smiley

Damian Drăghici şi Smiley au lansat melodia „S-a furat...

Citeste mai mult»
Anne Hathaway

Anne Hathaway, reacţie devenită virală la un gol al...

Citeste mai mult»
belinda

Belinda Bencic a devenit mamă

Citeste mai mult»
nasty

"NASTY", documentarul despre Ilie Năstase, în selecţia...

Citeste mai mult»
Regele Harald

Regele Harald al V-lea al Norvegiei, în vârstă de 87 de...

Citeste mai mult»
louis

William şi Kate mulţumesc publicului pentru mesajele...

Citeste mai mult»
cataracta

Cum te recuperezi după operația de cataractă?

Citeste mai mult»
covid-19

Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Prima zi de record a lui Taylor Swift pe Spotify cu...

Citeste mai mult»
becks

Spice Girls s-au reunit la petrecerea de 50 de ani a...

Citeste mai mult»
armani

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a lansat un nou album, gata să doboare toate...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon, decorat de Ucraina pentru sprijinul său în...

Citeste mai mult»
Harry Styles

O admiratoare a lui Harry Styles, încarcerată după ce i-a...

Citeste mai mult»
Printesa Diana

Rochii ale prinţesei Diana, expuse la Hong Kong înainte...

Citeste mai mult»
bon jovi

Un serial documentar despre Bon Jovi oferă detalii despre...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William participă la primul său angajament public...

Citeste mai mult»
prezentare

Casa de modă Dior a prezentat la New York o colecţie...

Citeste mai mult»
Monica

Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri despre provocările...

Citeste mai mult»
amalia

Moştenitoarea tronului olandez a fugit în Spania din...

Citeste mai mult»
celine dion

Un documentar despre boala de care suferă Céline Dion va...

Citeste mai mult»
vin

Un restaurant din Italia oferă o sticlă de vin gratuită...

Citeste mai mult»
chefi

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu...

Citeste mai mult»
Guy Ritchie

Guy Ritchie revine pe marile ecrane cu un film despre o...

Citeste mai mult»
Stormy Daniels

Cine este Stormy Daniels, femeia aflată în centrul...

Citeste mai mult»
tuns

Top 5 stiluri ce revin la modă

Citeste mai mult»
pacanele

Fetele știu să se distreze: păcănele online cu modă și...

Citeste mai mult»
ulei

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline

Citeste mai mult»
Harry și Meghan Markle

Harry şi Meghan vor produce două seriale Netflix despre...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Muzica lui Taylor Swift revine pe TikTok, chiar dacă casa...

Citeste mai mult»
Prințul William

Prinţul William şi fiul său cel mare, George, au asistat...

Citeste mai mult»
portofel

Alegerea portofelului de damă din piele în funcție de...

Citeste mai mult»
Sebastian Stan

Sebastian Stan se transformă în tânărul Donald Trump în...

Citeste mai mult»
Bjorn Ulvaeus

Bjorn Ulvaeus a reflectat asupra succesului şi...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon nu va face apel la plasarea sa sub tutelă...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin

Împuşcături mortale la filmările "Rust" - Alec Baldwin "a...

Citeste mai mult»
Jonathan Majors

Actorul Jonathan Majors scapă de închisoare pentru...

Citeste mai mult»
michael douglas

Michael Douglas a aflat, în cadrul emisiunii "Finding...

Citeste mai mult»
powerball

Un jucător la loteria Powerball a câştigat un jackpot de...

Citeste mai mult»
Sacha Baron Cohen si Isla Fisher

Sacha Baron Cohen şi Isla Fisher divorţează după 13 ani...

Citeste mai mult»

Ce sa NU luam din invataturile lui Arsenie Boca

Multi sunt cei care il ridica pe preotul Arsenie Boca la rang de sfant si iau drept bun tot ce zice el. Eu sunt mai sceptica din fire cand e vorba de invataturi astfel ca atunci cand am auzit anumite afirmatii, pur si simplu nu am putut fi de acord cu ele! Iata cateva dintre ele:

1.  "Cu pacatele nemarturisite are Dumnezeu alta socoteala; tot socoteala milostiva, insa pe noi ne ustura. Stiind Dumnezeu natangia noastra, nu ne lasa parasiti in intunericul necunostiintei, ci ne trimite necazuri sau pocanie(canon) fara voie. Asta-i ispasirea de nevoie: dureri, pagube, vrajbe, tulburari, copii slabi si orice alta suferinta care ne indoaie cerbicea.
Ispasirea de nevoie e, de obicei, mai aspra decat ispasirea de bunavoie., pentru ca si pacatele nemarturisite sunt mai grele decat cele marturisite de buna voie."

De unde stie el ce socoteala are Dumnezeu cu fiecare dintre noi?! Sa nu uitam ca el este doar un om ca mine si ca tine, simplu muritor!
Ei bine, Dumnezeul meu pe care il port in suflet este bun si milostiv si nu unul razbunator. Eu pur si simplu refuz sa cred ca daca mi se intampla o nenorocire aceasta a fost trimisa de Dumnezeu pe capul meu pentru nu-stiu-ce pacat nerostit la preot.
Aceasta este o tactita de a speria oamenii si de a-i face sa treaca cat mai des pe la biserica.


2. 
"Ori de la toti cei ce se impotrivesc lucrului lui Dumnezeu in lume, de la toti acestia se duce duhul adevarului si intra intr-insii duhul satanei, care li se face dumnezeul lor: ''N-au crezut adevarului si nu l-au primit; iata le-a trimis Dumnezeu lucrarea minciunii, sa o creada pe aceasta... si sa fie osanditi.'' (II Tesaloniceni 2, 10-12) Asa se nasc toti sectantii pe lume si vine urgia lui Dumnezeu peste ei."

Pe bune?!?! In primul rand cine stie care este lucrul lui Dumnezeu pe pamant??? Nimeni nu stie acest lucru. Am senzatia ca se insinueaza ca actiunile preotilor sau a bisericii sunt echivalente cu lucrul lui Dumnezeu. Total gresit!!! Consecintele de a nu preslavi actiunile cuiva (care iti sunt prezentate ca "lucrul lui Dumnezeu") sunt acelea ca vei pierde duhul adevarului (nu cred ca exista asa ceva) si va intra in tine duhul satanei si vei deveni sectant. Asta este un fel de... ori esti cu noi, ori impotriva noastra. Eu nu sustin multe actiuni ale Bisercii (printre care si acelea de a construi biserici in loc de spitale sau scoli) asta nu inseamna ca sunt sectanta.
Si evident ca incheie cu o amenintare. De unde stie el ce se intampla cu sectantii? De ce este iar Dumnezeu atat de rau incat arunca o urgie peste bietii oameni?! Ce Dumnezeu razbunator!!!

3.  "Apoi, unei femei careia ii murise copilul atins de un tren i-a spus: ''Stii de ce l-a atins trenul? Pentru ca l-ai iubit mai mult decat pe Maica Domnului. Întai trebuie sa-l iubesti pe Dumnezeu si apoi pe copil''. "

Cum poti sa spui asa ceva?!?! Normal ca iti iubesti mai mult copilul decat orice, chiar si mai mult decat propria viata! Dumnezeu este prezentat acum ca o fiinta geloasa si razbunatoare... in loc sa se bucure ca un copil este iubit, ca o faptura din trpul si sangele lui (botezat crestineste) este iubit mai mult decat orice, el ce face? se supara si il omoara?! Asta este explicatia preotului Arsenie Boca?!


4.  "TotuÅŸi, nu mă pot abÅ£ine de a pomeni un lucru care produce extrem de multe ÅŸi grele dificultăţi în educarea copiilor. Când soÅ£ul nu dă pace sarcinii (zice el că se poate, sau nu vrea altfel, sau se declară stăpân pe legile naturii) atunci copiii vin pe lume cu predispoziÅ£ia precoce spre sexualitate. Aceasta îi face îndărătnici ÅŸi foarte greu educabili (sunt certaÅ£i cu disciplina, unii genetic prezintă cromozomul criminalităţii ÅŸi chipurile, circumstanÅ£e atenuante în justiÅ£ie). Fug de la ÅŸcoală ÅŸi încep aventurile. Deci tot în răspunderea soÅ£ului se soldează ÅŸi aceste necazuri. ExplicaÅ£ia biologică: au crescut în mediul uterin hrăniÅ£i cu sânge prea îmbibat cu testosteron, hormon sexual masculin.
Dacă părinÅ£ii i-au tulburat tocmirea cu fărădelegea desfrânării, aceasta se va întipări într-însul cu tărie mare. Iar când se va naÅŸte, până nu ajunge să priceapă, se va juca cu sora de-a mirele ÅŸi mireasa, ÅŸi încă de Ia 7 ani. Mai târziu, va cerca la dobitoace, sau se va deda la curvie cu mâna, pe urmă curvie în regulă, patimi care îi vor omorî milioane de celule nervoase"

Sunt niste afirmatii pe care el nici macar nu are dreptul sa le faca pentru ca nu este medic. In plus sunt studii facute de medici care arata ca este mult mai bine pentru mama si nu dauneaza in niciun fel pruncului daca exista contact sexual in timpul sarcinii. Sunt afirmatii aberante care nu se bazeaza pe nimic stiintific care se bat cap in cap cu studii ale unor medici pihologi. Si din nou consecintele neascultarii invataturilor sunt ingrozitoare!


5.  "
Alta durere mare pe care o aveti voi mamele, dar care atarna si-asupra tatilor, sunt copiii lepadati. E pacat strigator la cer! E ucidere la mijloc, nu e ceva mai usor. E pacat strigator la cer. Ascultati toti cu luare aminte. Sangele lor striga razbunare. De aceea nu vei avea noroc cu ceilati ci plans si jale. Razbunarea sangelui varsat se face fara mila, ori ca iti ia Dumnezeu si pe ceilalti, ori vor cere insasi capul mamei. "

Din nou afirmatii fara fond si amenintari cum ca Dumnezeu este un criminal care iti va ucide viitorii copii sau chiar te va ucide pe tine.
Eu sustin avortul, ideal ar fi sa folosesti metode contraceptive! Daca nu te simti in stare sa ai grija de un copil, decat sa il "uiti" prin spitale mai bine nu il mai faci. Si sunt atatea situatii in care cred ca avortul este o solutie (viol, fat cu malformatii, mama minora etc). Cunosc o persoana care a facut un avort si are 2 copii sanatosi, educati, cu capul pe umeri... si ea este sanatoasa si Dumnezeu nu a fost cu ei criminal sau razbunator.


Nu imi plac invataturile astea care se termina cu amenintari in care Dumnezeu este rau, distruge, omoara, chinuie etc...


6.   "Vrei copii putini? Nu te atinge de barbat. Insa ca sa puteti face lucrul acesta trebuie sa va infranati cu postul, iar eu zic cu foamea. Caci trupului acestuia de pe noi nu-i pasa daca ne baga in focul iadului. De aceea ar trebui ca nici noua sa nu ne pese de poftele lui ci sa le mai ucidem cu postul."

Cel mai prost sfat!!! Fetelor, femeilor, mamelor NU urmati acest sfat!!! Bucurati-va de iubire, de prieten, de sot! Folositi metode contraceptive daca nu doriti copii, dar nu va abtineti de la placerile vietii! Treceti prin viata fara sa regretati nimic! Iubiti cu toata fiinta, daruiti-va iubitului, sotului cu toata fiinta, fiti iubite! Simtiti-va bine! Exista acum atatea metode contraceptive, folositi-le. Luati pastile, folositi prezervativul, si daca se intampla vreo problema neasteptata (ati uitat sa luati pastila intr-o zi sau s-a spart prezervativul) exista pastila de a 2-a zi, nu va temeti de aceste metode contraceptive. Nu va bazati doar pe metoda calendarului si sa refuzati sa va simtiti bine pentru ca e ziua de... Iubiti si fiti iubite!


Haideti oameni buni sa mai gandim si cu propriul creier si sa nu mai luam dept bune toate povestile spuse de unii si de altii... Dumnezeu e mai presus de noi si nu putem noi sa il judecam pe el, sa pretindem ca stim ce gandeste el sau sa actionam in numele lui!
Tag-uri: ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 31

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Florin (17.02.2015, 14:50)
Cea mai cautata oferta de lucru a anului! Vrem sa extindem fenomenul care s-a declansat deja! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email:
[email protected]



18.948 de vizualizări
La Nueva 87.7 FM cu Andres Zuluaga
Uyy Se Armo la fiesta!!!! ‪#‎PoolParty‬ con estos perritos gozando a todo dar!!! ‪#‎HansTheShow‬

Vezi traducerea
Îmi place · · Distribuie
Răspunde-i
Anca (12.02.2015, 15:43)
Esti incredibil de proasta...
Răspunde-i
dorina (08.02.2015, 10:50)
Dumnezeu este al tuturor,buni sau mai putzin buni...Fiecare dintre noi,avem o relatzie strict personala cu Creatorul....Ce spun preotzii,calugarii,duhovnicii,este problema lor,asa vad ei lucrurile..Daca eu,pacatoasa,simt ca am o comunicare cu Dumnezeu,ma rog,cer iertare si ma straduiesc sa nu fac rau,in limitele admise de vremurile pe care le traiesc,un preot care traieste intr-o alta ,,lume ,, decit a mea,nu cred ca ma poate amenintza cu ceva..Dumnezeu este deasupra tuturor,si oricum ceea ce a hotarat el,nu schimba nimeni,NIMENI !!
Răspunde-i
pr. ciprian (05.02.2015, 23:36)
Dumnezeu sa te ierte, cu rugaciunile Maicutei Sale, pt necugetatele ineptii! Pr. Arsenie a facut cursuri si de medicina si de psihologie, iar chestiile toate le stie prin descoperire dumnezeiasca biblica! Nu inventeaza, ci explica lucruri putin vorbite, lasand in continuare pe oricine sa aleaga varoanta convenabila, dar cu efectele de rigoare! Dar in decembrie ati ales prost! Poate va razganditi panavla urmatorul articol, da o documentare si o rugaciune mairofunda!
Răspunde-i
Pica (05.02.2015, 21:47)
Ii raspund Teodorei : iti inteleg revolta si sunt alaturi de tine - dar te rog sa nu uiti (daca nu stiai , citeste Evangheliile" ) ca Mantuitorul nostru a spus : "cine va zice fratelui sau :netrebnicule , vrednic va fi de judecata sinedriului ; iar cine va zice : nebunule, vrednic va fi de gheena focului. Deci , si daca vei spune cuiva "prost" , il vei supara pe Dumnezeu . Suntem toti creatia Lui .
Răspunde-i
Teodora (05.02.2015, 16:16)
Nu sunt neaparat o practicanta a religiei ortodoxe, dar mai citesc si eu una-alta si am mai inteles cate ceva. Inainte de a afirma toate aberatiile pe care tu le-ai scris, incearca sa gandesti. Si sa mai citesti. Este gresit tot ceea ce ai scris. Tot. Iar cel mai grav este ca sustii avortul. Scuza-ma, dar aici ai fost chiar PROASTA, PROASTA!! Mai esti si femeie, probabil si mama, dar sa lasam asta. Tu chiar esti om? Esti de accord cu crima impotriva copiilor care vin pe lume tocmai ca sa traiasca?? Cine esti tu sa decizi asta?? Sa omori o fiinta umana fara aparare??? Nu-ti mai publica idioteniile, nu te mai lua si tu dupa cei care au inceput sa publice toate mizeriile doar pentru a fi cititi. Nimic, dar nimic din ce ai mazgalit tu pe-aici nu este conform nici cu o atitudine sanatoasa de viata, nici cu o intelegere a religiei in general, a Bibliei, a credintei in Dumnezeu sau in ceva sfant. Dupa aberatiile postate, retrage-te undeva la o manastire (ai grija sa fie de femei, cu tine nu se stie...) si mediteaza. Mediteaza inainte de a lua viata unei fiinte care nu se poate apara, care traieste in interiorul tau si vrea sa-si urmeze cursul normal al VIETII!!! SUSTINE VIATA, nu moartea! Nu mai fii ignoranta, viata este asa de scurta, incearca s-o traiesti cat mai frumos, nu agatandu-te de ignoranta ca mai toti oamenii "fara carte"...
Răspunde-i
Ada (04.02.2015, 15:56)
Dragă Maria Dumbravă , am de făcut câteva precizări (recunosc , subiective ) referitore la punctele de vedere ce ţi le-ai exprimat .
Astfel :
La punctul 1 Arsenie Boca a încercat să transpună într-un limbaj cât mai apropiat de gândirea ortodoxă legea acţiunii şi reacţiunii . Tot ceea ce un om întreprinde are un recul egal ca şi cantitate şi calitate a acţiunilor sale . Dumnezeu , aşa cum eu îl percep ,nu este nicidecum răzbunător sau judecător. El doar îţi oferă şansa ca tu să experimentezi ce ai ales. Doar propiile fapte "te judecă şi răzbună , ţi-o plătesc" . Este ceea ce unii numesc legea acţiunii maselor , a acţiunii şi reacţiunii , a karmei . Atunci când deţii în suflet o rană datorată resentimentelor faţă de propiile acţiuni trecute eşti vulnerabil la atacuri de alte şi alte "necazuri". Ca să poţi ocoli gropile din caldarâmul drumului vieţii îţi este necesar, ori slalom la viteză mică printre ele , ori curăţarea+plombarea acelor găuri sufleteşti şi ca urmare,înaintare la viteză optimă . Pentru a doua variantă oamenii apelează ori la prieteni , ori la preot , ori la psiholg. Depinde de fiecare ce cale îi pare mai facilă . În momentul în care te simţi cu Sufletul eliberat ,poţi face o alegere favorabilă atât pentru tine, cât şi pentru ceilalţi .
2. Ai venit ca Suflet trimis de Divinitate să exprimi bunătatea în lume . De aceea Dumnezeu lucrează pentru oameni prin oameni . Aceasta este Lucrul lui Dumnezeu în lume , acesta este lucrarea Duhului Adevărului adică de a exprima şi experimenata Iubirea în toate formele ei . "L-am căutat pa Dumnezeu în toate templele lumii , dar L-am găsit doar în inima mea" spune Rumi . Iar în momentul în care alegi neexprimarea acestei vocaţii a Sufletului ,o pierzi ,la fel ca oricare alt lucru sau organ nefolosit. Dar ,cum oricare spaţiu liber este foarte repede umplut de altceva în mod natural , aşa se va umple de rezultatele nealegerii ,care numai benefice pentru viaţa nu sunt. Tind să mă repet , însă osânda nu ţi-o trimite Dumnezeu ci este doar rezultatul acţiunilor tale precedente ,este râzbunarea subtilă ce ţi-o auto-administrezi în urma unor alegeri . Oricare religie a lumii care nu aplică la nivel de comunitate şi individual atributele compasiunii şi iubirii este de fapt o adunătură de "sectanţi". Iar frunze uscate există în oricare pădure ,inclusiv în ortodoxism .
3. „Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău.”
Aceasta este cea dintâi şi cea mai mare poruncă.
Iar a doua, asemenea ei, este: „Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.”
Dacă îl iubeşti pe Dumnezeu ,Il şi cauţi . Si il afli. Unde ? În primul rând îi Tine, apoi în cei care îţi seamănă , adică în toţi oamenii înrudiţi genealogic sau nu cu tine. Şi cum Maica Domnului este simbolul Mamei din fiecare Femeie , n-ai cum să nu exprimi oglindirea Sa în lume prin grija permanentă ce o are pentru copii săi . Dar asta se face doar prin descoperirea i valorizarea calităţilor materne divine ascunse în Sufletul de femeie . Iar când o femeie descoperă asta e imposibil să nu iubească partea aceasta de Mamă Divină picurată în uman . Iar Mama ( Maica) va avea grijă ca copilul să fie în siguranţă permanent prin prisma iubirii ,nu-şi va permite să scape odorul o clipă din ochi .
4. Testosteronul este hormonul ce alimentează caracterele masculine cum ar fi şi forţa (deseori pervertită în agresivitate) şi instinctul sexual. O supradozare a acestui hormon în timpul gestaţiei la oricare din mamiferele utilizate în cercetarea modernă determină apariţia unor urmaşi mult mai dezvoltaţi ca masă musculară, mai agresivi ca şi comportament şi având apetit sexual dezvoltat la vârste încă fragede . Să nu uităm că şi oamenii sunt mamifere. Şi să amintim că pe lângă doza de testosteron endogen descărcat fiziologic în sângele mamei , se mai transmite şi o altă încărcătură de astfel de hormon exogen de pe linia paternă în timpul actului sexual ,deci supradozaj. Pentru unii feţi este prea mult , pentru alţii nu contează , aşa cum este şi este şi libera decizie a părinţilor de a întreţine relaţii în timpul sarcinii . E chestiune de conştiinţă şi responsabilitate a partenerilor de cuplu .
5. Avortul lasă (de cele mai multe ori) traume la nivel psihologic. Iar din ultimele cercetări epigenetice s-a descoperit că tot ceea ce gândim sau simţim ca sentiment influenţează ADN-ul , şi nu invers cum s-a susţinut în trecut. Acel ADN este zestrea informaţională acumulată de individ şi transmisă urmaşilor . Dacă psihologic vorbind ,cineva a avut o traumă uriaşa de care nu s-a debarasat ,ce va purta decât informaţie negativă gena ? Care se va traduce la copii prin anumite defecte . Iarăşi , faptele trecute dau naştere la răspunsuri în prezent pe măsură. Nu Dumnezeu se răzbună pe acea femeie , ci ignoranţa,iresponsabilitatea şi/sau rea-voinţa actantei premergătoare şi pregătitoare sarcinii nedorite şi avortului .
6. Mulí doctori "uită"să ofere şi informaţii despre interacţiunile şi contraindicaiile si efectele secundare a pastilelor sau plasturilor cu hormoni . Sunt multe femei care au luat la îndemnul unor medici mult-titraţi aceste contraceptive , fără analize amănunţite înainte de prescrierea tratamentului contraceptiv. Iar femeia scapă de grija unor sarcini ,însă se "cadoriseşte" cu bani cheltuiţi pe medicamente de refacere a celulelor hepatice ,de exemplu , efect apărut doar în timpul administrării contraceptivelor şi care se va ameliora vizibil în urma renunţării la contraceptive . O spun ca o fostă trăitoare a acestei experienţe. Luaţi , fetelor şi pastila de a doua zi , însă citiţi şi rubrica de efecte advese ,mult mai abundentă în informaţii şi atenţionări decât celalte rubrici ale prospectului . Şi încercaţi să urmăriţi dacă au descris bine producătorii aceste efecte. Veţi vedea că doza uriaşă de contraceptiv este un şoc pentru tot organismul vostru. Şi poate că nu vor apărea efecte pe termen lung, însă vă veţi trezi cu unele disfuncţii ciudate pe viitor şi nu veţi bănui că-i din cauza pastilei în cauză. O spun ca şi o absolventă a cursurilor Facultăţii de Farmacie.
Energia care este investită în activităţi gen procreere poate fi sublimată în activităţi de creeare , adică poţi face cu cel iubit şi alt fel de opere de artă în afara relaţiilor sexuale . Depinde dacă partenerii conştientizează că sufletele se pot exprima şi prin a face dragoste (cu îndeplinirea unor condiţii organice care să excludă apariţia de urmări patologice) , dar pot folosi această uriaşă cantitate de energie pentru a dansa ,a cânta ,a face din practicarea în 2 a unei discipline sportive o artă. Şi exemplele ar putea continua. A te bucura de iubire nu înseamnă să petreci DOAR crearea de clipe sublime la nivel sexual ,ci şi altfel de creaţii .
Răspunde-i
cremona (27.01.2015, 17:42)
Noi singuri ne condamnam la ceea ce ni se intampla (si o facem prin actiunile noastre), nu Dumnezeu "... si ne iarta noua pacatele noastre precum si noi iertam gresitilor nostrii"...parintele Arsenie Boca a incercat sa ne spuna ca schimbarea trebuie sa vina din noi, cu noi insine trebuie sa luptam, pentru ca Dumnezeu e in inima noastra.
Parintele Arsenie Boca a urmat Academia Teologică de la Sibiu și Institutul de Belle Arte din din București, frecventând în paralel și cursuri de medicină , asa ca avea tot dreptul sa dea sfaturi in legatura cu tot ceea ce e in legatura cu corpul uman.
Răspunde-i
cata (18.01.2015, 19:48)
Draga Maria,hai sa stabilim un lucru .Parintele nu a cerut niciodata sa fie considerat sfant,ba mai mult a cerut cu tarie,cel putin asa a spus si a scris maicuta Zamfira ,cea care i-a stat alaturi cei mai multi ani,sa nu fie dezgropat.
Ca oamenii il considera sfant este problema lor,parintele nu a cerut niciodata sa i se inchine cineva.
Apoi cand vine vorba despre pacate nu te gandi la cele care incalca regulile bisericesti caci nu la acelea se referea.Cine l-a cunoscut stie ca nu era habotnic,el se referea la faptele facute din rautate,raul facut cu intentie (apropos de liberul arbitru de care pomenesti tu ) impotriva altora.Si sexul in timpul sarcinii ,mai ales in ultimile luni chiar nu este recomandat si nu din motive spirituale.Avea multe cunostinte ,era educat si cult,si se parecaavea darul clarvederii.Nu tinea cont daca te duci duminica la slujba,ca sa te ajute dar este adevarat ca iti si spunea de ce ai facut boala respectiva,mai ales daca te simtea ca pe un om rau.In plus i se pun in gura si vorbe pe care nu le_a spus .Stii ca oamenii mai pun si de la ei.
Răspunde-i
andreea (15.01.2015, 16:03)
'' Nu aruncati margaritare porcilor"' cam asta am face noi daca am incerca sa-i explicam stimabilei Maria Dumbrava ca despre oamenii cu o viata aleasa si traita in afara patimilor ce cuprind aceasta lume nu trebuie sa-ti dai cu parerea asa cum iti spui parerea despre o rochie sau despre o revista..oricum parerea ei, asa cum a si spus cineva, trebuia sa o tina pentru ea sau sa o noteze in jurnal...
Răspunde-i
anca (13.01.2015, 12:46)
Multi oameni il venereaza pe parintele Arsenie dar oare cati fac ce zice el ma refer doar la punctele din articol si daca tot avem avem asa mula lume crestina numi explic de ce avem oamenii strazii care ingheata iarna si copii care traiesc in canale ,cine respecta porunca, iubesteti aproapele sau am fost bolnav si nu m-ati cautat am fost flamand si nu mi-ati dat sa mananc etc.o sa zica
Iisus, la teorie ne pricepem toti practica ne omoara.
Răspunde-i
Luminita (12.01.2015, 23:25)
Draga Maria, te felicit pentru curajul tau de ati exprima parerea vis-a-vis de religie. Credinta in Divinitate si a intelege viata raportata la Sursa e cu totul altceva fata de religie...Religia e putere in stat, cauta sa sperie lumea ca sa ii poat conduce.....Adevarul e in fiecare dintre noi...degeaba vedem daca nu stim sa vedem, degeaba auzim daca nu stim sa auzim!

Numai bine!
Răspunde-i
DanV (08.01.2015, 08:24)
Maria Dumbrava,
1. Citeste cartile lui SN Lazarev incepand cu vol.1 - daca le vei intelege (clasa II - tabla inmultirii) este posibil sa intelegi si sfaturile parintelui Arsenie (clasa V - ridicarea la putere).
2. Crezi ca lumea incepe cu tine si ce nu vezi sau nu intelegi nu exista sau este gresit ? Exista aer, curent electric pe care nu le vezi. Si adevaruri pe care nu le intelegi. Nu ca nu ai fi suficient de inteligenta.
3.Ori esti doar soldat neinstruit care comenteaza spusele generalului ori esti spion,mercenar care stie ce face.
4. Daca esti doar neinstruita iti recomand si cartile editurii Philobia ("cititul dauneaza grav prostiei" - e parerea lor).
Nu pe toate - doar pe cele scrise de Pierre Jovanovic.
Sunt sigur ca nu ai citit asemenea carti - oare iti place sa citesti ?
(Trimiterea coletului prin posta e gratuita indiferent de nr.carti cumparate)
Răspunde-i
Maria Dumbrava (05.01.2015, 16:44)
Domnule/doamna soarec, cu respect, va contrazic: "Arsenie Boca (n. 29 septembrie 1910, Vața de Sus, Hunedoara - d. 28 noiembrie 1989, Sinaia), părinte ieromonah, teolog și artist plastic (muralist) ortodox român, a fost stareț la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus și apoi la Mănăstirea Prislop". Nu a fost medic. Intr-adevar scrie ca " audiază cursuri la Facultatea de medicină ținute de profesorul Francisc Rainer ". Dar daca asisti la un curs din cadrul facultatii de medicina nu inseamna ca devii medic. Nu il dispretuiesc, pur si simplu nu sunt de acord cu anumite "invataturi" ale dansului.
Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Arsenie_Boca
Răspunde-i
soarec (05.01.2015, 16:19)
Parintele Boca era si medic.....din pacate ceea ce scrieti dvs.aici este un voit dispret la adresa unei persoane,nu a Bisericii,nu a credintei.....nu pot sa cred ca aceasta redactie poate publica pe un asemenea subiect un atare articol...si nu este prima gafa!!!!!cred ca sint multe liber-cugetatoare care se vor grabi sa se felicite ca au gindit in felul asta si dvs.le-ati dat raspunsurile pe care voiau sa le auda!!sper sa puteti trai cu gindirea cu care va laudati!
Răspunde-i
nadia (05.01.2015, 14:43)
De acord cu dvs, mai putin avortul care cred ca e un pacat, dar decat un copil neiubit sau chiar chinuit prin orfelinate.. Dvs combateti invataturi mistice cu argumente logice. Ce va deranjeaza de fapt la Arsenie Boca? Posibile raspunsuri ar fi: cultul personalitatii pentru un om, fanatismul care e intotdeauna periculos, promovarea intolerantei, indemnul la instrainare in cuplu.
Răspunde-i
Maria Dumbrava (05.01.2015, 12:58)
Doamna Camelia, eu nu cred ca Dumnezeu trimite pe pamant anumite persoane pentru a vorbi in numele lui. Cred doar ca unele persoane se autointituleaza sau sunt numiti de catre alti oameni "trimisi ai lui Domnezeu pe pamant". Cred ca toti suntem oameni cu viciile si problemele noastre si mai ales cu liberul arbitru. Fiecare e liber sa faca ce doreste cu viata sa, sa aleaga o cale sau alta, iar Dumnezeu ii lasa "sa faca ce fac in Romania". Asa a fost si preotul Arsenie Boca, un simplu om (stiu ca multi il idolatrizeaza, dar a trait, a iubit si a murit ca oricare dintre noi)
Greu nu este sa te izolezi de lume si sa traiesti in armonie cu Dumnezeu acolo unde nu exista obstacole (ispite)... cu adevarat greu este sa traiesti o viata normala in societatea actuala si sa traiesti in armonie cu Dumnezeu si sa ai puterea sa treci peste obstacole si sa incerci sa faci un loc mai bun (sa schimbi in bine societatea in care traiesti).
Imi pare rau ca oamenii ma vad ca pe o persoana rea, criminala, fara constiinta doar pentru ca eu cred ca Dumnezeu este iubitor, bun, iertator si nu te pedespeste ca nu ai fost intr-o duminica la biserica sau ca nu ti-ai facut semnul crucii cand ai trecut pe langa o biserica sau alte nimicuri de genul acesta.
Da, nu sunt de acord cu dogmele bisericesti care interzic avortul. Nu il sustin (sunt adepta protectiei prin metode anticonceptionale: pastile, prezervativ), dar cred ca decizia de a pastra sau nu sarcina apartine mamei si este o chestiune ce tine tot de liberul arbitru. Dumnezeu nu te va trazni, nu vei suferi in focurile iadului sau alte lucruri atroce daca vei lua decizia de a nu pastra fatul. Cred ca fatul devine copil doar dupa ce mama il naste. O intrebare pentru toti cei care interzic avortul: ati vazut o casa de copii? Dar intr-un centru pentru copii cu dizabilitati parasiti de pariti ati intrat vreodata? Este horror (cel putin pe mine ma impresioneaza de fiecare data cand intru). Nu doresc niciunui copil sa aiba parte de o asa copilarie. Nu vreau sa incep sa povestesc tot ce am vazut si am aflat dar de ce sa faci un copil pe care sa il lasi sa se chinuie? Nu este oare mai crud, mai nemilos, mai inuman sa dai viata unui copil pentru ca apoi el sa se fie abuzat (fizic si psihic), sa fie traumatizat, sa ajunga la 18 ani sa doarma in canale, sa ajunga sa se drogheze, sa fure si poate chiar sa agreseze fizic la randul lui alti oameni...
Răspunde-i
Elena (04.01.2015, 14:43)
La multi ani! Idei moderne versus credinta. Nici Sfantul Apostol Toma nu a crezut. Iisus Hristos chiar daca s-ar rastgni de o mie de ori. oameni care-i judeca atat de aspru pe cei care l-au iubit pe Dumnazeu si care au suferit ducand o viata curata in dragotea pentru Dumnezeu si aratand lumi greselile ei ca si Sfantul Ioan Botezatorul, imparatului Irod, vor lua in ras viata lor, vor bate cuie in ia ranile lor, chiar daca au murit, ii vor judeca pentru a indreptati judecate lor. Avem pretentii de doamne elevate, cu o inteligenta de tip "out of box" , dar ne lovim mintea de muchiile propriilor nostri dumnezei.
Sa avem un an frumos!
Răspunde-i
arsenie boca (03.01.2015, 22:32)
Bună ziua, Maria Dumbravă.
Acum spuneți vă rog și ce anume SĂ LUAȚI din învățăturile lui Arsenie Boca.
Mulțumesc.
Răspunde-i
Camelia (02.01.2015, 12:52)
Bravo doamna Maria, m-au uns pe suflet cuvintele dv, ma bucur tare mult ca nu numai eu gandesc asa. Si Dumnezeul meu e unul bun, drept, care-si iubeste fiii si nu le trimite necazuri si pedepse (ca si sfintii dealtfel, mai ales Sf. Vineri, etc, si mai ales daca eu, care ma straduiesc sa fiu cat pot eu de educata/cinstita/saritoare..., am pacate, atunci ce mai zic criminalii, teroristii, chiar si doctorii nostri cei de toate zilele care te lasa sa mori daca nu le umpli buzunarele???), care nu obliga pe nimeni sa aiba copii daca nu-i poate intretine si mai ales care n-are nevoie de slavire exagerata. Un lucru mi-e insa neclar: de ce ii lasa pe "trimisii" sai pe pamant sa faca ce fac in Romania???
Răspunde-i
catalina (02.01.2015, 06:58)
d-na.maria,din ceea ce scrieti reiese mai mult decat evident ca nu sunteti crestina sau ca nu ati inteles inca profunzimea credinteti ortodoxe.poate sunteti prea tanara sau poate mai aveti de studiat. nu ma refer la opinia despre ce scrie dl arsenie boca,ci de faptul ca sunteti adepta aortului ceea ce va exclude din start din grupul crestinilor. as putea sa va aduc multiple argumente,dar ce vroiam sa a scriu aici este mult mai simplu pt.dvs. sa intelgeti.nu trebuie sa va exprimati opinia intr-un domeniu in care dvs.nu aveti nici un drept de opinie.un crestin nu ar intelege niciodata cum o femeie poate fii o criminala si sa accepte ideea de avort.asa si dvs.nu intelegeti nimic din ceea scrie in cartile sfinte /e ca si cum un macelar ar vrea sa fie neurochirurg.sunteti brutala,primitiva,cruda,grotesca,monstruoasa,nu aveti cum sa intelegeti finetea si delicatetea profund umana a religiei ortodoxe si e bine sa va dati cu parerea in domenii la care va pricepeti:cum sa fii o criminala fara constiinta si fara remuscari.e atat de simplu sa acceptatic a sunteti de fapt un om urat pe dinauntru si sa fiti mandra de dvs.asa subumana cum va declarati d
Răspunde-i
mihaela dumitru (01.01.2015, 14:12)
Felicitari pt articol!
Răspunde-i
bios (29.12.2014, 20:42)
De acord cu Maria Dumbrava. Nu trebuie sa inghitim tot ce spune cineva fara sa si gandim. Ganditi...asta daca aveti cu CE.
Răspunde-i
Alina-Cristina Stoian (27.12.2014, 18:06)
Sunt de parere ca adevarul se afla doar in cuvantul lui Dumnezeu. Am fost ortodoxa, dar nu religia este importanta, si credeam in X si Y. Am descoperit ca mai presus de traditii si superstitii este un singur adevar si acesta este Dumnezeu. El nu ne spune sa cautam invataturi la oameni ci sa privim catre El. Este si un verset biblic care spune sa fie blestemat omul care isi pune increderea in om. Dar nu exlude nici faptul sa ne lasam invatati si orientati de oameni care il cunosc deja, care au avut siau experiente cu El. Dar ei sa fie doar initiatori caci conducatorul este doar El. Ei sa ne conduca spre lumina dar Lumina este El. Lumina pe care sa o urman, de care sa ne lasam calauziti. Oamenii vorbesc despre El fiecare dupa experienta lui mai mult sau mai putin cu Dumnezeu, altii vorbesc din carti, altii din surse nesigure, asa ca sfinti suntem cu totii pentru El. Dumnezeu ne vrea pe toti sfinti. El nu ne pedepseste. El ne vrea salvati in imparatia Lui, din iubire ne-a creat si din Iubire pentru noi si-a sacrificat unicul Fiu. Daca avem parte de necazuri, aceste ase datoreaza alegerilor noastre gresite. Dumnezeu lasa pe cel rau se atinga de noi spre trezirea noastra, pentru a ne face sa ne intoarcem la El. Noi atragem raul iar El permite apropierea acestuia. Dupa cum stiti Dumnezeu nu permite mai mult decat putem suporta. Toate prin care trecem, experientele negative, sunt pentru a ne intari, pentru a invata, pentru a deveni mai buni si nu mai rai. Cine nu a patimit nu l-a cunoscut pe Dumnezeu, nu a simtit nevoia de El, de un salvator. Cand Il cautam? Cand suntem bine? Uitam in acele momente sa ii multumim. De cele mai multe ori il cautam cand suntem cazuti. Experinetele ce le traiesc unii dintre noi, cei mai neprihaniti dintre noi, asa cum este si Parintele Arsenie Boca, se datoreaza evolutiei spirituale. Multi dintre noi nu putem intelege toate acestea inca. Eu nu imi permit sa am o opinie legata de experientele lui cu Dumnezeu. Nu vreau sa judec dar nici sa reneg. Pur si simplu nu inteleg deci n am o explicatie. SUnt frumoase experientele lui dar nu inseamna ca el este GPS-ul in viata mea. Citesc si accept in masura experientei mele cu Dumnezeu din cele scrise cu privire la viata parintelui. GPS-ul fiecaruia trebuie sa fie Bunul Dumnezeu. Iar liantul sa ne fie rugaciunea. Cereti prin rugaciune ca orice cititi sa va lumineze Tatal si sa luati doar ce este bun din scrieri. Fie ca este o carte spirituala, o carte practica sau un roman. rugati-va sa nu va duca spre ratacire sau sa va influenteze negativ. Si cat despre Dumnezeu, la El nu este decat o singura lege: Cuvantu Lui - Biblia (nuexista carma, zen-ul si alte inventii umane mistice, Biblia nu el mentioneaza decat sub forma de vraji si bineinteles ca nu pe placul Tatalui). Si nu uitati ca Dumnezeu ne-a faut pe toti egali, pt ei toti suntem sfinti si ne vrea cu gelozie pentru El de aceea ne permite sa trecem prin incercari caci tot El spune ca aurul se purifica prin foc. Si cat depre avort... Dumnezeu spune clar ce sa facem si ce nu, asa ca avortul este deja incalcarea unei dintre cele 10 porunci. Si tot tatal Ceresc spune ca daca te faci vinovat de incalcare uneia te faci vinovat de toate, sa nu mai amintim de cate ori ucidem cu vorba. Daca sunt oameni care ua gresit si totusi viata lor este une frumoasa poate fi datorita faptului ca pacatosul s-a cait pentru greseala lui si acerut indurarea si iertarea Tatalui. Dumnezeu spune ca daca ne caim si ne cerem iertare intorcandu-ne la El pacatele noastre sunt aruncate pe fundul marii si uitate pentru totdeauna. Sa nu judecam doar dupa aparente. Suntem diferiti si la fel si experientele noastre cu Dumnezeu. Si ceea ce Dumnezeu ar privi cu placere ar fi sa nu ne criticam intre noi nici sa ne judecam si mai ales sa ne jignim. Sa ne amintim doar cuvintele Lui cand spune ca daca facem un bine cuiva Lui ii facem. La fel si cu raul... Ce facem noi sa cautam sa facem pe placul si pe voia Lui. Asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu!
Răspunde-i
Luci (26.12.2014, 17:44)
De acord cu Maria Dumbrava cel putin ref la pct nr. 5, ca de asta tiganii certati cu apa si sapunul ne-au umplut tara cu puradei si apoi cersesc ca sa aiba cu ce-i creste. Asta nu e viata, ci calvar pt parinte si pt copil. Nu mai zic de altele!
Răspunde-i
Miruna (26.12.2014, 15:30)
Maria Dumbrava, in prag de sarbatoare nu gasesti altceva de transmis decat sa nu ascultam de ieromomnahul Arsenie Boca. Ca-ti permiti sa-l judeci, este treaba dumitale dar sa-ti permiti inaintea sarbatorii nasterii Mantuitorului sau, oricand, sa ne dai sfaturi si sa ne indemni la neascultarea cuvintelor lui Arsenie Boca, este prea mult. Nu stiu ce studii ai si cine esti dar iti spun ca eu sunt crestina practicanta catolica dar, am un mare respect pentru parintele Arsenie Boca! Am fost acolo la inceput din curiozitate si apoi am simtit dorinta de a mai merge si, a mai merge... Am gasit acolo liniste si o atmosfera incarcata de credinta nu datorita crestinilor care se inghesuie acolo, vorbind vrute si nevrute pana ajung in fata mormantului, nu daorita surorilor tzafnoase care te cearta daca ai un pic de ruj pe buze sau esti usor fardata, ci din cauza ca in timpul asteptarii in multimea aceea sa ajung la mormant, m-am rugat tot timpul Rozariul Maicii Domnului si am inchis urechile mele la zarva din jur. Asa, m-am recules si ajungand la mormant am simtit puterea lui Arsenie Boca. Am simtit ca acolo poti primi haruri daca te prezinti smerit, cu rugaciune si dorinta de ascultare, toleranta, bunatate si iubire pentru semeni! Arsenie Boca poate face minuni daca esti pregatit sa le primesti, daca inchizi urechile la glasul nedorit care te indeamna la judecata, daca esti deschis cu mintea si sufletul, daca nu te consideri mai presus de ceilalti si chiar mai presus de un simplu ieromonah dar, cu o credinta si clarviziune speciala.
Răspunde-i
Iulia (26.12.2014, 14:07)
Tanti Maria Dumbrava, nu intereseaza pe nimeni parerile dumitale despre parintele Arsenie Boca..Noteaza-le in jurnalul intim si lasa-ne.Sau, mai bine apuca-te de tricotat.
Răspunde-i
Pica (24.12.2014, 13:58)
Din pacate , am impresia ca orice as raspunde Mariei Dumbrava este inutil (ca si cand as vorbi la pereti ). Tot ce pot sa sper este ca parintele Arsenie Boca sa nu reactioneze si sa te lase sa dai singura cu capul-sper sa nu fie tarziu , ca sa mai ai timp. Sincer imi pare rau ca lasi intunericul sa vorbeasca in locul tau... Am sa ma rog pentru tine , asa cum fac si pentru altii asemenea .
Răspunde-i
Tatiana Cristea (24.12.2014, 08:25)
Parintele Arsenie mi-a schimbat viața.Prin el,bunul Dumnezeu mi-a deschis ochii sufletului,sa ma văd cât de mult nevoie am de El.Parintele Arsenie nu a fost un om ca noi,păcătoșii,a văzut-o in Duh pe Sf Maica Domnului si a fost pe muntele Athos ucenicul Sf Serafim de la Sarov,a venit pe pământ,in țărișoară asta a noastră sa ne păstorească,sa ne ajute,sa ne dea o șansa.E mare păcat sa trimiteti astfel de gânduri si altor oameni,poate aveți copii,familie,nu-l supărați pe Dumnezeu,rugați-va la Sf Maica Domnului si la Parintele Arsenie pt iertare si luminare,găsiți un duhovnic bun si Sf Sărbătoare a Nașterii Mântuitorului nostru Sfânt si Bun sa va arate Lumina cea Adevarata.In rest,totul trece,cum spune Parintele,noi trebuie sa ne întoarcem Acasă,aici suntem doar bieți străini trecători.Doamne ajuta,căutați-l si iubiți-l pe Dumnezeu si pe Sfinții Săi.
Răspunde-i
rares (23.12.2014, 18:24)
Inainte de toate, ca sa va dati cu parerea despre Arsenie Boca, ar trebui sa ne/va explicati cine sunteti dvs. din punct de vedere al credintei:credeti in Dumnezeul Bibiliei sau credeti asa, intr-o divinitatate nedefinita? In ambele cazuri, va recomand calduros sa o (re)cititi pana cand gasiti invataturile LUI legate de aceste subiecte. Fara sa am studii de specialitate, va pot garanta ca aceste citate sunt conforme cu invataturile din Biblie(macar partial daca nu in totalitate). Sfaturile si parerile dvs. in schimb nu sunt in armonie cu principiile enuntate in Biblie. Imi amintesc de un citat: Daca Dumnezeu mi-ar da mereu exact ce i-as cere, nu ar mai fi el Dumnezeu, ci eu. Tot asa si dvs. ar fi foarte bine sa intelegeti ca Dumnezeu nu e asa cum vreti dvs. noaptea, ci cum vrea EL(oricum infinit mai bun si mai usor de inteles decat vi se pare dvs. asa la prima parere, gandind cu mintea la cele lumesti si trupesti).
Răspunde-i
emil mihai telehoi (23.12.2014, 10:58)
Dragă doamna, părintele Arsenie Boca , nu a fost un om ca dvstra sau ca mine.....trăia în Lumină si întelegea cauzalitatea legii karmice. Nu luați în deradere vb dansului. Aduce aici o constiinta superioara, dumneavoastra încă dormiti....
Răspunde-i
Spune-ţi părerea
Alte articole din Descopera universuri paralele
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
25 apr