smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»
powerball

Un jucător la loteria Powerball a câştigat un jackpot de...

Citeste mai mult»
Sacha Baron Cohen si Isla Fisher

Sacha Baron Cohen şi Isla Fisher divorţează după 13 ani...

Citeste mai mult»

Marea ta provocare la birou: angajatii dificili

În Cariera 4 iun 2008
Prin ceea ce facem generam reactii - fie ele pozitive sau negative. In acelasi timp suntem nevoiti sa reactionam si in functie de ceilalti, mai ales cand lucram in echipa si rezultatul final nu mai depinde doar de noi. Uneori ne este mai greu sa colaboram cu anumite persoane si rezolvarea eventualelor diferente, neintelegeri sau conflicte ne revine atunci cand suntem coordonatori.
Ce putem face cand angajatii ne pun in dificultate?

Cand cineva din echipa este gata mereu sa evidentieze doar minusurile proiectului sau este permanent nemultumit si critica direct fiecare persoana implicata, toata echipa are de suferit. Se poate intampla iarasi ca in echipa, un angajat foarte bun sa devina extrem de competitiv, sa ii descurajeze sau sa-i defavorizeze pe ceilalti si chiar sa distruga spiritul de echipa. Randamentul oamenilor va fi de asemenea influentat negativ, cu atat mai mult cu cat situatia va persista. Iata doua exemple care ne arata ca trebuie actionat rapid, pentru ca viata la serviciu sa nu devina un chin.

In astfel situatii, ce putem face mai concret este in primul rand sa inlesnim comunicarea cu persoanele respective, pentru a cunoaste mai bine cauza comportamentului lor.

Sa invatam din realitate

Cristi este un tanar care a absolvit o facultate tehnica; experienta sa in munca a fost dezvoltata mai mult din intamplare in domeniul vanzarilor de echipamente. A schimbat deja doua locuri de munca in mai putin de doi ani si marturiseste ca isi cauta alt job. El da vina pe mai toti ceilalti (clienti, companie, superior direct, colegi din diferite departamente) si este clar nemultumit de rezultatele obtinute.

Cristi este de fapt un om politicos si cu bune cunostinte tehnice. El stie cel mai bine produsele. Ii place sa afle mai multe si sa explice despre echipamentele respective, in schimb interactiunea cu oamenii il face sa se simta inconfortabil. Nu stie cum sa promoveze produsele altfel decat prin a explica in detaliu cum sunt alcatuite si cum functioneaza. Este un om calculat, analitic si corect, de aceea intra in detaliu mult si are nevoie de timp pentru a decide si a oferi raspunsuri.

Primele lucruri pe care ar trebui sa le afle managerul sau sunt ce anume il nemultumeste, care sunt problemele cu care se confrunta si ce si-ar dori sa faca de fapt. Daca este o persoana mai mult inclinata catre analiza spre exemplu, ea poate fi transferata int-un post in care activitatile sa presupuna mai mult lucrul cu idei si procese (ex. productie, managementul calitatii, departamentul de service) decat interactiunea frecventa cu oameni noi (ex. client service, inginer vanzari).

Daca interesul si ambitia sa sunt de a se dezvolta in continuare in departamentul de vanzari, ar trebui ca superiorul sau sa evalueze pe langa abilitatile sale de a opera cu notiuni tehnice si pe cele care tin de interactiune si promovare, negociere si flexibilitate. In urma unei astfel de evaluari, poate sustine angajatul in dezvoltare prin cursuri specializate si feedback permanent in activitate.

Cel mai adesea tocmai aceasta lipsa de abilitati, cunostinte teoretice si cunostinte procedurale genereaza frustrari, demotivare si performanta scazuta in randul angajatilor. Canalizarea si dezvoltarea potentialului catre zone care sa aduca beneficii este de fapt adevarata arta in a conduce.

Nu trebuie ignorat faptul ca aceste nevoi sunt permanente! Multora nu le place rutina, ei pot si vor sa se dezvolte in continuare si sa primeasca sarcini noi. Acestea sunt momentele in care noi ca leaderi trebuie sa stim cu ce pornesc ei si ce anume le trebuie in plus pentru a reusi sa obtina rezultatele. Cand au mai multa nevoie de incurajari? Cand vor pasi exacti sau doar posibilitatea de a se consulta? Cand prefera si sunt capabili sa aiba libertate mai mare de decizie? Daca nu dezvoltam o comunicare eficienta si daca nu ne cunoastem angajatii, riscam sa revenim frecvent la situatii-criza sau sa rezolvam probleme izolate si nu cauzele reale.Nepricepere sau nepotrivire?

Indiferent care este reactia acestor angajati – ca nu par sa se concentreze pe ceea ce au de facut, ca sunt lenti in activitate, ca sunt rebeli sau carcotasi, negativisti sau dezinteresati – comportamentul vine intotdeauna dintr-o nepotrivire: nivelul lor de motivatie si nevoia de informatie variaza de la o activitate la alta, iar stilul de management solicitat este un altul in functie de combinatia acestor doi factori. Un leader trebuie sa constientizeze permanent ca oamenii din echipa sa sunt diferiti si trec prin momente diferite, iar practicarea aceluiasi stil de conducere in masa nu poate da rezultate excelente in relatia cu toti.

Cu siguranta pentru a reusi sa ne concentram pe nevoile angajatilor, trebuie ca mai inainte sa ne asiguram ca valorile de baza ale lor corespund cu cele pe care noi le incurajam in companie. Daca noul angajat este o persoana mai mult individualista, va lucra foarte bine pe proiecte independente, dar in nici un caz acolo unde lucrul in echipa sta la baza reusitei! Corectitudinea, respectul si alte astfel de concepte ne pot ghida catre o baza comuna. Iarasi interesul, pasiunea angajatului pentru un domeniu sau o activitate anume face ca lucrurile sa se poata dezvolta in armonie. Fara acestea doua (valori si pasiune) eforul nostru de a adapta comunicarea si relationarea este in van. Iar pentru ca eficienta noastra ca manageri sa creasca, angajatii trebuie invatati si incurajati sa semnaleze care sunt momentele in care au nevoie de sustinere, cum sa comunice cat mai clar nevoile lor si cum sa reactioneze proactiv si sa propuna variante de solutionare.

Ca manager, cel mai bine este sa reactionezi din timp la comportamentele dificile – iar femeile au simturile poate ceva mai ascutite in acest sens. Putem simti modificari de dispozitie si atitudine si le putem identifica mai usor cauzele. Asta si pentru ca suntem firi inclinate catre empatie si inzestrate cu mai multa rabdare in a observa si analiza comportamentele si efectele lor. Acestea sunt cateva atuuri utile in rezolvarea situatiilor dificile. Cu toate acestea, nu ne nastem leaderi si putem permanent imbunatati si dezvolta abilitatile de coordonare chiar si ale angajatilor de genul celor amintiti mai sus.

Fara a exagera si a deveni hipersensibili la cerintele angajatilor, trebuie totusi sa le acordam atentia si timpul necesare pentru ca ei sa poata actiona mai departe pe propriile picioare. Totul este sa dam atentie primelor semne. Pentru a nu ajunge sa reactionam atunci cand simtim ca suntem ca un resort intins la maxim. Reactiile nu vor mai fi la fel de bine adecvate si canalizate catre gasirea celei mai bune solutii. Dincolo de tentatia de a concedia persoana care creaza probleme, interesul real pentru a rezolva situatia intr-un mod avantajos de ambele parti genereaza mai multa implicare, proactivitate si loialitate din partea angajatilor.

Ioana Moholea
Project Manager Perspective Group
[email protected]
Tag-uri: , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
25 apr