pentru prima oară în întreaga carieră, să lipsească în lunile iunie și iulie de la două defilări de modă la care Casa Armani a participat.
Supranumit 'Re Giorgio' - Regele Giorgio - creatorul de modă a fost cunoscut pentru minuțiozitatea și perfecționismul cu care superviza fiecare detaliu al colecțiilor sale și fiecare aspect al afacerii pe care o conducea, de la publicitate și până la aranjarea frizurii modelelor sale înainte de a păși pe catwalk.
Totul a început cu un sacou. Giorgio Armani a răsucit pe toate părțile piesa vestimentară unghiulară - rupând căptușeala, ajustând proporțiile, mutând nasturii - până când a rămas cu ceva suplu precum un cardigan și ușor ca o cămașă.
'Îndepărtând orice rigiditate din haină și descoperind o naturalețe neașteptată', așa cum a spus el ani mai târziu. 'A fost punctul de plecare pentru tot ce a urmat.'
Această reinterpretare a sacoului din anii 1970 avea să fie declarația sa de intenție ca designer de modă.
Eleganța, susținea el, însemna simplitate. Acest principiu, aplicat cu mare apreciere de-a lungul unei cariere de cinci decenii, avea să producă costume minimaliste de succes și să transforme marca sa omonimă într-un vast conglomerat care produce haute couture, pret-a-porter, parfumuri dar și decorațiuni interioare.
În ciuda faptului că era unul dintre cei mai importanți designeri din lume, Armani și-a protejat cu grijă propria intimitate și a menținut un control strâns asupra companiei pe care a creat-o, păstrându-i independența și lucrând cu un grup mic și de încredere de membri ai familiei și asociați pe termen lung.
Armani, un bărbat chipeș, cu ochi albaștri pătrunzători și păr argintiu, spunea adesea că scopul modei era de a-i face pe oameni să se simtă bine în pielea lor - și a criticat vehement liniile rigide și pretențioase care defineau în mod tradițional croitoria de înaltă calitate.
Giorgio Armani, care a revoluționat moda masculină, a murit la 91 de ani
Designerul italian Giorgio Armani, 91 de ani, a murit la Milano, înconjurat de familie, conform unui anunț făcut joi de reprezentanții săi, transmite Reuters.


