Loredana Groza

Loredana Groza a cântat alături de mama ei la petrecerea...

Citeste mai mult»
Aya Nakamura

Cântăreața Aya Nakamura are o statuie din ceară la muzeul...

Citeste mai mult»
Tora Vasilescu

Ce consumă Tora Vasilescu pentru a se menține în formă la...

Citeste mai mult»
 Katy Perry și Orlando Bloom

Relația dintre Katy Perry și Orlando Bloom ar fi ajuns la...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein a fost găsit vinovat de agresiune...

Citeste mai mult»
Gabriela Cristea

Gabriela Cristea, probleme în vacanța petrecută în...

Citeste mai mult»
amalia

Prințesa Amalia a Țărilor de Jos a suferit o fractură de...

Citeste mai mult»
justin baldoni si blake lively

Un judecător a respins procesul de 400 de milioane de...

Citeste mai mult»
rochii

Rochii de vară extrasezon – cum să le porți în zilele mai...

Citeste mai mult»
frum

Self-care feminin în era digitală: Cum evoluează...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Obiecte de vestimentație care i-au aparținut prințesei...

Citeste mai mult»
Malia

Malia, fiica lui Michelle şi Barack Obama, renunţă la...

Citeste mai mult»
sejur

Antalya sau Bodrum? Ce destinație ți se potrivește mai bine?

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise a fost inclus în Cartea Recordurilor Guinness

Citeste mai mult»
jane

Prima geantă Hermès concepută în 1984 pentru Jane Birkin...

Citeste mai mult»
David Beckham

David Beckham va primi titlul de cavaler din partea...

Citeste mai mult»
Cătălin Crișan

Cătălin Crișan, acuzat că și-a agresat fizic partenera, a...

Citeste mai mult»
Harry

Prințul Harry a analizat posibilitatea de a-și schimba...

Citeste mai mult»
Rod Stewart

Cântărețul Rod Stewart a anulat două concerte în Las...

Citeste mai mult»
Michael J. Fox

Michael J. Fox lansează un apel pentru găsirea unei...

Citeste mai mult»
Morten Harket

Morten Harket, solistul trupei a-ha, suferă de Parkinson

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Meghan Markle sărbătoreşte ziua de naştere a fiicei sale...

Citeste mai mult»
crbl

De ce își vede rar CRBL fiica: „E complicată toată treaba...

Citeste mai mult»
Nicoleta Luciu

Nicoleta Luciu a slăbit 7 kilograme în trei săptămâni:...

Citeste mai mult»
 Kim Kardashian

Procesul Kardashian: Sentințele 'bunicilor bandiți' au...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Taylor Swift a recâştigat controlul asupra muzicii sale,...

Citeste mai mult»
Opal Suchata Chuangsri

Opal Suchata Chuangsri din Thailanda este Miss World...

Citeste mai mult»
buchet

Buchete de 101 trandafiri pentru aniversări speciale

Citeste mai mult»
dlllf

Când să te oprești: Semnale că este timpul să iei o pauză...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a pledat nevinovat la acuzațiile de viol și...

Citeste mai mult»
Mako a Japoniei

Fosta prințesă Mako a Japoniei a născut primul său copil

Citeste mai mult»
vancea

Cum se menține în formă Roxana Vancea. Fosta asistentă TV...

Citeste mai mult»
Angelina Jolie si Brad Pitt

Brad Pitt, prima reacție după încheierea divorțului de...

Citeste mai mult»
Maria

Maria Grazia Chiuri a demisionat din funcția de director...

Citeste mai mult»
maicu

O sesiune de beatboxing a unor călugăriţe braziliene la o...

Citeste mai mult»
cuplu

Mituri despre dragoste care pot distruge o căsnicie

Citeste mai mult»
cancer

Medicii au descoperit o posibilă cauză a creșterii...

Citeste mai mult»
giulia

Giulia a ajuns de urgență la spital după ce a mâncat...

Citeste mai mult»
Ilona Brezoianu

Ilona Brezoianu este însărcinată: „Suntem mega fericiți!”

Citeste mai mult»
borcea

Pe ce cheltuie Cristi Borcea 500.000 de euro lunar: „E...

Citeste mai mult»

Cum sa te porti atunci cand esti nou angajata?

De în Cariera 9 mai 2008
Tocmai ti-ai schimbat job-ul. Ai parte de un colectiv nou in care bineinteles ca iti doresti sa te integrezi cat mai repede. Ce este bine sa faci si ce ar fi de preferat sa eviti atunci cand te afli in postura de nou angajata?
Despre toate aceste lucruri am stat de vorba cu Alexandra Georgescu, Nextep Program Manager la Human Invest. Pentru inceput, ea ne-a povestit o intamplare haioasa pe care a trait-o atunci cand abia se angajase. „O intamplare foarte nostima pe care am trait-o a fost intr-un colectiv in care, in prima saptamana, am petrecut mai mult timp alaturi de o colega pentru ca o cunoscusem anterior. Dupa nici trei zile m-am trezit insistent invitata la cafea de doi dintre colegii mei. Le-am spus ca sunt intr-o relatie si nu sunt interesata de subiect. Am ramas insa usor mirata de insistenta si siguranta lor in a-mi face propunerea pana intr-o zi cand, vorbind cu alta colega mi-a ‚dezvaluit' misterul: ‚partenera' mea din primele zile de lucru tocmai era subiectul unor barfe foarte aprinse fiind deja la al treilea prieten din departament si implicit, noii colegi au crezut ca ‚cine se aseamana se aduna'." Ca nou angajata, este de preferat sa eviti astfel de situatii, asa ca te invit in continuare sa citesti cateva tips-uri ce sunt convinsa ca iti vor fi de folos.

Tips & tricks

„Cate ‚bordeie' atatea obiceie, spune un vechi proverb romanesc. Ei bine, cand vorbim despre un nou loc de munca lucrurile sunt destul de asemanatoare!", spune Alexandra Gerogescu.

Ea a identificat pentru tine o serie de lucruri pe care ar trebui sa le faci si altele pe care sa nu le faci la un nou loc de munca.

1. Asigura-te ca intelegi cat mai bine care sunt persoanele cu care vei relationa si care este rolul lor fata de tine: cine este managerul tau direct, daca mai exista alte proiecte in care esti implicata si cine le conduce, cine este persoana care te poate orienta cel mai bine legat de facilitatile biroului, „drepturile si obligatiile" tale. Poate este vorba de cineva de la Resurse Umane sau poate ai nevoie sa ceri ajutorul cuiva mai vechi din echipa ta.

2. Incearca sa intelegi cat mai clar ce se cere de la tine si cere instructiuni cat mai precise la inceput despre cum se asteapta sa iti duci la indeplinire sarcinile. Vei constata ca, desi esti foarte plina de entuziasm, de multe ori iti dai seama prea tarziu ca nu iti este clar ceva sau chiar esti corectata destul de drastic pentru ca nu ai facut lucrurile „asa cum trebuie facute". Nu te astepta sa primesti de la ceilalti toate detaliile ci incearca tu sa te asiguri ca le-ai obtinut!

3. Asigura-te ca intelegi regulile legate de conduita si tinuta la birou si ia-le in considerare. Intr-o organizatie foarte informala va fi ciudat daca insisti sa apari in deux-piece si tocuri zilnic, la fel cum intr-o organizatie formala este neplacut daca raspunzi la telefon cu „Alo?" in loc de „Buna ziua, departamentul de marketing!". Imi amintesc cum la noi a fost foarte amuzant cand o noua colega se adresa cu „Doamna Georgescu" si i-am explicat rapid ca nu e cazul. Stiu insa organizatii in care ar fi inacceptabil sa iti strigi seful „Costel, nu te supara!"

4. Incearca sa observi care este rolul fiecarei persoane de la tine din echipa: care sunt colegii mai vechi care te pot ajuta cu informatii si iti pot povesti „cum stau lucrurile pe la noi", cine sunt persoanele cheie care te pot ajuta cu diverse aspecte „administrative". Am invatat ca a avea o relatie excelenta cu cei de la receptie iti poate asigura livrarea tuturor plicurilor si primirea fara probleme a tuturor apelurilor. Ca o relatie buna cu cei care asigura paza parcarii inseamna un loc pus deoparte sau ajutor pretios in a gasi unul. Relatiile umane de calitate sunt mereu surse de energie si putere indiferent de rolul tau!

5. Mai ales la inceput, concentreaza-te in a asigura un echilibru intre concentrarea pe sarcinile tale si concentrarea pe relatiile cu cei din jur. Nu iti doresti sa fi considerata „anti-sociala" sau „lipita de calculator", dar nici pusa pe pierdut timpul in loc de munca!

6. Fii punctuala si respecta promisiunile facute! Iar daca faci vreo greseala, ceea ce este inevitabil, recunoaste-ti si asuma-ti greseala! Fa in mod vizibil insa eforturi pentru a invata, a progresa si a aduce o contributie echipei din care faci parte!7. Nu sta ascunsa la biroul tau prefacandu-te ca lucrezi chiar si cand nu ai nimic e facut. Mai bine incearca sa vezi daca poti ajuta cu ceva - pe oricine - daca poti primi recomandari despre ce ai putea citi ca sa afli mai multe despre firma, departament, zona ta profesionala. Nu e in regula sa pari inabordabila si preocupata doar pentru a „da bine". Mai devreme sau mai tarziu va fi clar ca esti pe messenger sau faci shopping on-line pentru ca... nu „produci" de fapt, nimic. Consecintele sunt etichete de neseriozitate si prefacatorie care nu sunt flatante.

8. Nu vorbi la telefon in gura mare in mijlocul biroului despre lucruri personale. Poti raspunde la telefoane personale, cu siguranta, dar pe un ton mai jos sau intr-un loc in afara zonei de lucru. Va dati seama ce „tare" a fost sa aud o conversatie la un moment dat: „Si nu te-ai dus la el acasa? Eu m-as fi dus, n-as fi stat pe ganduri!" la 10 dimineata intr-o luni.

9. Nu barfi pe nimeni din jurul tau pana nu ajungi sa ii cunosti pe ceilalti mai bine si ei pe tine la randul lor! Chiar daca e cea mai tare barfa si e din surse sigure, asta nu iti va creste „cota", ci poate doar reputatia de „gura-sparta" si ii va face pe colegi sa evite sa mai povesteasca prea multe de fata cu tine. De asemenea, nu deveni „turnatoarea" echipei. Daca afli de la colegi lucruri, nu fugi repede la superiori sa le spui sperand sa castigi puncte. Pentru a da feed-back despre echipa ta mai sus, e in primul rand nevoie sa fii integrata in colectiv si sa iti asumi si tu feed-back-ul pe care il dai!

10. Nu incerca sa iti impui obiceiuri care nu sunt practicate in grupul din care faci parte! „La fostul meu loc de munca noi lucram cu muzica in birou!" Chiar daca e poate o idee buna, gandeste-te ca la inceput tu esti un fel de musafir care trebuie sa respecte „gazdele". In timp, vei deveni si tu „gazda" si vei putea din ce in ce mai mult sa influentezi grupul intr-o directie sau alta. Fii flexibila si deschisa la modul lor de lucru!

11. Nu te preface insa ca esti ok cu orice tip de tratament si comportament din partea colegilor. Daca te deranjeaza ceva, incearca sa vorbesti personal cu cel/cea in cauza si sa ii explici ce anume si de ce te-a derajat. Asta te ajuta sa te faci inteleasa si ii ajuta pe colegi sa afle mai multe despre cine esti tu! Un coleg de-al meu a avut curajul sa-i spuna unei colege ca prefera sa il abordeze direct si deschis si ca nu e nevoie de „chit-chat" ca sa ii poata cere ajutorul!

12. Mai ales la inceput, nu fi partinitoare! Nu alege „taberele" din prima zi! Incearca sa afli cat mai multe si mai ales fa-ti treaba bine! Cu timpul iti vei da seama cu cine lucrezi bine, cu cine te intelegi mai bine si vei fi libera sa faci aceste alegeri fara riscul de a fi etichetata drept „catelusul sefului", „prietena barfitoarei" sau „cucerirea colegului" din prima zi.

Acum stii ce ai de facut. Nu-ti ramane decat sa urmezi sfaturile Alexandrei si sa te integrezi cat mai repede in noul colectiv!
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
16 iun