Fii la moda cu bani putini!

În Moda 6 aug 2008
In august se da startul reducerilor de vara, iar vitrinele magazinelor sunt din ce in ce mai "tocite" de privirile celor care asteapta sa vada procentaje in locul hainelor, cu ajutorul carora sa isi innoiasca garderoba, dupa o cursa cu obstacole printre capcanele promotionale.
Oricine isi doreste sa tina pasul cu moda si sa fie tot timpul trendy. Adevarata problema nu consta in lipsa timpului de a merge la cumparaturi sau in absenta produselor de pe piata, ci in cifrele tot mai multe pe eticheta unui produs.

Pentru inceput trebuie sa va stabiliti propriul stil, sa constientizati in ce haine merita sa investiti si cat anume. De exemplu blugii, merita, deoarece se pot purta in orice situatie, pot fi adaptati unui stil elegant sau sport, in schimb tricourile nu trebuie sa reprezinte o investitie foarte mare, deoarece se uzeaza foarte repede. Alte exemple de haine in care merita sa investiti sunt pantalonii negri, in comparatie cu pantalonii si camasile albe, care trebuie evitate pe cat posibil, deoarece trebuie sa fie spalate mai des, deteriorandu-se mai repede.

Una dintre primele alegeri pentru innoirea garderobei sunt soldurile, o metoda "adoptata" in ultimii ani de comerciantii romani si care atrag din ce in ce mai multi clienti. Partea mai putin insorita a soldurilor este ca au loc doar de doua ori pe an, in perioada ianuarie-aprilie si august-octombrie. Un scurt raid prin magazine a demonstrat ca vitrinele si rafturile sunt deja pline de oferte, fie doua produse la pretul unuia, fie reduceri incepand de la 20%-40%, in magazine precum Nike, ajungand pana la 60%-70%, in magazinele Kenvelo, Tina R, Terra Nova si House Of Art.

Atentie marita insa la potentialele pacaleli, daca pot fi numite astfel. Multi comercianti incearca sa induca in eroare clientii printr-o metoda simpla: trec pe eticheta un pret exagerat, evident nu cel real al produsului, apoi il taie si scriu unul acceptabil, care face ca produsul respectiv sa fie vandut. Clientii cumpara aceste produse crezand ca, de exemplu, o fusta care a costat initial 200 ron, iar acum este 80 ron reprezinta o adevarata afacere.

O alta metoda foarte utilizata, pentru atragerea clientilor, dar care reprezinta o metoda foarte buna pentru pacalirea acestora sunt afisele imense lipite pe geamurile magazinelor, pe care sunt scrise procente foarte mari. Steluta insa nu este prietena cumparatorilor si le ofera comerciantilor posibilitatea de a induce in eroare clientii. * "Oferta valabila pentru bluze intre 50-100 ron", "oferta valabila pentru detinatorii de card de fidelitate" sau "oferta valabila pentru costumele de baie si ochelarii de soare" sunt doar cateva variante ale comerciantilor, pregatite cu font mic si scrise cat mai ascuns.

Dupa vanzarile din ultimele saptamani, comerciantii se asteapta ca in luna august vanzarile sa "explodeze". "Vanzarile au crescut, dar abia suntem la inceput. De obicei din luna august se observa o crestere foarte marita. Speram ca anul acesta sa depasim cu mult vanzarile din anii trecuti", a declarat un reprezentant al unui magazin.

Targurile de imbracaminte, un pas mare pentru expozanti, un pas mic pentru "shopaholici"

Targurile de imbracaminte sunt o ocazie preferata, cel putin deocamdata, de putini creatori de moda pentru a-si prezenta noile colectii, oferind un pret mai mic fata de cel pe care l-ati putea gasi in magazine. Aici puteti gasi produse incepand de la geci de iarna, pulovere, sacouri, pana la costume, iar pretul acestora poate ajunge la cateva zeci de lei.

Cel mai cunoscut targ national de acest fel este Tinimitex, care se desfasoara, de obicei, in statiunea Mamaia, si in cadrul caruia expozantii ofera haine pentru adultii si copii, din piele, tricotaje, tesaturi, incaltaminte, accesorii, articole de mercerie si mijloace de etalare si ambalare. Acestui targ ii face concurenta Modexpo, expozitie internationala de tesaturi, textile, pielarie, blanarie, incaltaminte, marochinarie si accesorii, care se va desfasura anul acesta in perioada 18 - 21 septembrie 2008 la Romexpo.

Expo Transilvania este un alt eveniment de moda, care reuseste sa reuneasca in Cluj aproximativ 3.000 de expozanti anual. In afara de acestea mai este si ExpoTexStil, targ care s-a desfasutat, in ultimii ani, in mai multe orase, printre care Iasi, Brasov si statiunile Eforie Nord si Venus.

Daca nu agreati ideea acestor targuri, dar totusi nu va permiteti sa investiti foarte multi bani in vestimentatie, puteti apela la magazinele care promoveaza ideea de discount, o metoda ideala de a avea haine de firma si ieftine, la pachet. Succesul unor magazine precum Miniprix demonstreaza ca foarte multe persoane apeleaza la aceasta solutie in ultima vreme, mai degraba decat sa cheltuiasca in jur 50% din salariu pe o geanta si o fusta.

In fine, o metoda care poate fi utilizata pe tot parcursul anului este reprezentata de vanzarile promotionale.

In lipsa bancnotelor din buzunar, puteti apela la propria imaginatie

Cele de mai sus sunt metodele clasice de innoire a garderobei, insa puteti da un aer nou vestimentatiei prin combinarea hainelor vechi cu cele noi sau prin modificarea vechilor produse. Cu cativa nasturi cumparati de la mercerie si cateva paiete puteti transforma banalul tricou negru, de care v-ati plictisit, intr-o haina la moda si asta fara ajutorul unui specialist. In plus, daca va pricepeti putin sau aveti o cunostinta in domeniu, de exemplu o prietena studenta la arte, va puteti crea propria linie vestimentara sau cel putin cateva haine. "Aveam probleme in ceea ce priveste vestimentatia mea, nimic nu ma multumea sau erau prea scumpe pentru bugetul meu, de aceea m-am hotarat sa apelez la propria imaginatie si la prietena mea care stia sa foloseasca masina de cusut. Acum am haine la moda pe propiul plac." spune Nicoleta, o tanara care a renuntat la hainele din magazin in favoarea propiilor creatii.

Accesoriile au foarte multe de spus in ceea ce priveste o tinuta reusita a reprezentantelor sexului frumos. Orice camasa lipsita de orice urma de "viata", poate deveni piesa de rezistenta, daca i se alatura o esarfa si o brosa potrivita.

Indiferent ca veti opta pentru targurile de haine, solduri, reducerile promotionale sau propriile creatii, la sfarsitul verii aveti toate sansele sa va bucurati de o garderoba noua, cu riscul de a avea nevoie de un masaj de relaxare dupa toata alergatura prin magazine.
Tag-uri: , , , , , , , ,
loading...
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Moda
Cele mai citite

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
15 iul