Jeremy Renner

Actorul Jeremy Renner este acuzat de hărţuire sexuală de...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

„With Love, Meghan”, serialul ducesei de Sussex revine pe...

Citeste mai mult»
ghenea

Trucul secret al Mădălinei Ghenea pentru un ten...

Citeste mai mult»
oli

Olivia Rodrigo atacă Casa Albă pentru propaganda „rasistă...

Citeste mai mult»
pastile

Dovezile existente ''nu arată o legătură clară'' între...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Kim Kardashian, care vrea să devină avocată, acuză...

Citeste mai mult»
monede

Un francez a găsit în grădina casei lingouri și monede de...

Citeste mai mult»
robert

Robert De Niro a primit cea mai înaltă distincție civilă...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului...

Citeste mai mult»
scandal

Dispută aprinsă între un organizator și una dintre...

Citeste mai mult»
cvintu

O femeie germană a născut cvintupleți într-un spital din...

Citeste mai mult»
viziru

De ce a dispărut Lucian Viziru din lumina reflectoarelor

Citeste mai mult»
regina elisabeta

Stilul vestimentar inimitabil al reginei Elisabeta a...

Citeste mai mult»
diane ladd

Diane Ladd, actriţă în „Wild at Heart” şi „Alice Doesn’t...

Citeste mai mult»
Jonathan Bailey

Actorul Jonathan Bailey, desemnat de revista People „cel...

Citeste mai mult»
david

David Beckham a fost înnobilat pentru serviciile aduse...

Citeste mai mult»
jd vance

JD Vance spune că ar vrea ca soţia sa, Usha, care provine...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney spune că a fost o „greşeală” ca Harris...

Citeste mai mult»
leclerc

”Tati vrea să se căsătorească cu tine”. Cererea în...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prințul William câștigă un proces privind încălcarea...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp donează 65.000 de dolari pentru un centru...

Citeste mai mult»
andrew

Retragerea titlurilor deținute de prințul Andrew nu le va...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

NASA reacționează după ce Kim Kardashian a susținut că...

Citeste mai mult»
muzica

Muzica poate contribui la reducerea riscului de demență...

Citeste mai mult»
emma

Emma Thompson vorbeşte despre „iritarea intensă” pe care...

Citeste mai mult»
Paul McCartney

Un documentar despre cariera lui Paul McCartney după...

Citeste mai mult»
maxima

Regina Țărilor de Jos s-a vopsit pe față în culori de...

Citeste mai mult»
Nelly Furtado

Cântăreaţa Nelly Furtado a anunţat că îşi va întrerupe...

Citeste mai mult»
diddy

Fostul star hip-hop P. Diddy va putea fi eliberat din...

Citeste mai mult»
Prunella Scales

Actrița britanică Prunella Scales, cunoscută din serialul...

Citeste mai mult»
Katy Perry și Justin Trudeau

E oficial. Katy Perry şi Justin Trudeau şi-au făcut...

Citeste mai mult»
Björn Andrésen

Björn Andrésen, eternul Tadzio din „Moartea la Veneţia”...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney, eroul din saga "Ocean's", a reacţionat cu...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Kim Kardashian dezvăluie că a suferit un anevrism, pe...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney revine asupra trecutului său în cinema,...

Citeste mai mult»
gene

Transformarea care îți schimbă complet expresia feței în...

Citeste mai mult»
cornel

Cornel Păsat, adevărul despre împăcarea cu Bianca: „M-am...

Citeste mai mult»
brigitte

'Sunt bine', a dat asigurări Brigitte Bardot, după...

Citeste mai mult»
lizzo

Lizzo, dată în judecată pentru plagiat din cauza unui...

Citeste mai mult»
ceai

Ceaiuri care te ajută să slăbești: soluții naturale care...

Citeste mai mult»

Cum sa te porti atunci cand esti nou angajata?

De în Cariera 9 mai 2008
Tocmai ti-ai schimbat job-ul. Ai parte de un colectiv nou in care bineinteles ca iti doresti sa te integrezi cat mai repede. Ce este bine sa faci si ce ar fi de preferat sa eviti atunci cand te afli in postura de nou angajata?
Despre toate aceste lucruri am stat de vorba cu Alexandra Georgescu, Nextep Program Manager la Human Invest. Pentru inceput, ea ne-a povestit o intamplare haioasa pe care a trait-o atunci cand abia se angajase. „O intamplare foarte nostima pe care am trait-o a fost intr-un colectiv in care, in prima saptamana, am petrecut mai mult timp alaturi de o colega pentru ca o cunoscusem anterior. Dupa nici trei zile m-am trezit insistent invitata la cafea de doi dintre colegii mei. Le-am spus ca sunt intr-o relatie si nu sunt interesata de subiect. Am ramas insa usor mirata de insistenta si siguranta lor in a-mi face propunerea pana intr-o zi cand, vorbind cu alta colega mi-a ‚dezvaluit' misterul: ‚partenera' mea din primele zile de lucru tocmai era subiectul unor barfe foarte aprinse fiind deja la al treilea prieten din departament si implicit, noii colegi au crezut ca ‚cine se aseamana se aduna'." Ca nou angajata, este de preferat sa eviti astfel de situatii, asa ca te invit in continuare sa citesti cateva tips-uri ce sunt convinsa ca iti vor fi de folos.

Tips & tricks

„Cate ‚bordeie' atatea obiceie, spune un vechi proverb romanesc. Ei bine, cand vorbim despre un nou loc de munca lucrurile sunt destul de asemanatoare!", spune Alexandra Gerogescu.

Ea a identificat pentru tine o serie de lucruri pe care ar trebui sa le faci si altele pe care sa nu le faci la un nou loc de munca.

1. Asigura-te ca intelegi cat mai bine care sunt persoanele cu care vei relationa si care este rolul lor fata de tine: cine este managerul tau direct, daca mai exista alte proiecte in care esti implicata si cine le conduce, cine este persoana care te poate orienta cel mai bine legat de facilitatile biroului, „drepturile si obligatiile" tale. Poate este vorba de cineva de la Resurse Umane sau poate ai nevoie sa ceri ajutorul cuiva mai vechi din echipa ta.

2. Incearca sa intelegi cat mai clar ce se cere de la tine si cere instructiuni cat mai precise la inceput despre cum se asteapta sa iti duci la indeplinire sarcinile. Vei constata ca, desi esti foarte plina de entuziasm, de multe ori iti dai seama prea tarziu ca nu iti este clar ceva sau chiar esti corectata destul de drastic pentru ca nu ai facut lucrurile „asa cum trebuie facute". Nu te astepta sa primesti de la ceilalti toate detaliile ci incearca tu sa te asiguri ca le-ai obtinut!

3. Asigura-te ca intelegi regulile legate de conduita si tinuta la birou si ia-le in considerare. Intr-o organizatie foarte informala va fi ciudat daca insisti sa apari in deux-piece si tocuri zilnic, la fel cum intr-o organizatie formala este neplacut daca raspunzi la telefon cu „Alo?" in loc de „Buna ziua, departamentul de marketing!". Imi amintesc cum la noi a fost foarte amuzant cand o noua colega se adresa cu „Doamna Georgescu" si i-am explicat rapid ca nu e cazul. Stiu insa organizatii in care ar fi inacceptabil sa iti strigi seful „Costel, nu te supara!"

4. Incearca sa observi care este rolul fiecarei persoane de la tine din echipa: care sunt colegii mai vechi care te pot ajuta cu informatii si iti pot povesti „cum stau lucrurile pe la noi", cine sunt persoanele cheie care te pot ajuta cu diverse aspecte „administrative". Am invatat ca a avea o relatie excelenta cu cei de la receptie iti poate asigura livrarea tuturor plicurilor si primirea fara probleme a tuturor apelurilor. Ca o relatie buna cu cei care asigura paza parcarii inseamna un loc pus deoparte sau ajutor pretios in a gasi unul. Relatiile umane de calitate sunt mereu surse de energie si putere indiferent de rolul tau!

5. Mai ales la inceput, concentreaza-te in a asigura un echilibru intre concentrarea pe sarcinile tale si concentrarea pe relatiile cu cei din jur. Nu iti doresti sa fi considerata „anti-sociala" sau „lipita de calculator", dar nici pusa pe pierdut timpul in loc de munca!

6. Fii punctuala si respecta promisiunile facute! Iar daca faci vreo greseala, ceea ce este inevitabil, recunoaste-ti si asuma-ti greseala! Fa in mod vizibil insa eforturi pentru a invata, a progresa si a aduce o contributie echipei din care faci parte!7. Nu sta ascunsa la biroul tau prefacandu-te ca lucrezi chiar si cand nu ai nimic e facut. Mai bine incearca sa vezi daca poti ajuta cu ceva - pe oricine - daca poti primi recomandari despre ce ai putea citi ca sa afli mai multe despre firma, departament, zona ta profesionala. Nu e in regula sa pari inabordabila si preocupata doar pentru a „da bine". Mai devreme sau mai tarziu va fi clar ca esti pe messenger sau faci shopping on-line pentru ca... nu „produci" de fapt, nimic. Consecintele sunt etichete de neseriozitate si prefacatorie care nu sunt flatante.

8. Nu vorbi la telefon in gura mare in mijlocul biroului despre lucruri personale. Poti raspunde la telefoane personale, cu siguranta, dar pe un ton mai jos sau intr-un loc in afara zonei de lucru. Va dati seama ce „tare" a fost sa aud o conversatie la un moment dat: „Si nu te-ai dus la el acasa? Eu m-as fi dus, n-as fi stat pe ganduri!" la 10 dimineata intr-o luni.

9. Nu barfi pe nimeni din jurul tau pana nu ajungi sa ii cunosti pe ceilalti mai bine si ei pe tine la randul lor! Chiar daca e cea mai tare barfa si e din surse sigure, asta nu iti va creste „cota", ci poate doar reputatia de „gura-sparta" si ii va face pe colegi sa evite sa mai povesteasca prea multe de fata cu tine. De asemenea, nu deveni „turnatoarea" echipei. Daca afli de la colegi lucruri, nu fugi repede la superiori sa le spui sperand sa castigi puncte. Pentru a da feed-back despre echipa ta mai sus, e in primul rand nevoie sa fii integrata in colectiv si sa iti asumi si tu feed-back-ul pe care il dai!

10. Nu incerca sa iti impui obiceiuri care nu sunt practicate in grupul din care faci parte! „La fostul meu loc de munca noi lucram cu muzica in birou!" Chiar daca e poate o idee buna, gandeste-te ca la inceput tu esti un fel de musafir care trebuie sa respecte „gazdele". In timp, vei deveni si tu „gazda" si vei putea din ce in ce mai mult sa influentezi grupul intr-o directie sau alta. Fii flexibila si deschisa la modul lor de lucru!

11. Nu te preface insa ca esti ok cu orice tip de tratament si comportament din partea colegilor. Daca te deranjeaza ceva, incearca sa vorbesti personal cu cel/cea in cauza si sa ii explici ce anume si de ce te-a derajat. Asta te ajuta sa te faci inteleasa si ii ajuta pe colegi sa afle mai multe despre cine esti tu! Un coleg de-al meu a avut curajul sa-i spuna unei colege ca prefera sa il abordeze direct si deschis si ca nu e nevoie de „chit-chat" ca sa ii poata cere ajutorul!

12. Mai ales la inceput, nu fi partinitoare! Nu alege „taberele" din prima zi! Incearca sa afli cat mai multe si mai ales fa-ti treaba bine! Cu timpul iti vei da seama cu cine lucrezi bine, cu cine te intelegi mai bine si vei fi libera sa faci aceste alegeri fara riscul de a fi etichetata drept „catelusul sefului", „prietena barfitoarei" sau „cucerirea colegului" din prima zi.

Acum stii ce ai de facut. Nu-ti ramane decat sa urmezi sfaturile Alexandrei si sa te integrezi cat mai repede in noul colectiv!
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
12 noi