covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»
powerball

Un jucător la loteria Powerball a câştigat un jackpot de...

Citeste mai mult»
Sacha Baron Cohen si Isla Fisher

Sacha Baron Cohen şi Isla Fisher divorţează după 13 ani...

Citeste mai mult»
Reese Witherspoon

Compania actriţei Reese Witherspoon va produce un serial...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon a fost plasat sub 'tutelă consolidată'

Citeste mai mult»
gineco

Menopauza: Ce este, când apare și care sunt simptomele

Citeste mai mult»
Lenny Kravitz

Lenny Kravitz va concerta pe scena principală de la...

Citeste mai mult»
aldi

Celebrul chitarist american Al Di Meola revine în...

Citeste mai mult»
Baba Ramdevv

Cel mai important guru yoga din India, avertizat de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift este miliardară, potrivit clasamentului...

Citeste mai mult»

Cum au ajuns 100 de dolari la 10.000.000 de oameni

De în Cariera 1 oct 2009
Creativitatea, ideile geniale, pasiunea pentru ceea ce faci, experienta, planificarea minutioasa si oamenii sunt uneori singurele arme in lupta cu bugetele infime pentru realizarea unui proiect. Cu toate acestea poti sa faci o campanie care sa atinga zeci de milioane de oameni chiar si cu 100 de dolari. Nu crezi ca este posibil? Afla secretul intr-un interviu acordat Feminis.ro de "mama" lui Firmin, Oana Boca!
"Buna!
Numele meu este Firmin.

Multi m-ar caracteriza intr-un mod barbar, si anume drept "un sobolan". Nu-i contrazic, pot doar sa completez: "Sunt un sobolan devorator de carti!". Fireste, am si eu limitele mele, nu suport orice. Imi displac in mod special cartile cu si despre neamul rozatoarelor. Chestie de gust... In rest, citesc aproape orice. Sunt, daca vreti, un exemplu viu al faptului ca lectura te hraneste si te umanizeaza".  


Ce parere aveti despre mesajul de mai sus? Il cunosti pe Firmin? Nu? "Mama" lui Firmin, Oana Boca, director de imagine al Polirom ne spune cum a luat nastere personajul si cum a fost posibil realizarea unei campanii de promvarea a cititului cu numai 100 de dolari.

Cum v-a venit ideea de a face o astfel de campanie?
 
Sincer nu stiu cum mi-a venit ideea. Pur si simplu am vazut cartea, am citit-o si m-am gandit  ca se preteaza unui astfel de campanii. Farmecul aparte al personajul este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care am decis sa initiez campania. La fel, pretul relativ mic al cartii (22,95 lei) - si deci accesibilitatea - a fost inca un argument in favoarea includerii romanului intr-o campanie de promovare a lecturii.
 
Cum ati dezvoltat campania? Care au fost principalele etapele pe care le-ati urmat?

In momentul in care am decis sa transform aparitia ei intr-un eveniment, cartea lui Sam Savage se vindea slab in tarile de limba anglo-saxona si bine in Spania, Germania si Franta. Am mizat, insa, pe cateva elemente, dintre care cel mai important este mesajul cartii, farmecul personajului principal si accesibilitatea acestei carti.

Am avut un scop clar, provocarea interesului pentru lectura in randul persoanelor active, utilizand si adaptand modalitati de promovare neconventionale, relativ noi pe piata autohtona de carte si obiective clare: sa determin minin 5.000 de persoane sa achizitioneze romanul Firmin, sa implic minim 15.000 de persoane in discutii despre Firmin si importanta lecturii, sa creez un orizont de asteptare cu privire la urmatorul roman semnat Sam Savage si sa consolidez imaginea colectiei "Biblioteca Polirom" si a editurii pe piata.

Care au fost canalele de comunicare si cum s-a desfasurat practic campania?

Campania s-a defasurat in online prin promo de guerilla pe Yahoo Messenger si bloguri culturale, concursuri online (pe portalurile culturale si de cultura urbana cele mai importante), publicatii online, e-mail,  in locatiile Centrului de Librarii Bucuresti (CLB), in lantul de cafenele Cafepedia (Bucuresti), in media, in strada prin stickere lipite in Bucuresti si insigne purtate de persoane influeunte din lumea culturii - in toata tara, dar si prin posta: scrisori, trimise in numele lui Firmin, catre persoanele influente din lumea culturala.
Din exeperiente dumenavoastra, ce ar trebui sa stie si alte companiile si chiar si edituri care se plang de buget redus si de criza si care se resemneaza fara sa faca nimic prin care sa iasa din situatia dificila?
 
In Romania, promovarea cartilor se face mai mult cu metodele PR-ului. Un editor investeste in promovare o parte din banii obtinuti din vanzarea de carte. Cum tirajul mediu pe piata autohtona de carte este de aproximativ 2.800 de exemplare, fondurile care revin promovarii sunt foarte mici. In ultimul an, insa, data fiind aparitia editiilor de kiosk, colaborarea editurilor cu ziarele centrale a devenit problematica, cotidienele avind drept tinta promovarea propriilor titluri. In acest context, gasirea unor noi canale de promovare se impunea. La fel conteaza, pasiunea pentru munca pe care o faci, exeperienta, cunosterea produsului.

In cultura salariile sunt foarte mici. De exemplu eu nici nu stiu care este concurenta mea de la alte edituri, pentru ca fluctuatia pe astfel de posturi: marketing si promovare este foarte mare. Iti permite sa migrezi spre mai multe domenii mult mai bine platite si se intampla foarte des acest lucru. Deci nu poti sa stai decat din pasiune pentru munca pe care o faci. La fel, este foarte important si experienta, nu stiu daca as fi reusit sa fac o astfel de campanie fara exeperienta de sase ani acumulata in aceasta pozitie. Conteaza foarte mult modul in care intelegi produsul si contextul general in care acesta este realizat. Creativitatea, desi importanta nu este suficienta daca nu este sustinuta de munca, pasiune si exeperienta.

Care au fost dificultati intampinate in timpul campaniei si cum ati trecut peste ele?

Au existat zile in care numarul celor care scriau e-mailuri sa ma intrebe despre Firmin depasea 50, iar unii dintre corespondenti aveau si cate 10 curiozitati legate de Firmin. Atunci a trebuit sa gasesc ajutor. Am apelat la sprijinul unor studenti, care au acceptat voluntariatul. Campania in librarii fusese stabilita cu un lant bucurestean, dar, cu trei zile inainte de a debuta proiectul, au izbucnit unele si in doua zile, a trebuit sa gasesc alt partener.

Care ai fost rezultate camanieie in care aiti investit 100 de dolari si care a reusit sa castige Silver Award for Excellence la Romanian PR Award?

Cu o investitie de doar 100 de dolari, s-au obtinut urmatoarele rezultate:
  • Campania de PR a generat 76 materiale de presa, inregistrand aproximativ 150.000 de cititori de presa scrisa si peste 10.000.000 vizitatori pentru online
  • 48 de persoane influente din lumea culturala romaneasca au purtat insigna cu Firmin
  • Peste 20 de bloggeri au initiat discutii despre Firmin si importanta lecturii
  • In ziua lansarii cartii, postul national de televiziune a dedicat trei emisiuni semnalarii acesteia, punind in discutie importanta lecturii
  • In timpul perioadei de teasing, pe adresa [email protected] au sosit 1.723 de mesaje
  • In timpul campaniei, traficul site-ului Editurii Polirom (editura cu cei mai multi vizitatori online, conform trafic.ro) s-a dublat
  • Pe perioada campaniei, traficul celui mai important blog de lecura -  terorista.ro - a crescut de trei ori
  • Dupa lansare, romanul Firmin a stat, timp de 16 saptamini in topul celor mai vindute carti pe polirom.ro
  • Interesul mass-media in jurul acestui subiect a continuat si dupa incheierea campaniei
Tag-uri: , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
23 apr